Gå til innhold

Normalt og ikke hatt Korona?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hoia skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke vært i en setting med pandemien, ikke tatt noen vaksiner heller. For å være helt ærlig så fikk jeg ikke tak på selve innholdet i sykdommen.

Feber, hodepine og oppkast (særlig blant barn). Starter gjerne med vondt i halsen. 

Anonymkode: e597a...3e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Feber, hodepine og oppkast (særlig blant barn). Starter gjerne med vondt i halsen. 

Men er ikke det feber, hodepine og oppkast? 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle får symptomer. Jeg er tilnærmet 100% sikker jeg har hatt covid, men aldri vært syk 

Anonymkode: 91080...076

Skrevet

Men hva er selve nøkkelsymtomer i sykdommen?

Skrevet

Har aldri fått påvist Corona. Barna har hatt det og samtlige av elevene mine bortsett fra 2 har hatt det. 

Kunne visst betalt 500,- for en test som sjekker om jeg har vært smittet noen gang, men hva er vitsen? 🤷🏽‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert ikke uvanlig å ikke få symptomer. Selv oppdaget vi at vi hadde covid fordi sønnen vår fikk feber og testet positivt på legekontoret, men jeg hadde så lite symptomer at jeg ikke hadde visst det hvis ikke.

Anonymkode: 19782...f15

Skrevet

Jeg har aldri hatt corona. Testet utallige ganger fordi mange nær meg hadde positiv test og jeg var forkjølet. Veldig rart 

AnonymBruker
Skrevet
Hoia skrev (1 minutt siden):

Men er ikke det feber, hodepine og oppkast? 

Hva mener du? Dette er hovedsymptomene på sykdommen, men det skyldes et virus.  

Hoia skrev (3 minutter siden):

Men hva er selve nøkkelsymtomer i sykdommen?

Feber, vil jeg tro. Men de fleste får hodepine og vondt i halsen også. Noen får pusteproblemer og det er det som gjør det til en farlig sykdom, men de fleste får bare de andre symptomene i min erfaring. 

Skrevet

Jeg har heller aldri hatt korona. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt korona 2 ganger helt uten symptomer. Eneste grunnen til at jeg vet det er at jeg måtte teste meg i forbindelse med grensepasseringer. Så du kan ha hatt det uten å ha blitt syk. 

Anonymkode: e2fdc...f09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For de av oss med god hygiene og en oppegående omgangskrets skal det ikke så mye til å ikke ha hatt det. 

Anonymkode: cc2e8...98f

:himle:

Jeg har hatt det tre ganger. Hygiene og omgangskretsen er helt på plass 

Anonymkode: 8c1ea...154

AnonymBruker
Skrevet

Normalt og ikke hatt Korona?

Vil virkelig anbefale deg å sette deg inn i norsk grammatikk og bruken av å/og før man tenker på korona - i dette tilfellet skal det være "Normalt å ikke ha hatt korona?"

Anonymkode: a3f51...51e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil virkelig anbefale deg å sette deg inn i norsk grammatikk og bruken av å/og før man tenker på korona - i dette tilfellet skal det være "Normalt å ikke ha hatt korona?"

Anonymkode: a3f51...51e

Skal det ikke være "Nomalt ikke å ha hatt korana?"

Skrevet

Jeg har ikke hatt det enda som jeg vet om. Men det er jo en god del som ikke får noen symptomer i det hele tatt på samme måte som noen blir dausjuk.

AnonymBruker
Skrevet
Hoia skrev (21 minutter siden):

Skal det ikke være "Nomalt ikke å ha hatt korana?"

Skal det ikke heller være "Vanlig ikke å ha hatt korona?"

Man er ikke unormal om man ikke har hatt korona.

Anonymkode: 319a0...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt korona uten et eneste symptom, og har heller aldri slått ut på hurtigtest. Grunnen til at jeg fant ut av det var fordi dette var på tidspunktet alle nærkontakter måtte testes med pcr (?) test. Ble da ringt med at jeg hadde positiv koronatest. Jeg tok nok en hurtigtest hjemme (hadde tatt flere), men slo ikke ut denne gangen heller. Ville selvsagt aldri ha testet meg om det ikke var for at jeg måtte, siden jeg ikke hadde symptomer. Finnes nok flere som har hatt det uten å vite det. 

Anonymkode: 42f3d...bf5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg ikke testet hadde jeg aldri hatt det. Merket null niks. Testet bare på grunn av en flytur. Hos Volvat, så ble skikkelig gjort. 

Har nok hatt det flere ganger siden også. Har vært rundt folk som er syke, men har på det verste vært litt snufsete. 

Anonymkode: 68303...7ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt korona uten et eneste symptom, og har heller aldri slått ut på hurtigtest. Grunnen til at jeg fant ut av det var fordi dette var på tidspunktet alle nærkontakter måtte testes med pcr (?) test. Ble da ringt med at jeg hadde positiv koronatest. Jeg tok nok en hurtigtest hjemme (hadde tatt flere), men slo ikke ut denne gangen heller. Ville selvsagt aldri ha testet meg om det ikke var for at jeg måtte, siden jeg ikke hadde symptomer. Finnes nok flere som har hatt det uten å vite det. 

Anonymkode: 42f3d...bf5

Omtrent samme som meg. Merket ingenting, slo ut på PCR test i forbindelse med reise.

Men jeg trodde nesten ikke på det, så testet igjen med hurtigtest hjemme, og den var knall positiv. 

Samtidig ble mannen dårlig, og han må jo ha blitt smittet. Hurtigtesten (5 av de over to dager) var negativ. 

Anonymkode: 68303...7ca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt det som jeg vet om. Har vært frisk de siste årene, med unntak av en uke hvor jeg følte meg hovedsaklig slapp med milde forkjølelsessymptomer. Ingen positive tester. Jeg har prøvd å være forsiktig siden jeg er i risikogruppe.

Anonymkode: 61067...94c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For de av oss med god hygiene og en oppegående omgangskrets skal det ikke så mye til å ikke ha hatt det. 

Anonymkode: cc2e8...98f

Helt enig! Jeg har ikke hatt covid og ikke vært syk siden influensa i 2014. Har veldig god håndhygiene 👍

Anonymkode: f7cfa...f6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...