Gå til innhold

Hvor mye i biceps curl for å være sterk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid fått høre at jeg er så tynn og beinranglete. Selv synes jeg jo ikke det. Uansett, så gikk jeg for noen måneder siden lei, og begynte å trene mer spesifikt vekttrening ved siden av fotballen. 

Jeg synes ikke jeg ser så mye annerledes ut, men jeg lurer på om jeg anses som sterk om jeg tar 18 kg manualer (én i hver arm) i biceps curl. Jeg klarer 4x5 reps. Jeg maksløfter 20 kg. 

Er hannkjønn. 

Anonymkode: 218a9...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tar 20 kg med langt flere reps. Er jente. Maksløft på curls eller deadlift? 
Har vel uansett ikke så mye å si, du trener jo for å bli sterkere antar jeg, så dette vil jo endre seg stadig. 

Anonymkode: 3a265...4f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Totalt tar jeg altså 36 kg. Det er 18kg i hver arm. Single manualer. Biceps curl. Det er ikke noe deadlift her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har alltid fått høre at jeg er så tynn og beinranglete. Selv synes jeg jo ikke det. Uansett, så gikk jeg for noen måneder siden lei, og begynte å trene mer spesifikt vekttrening ved siden av fotballen. 

Jeg synes ikke jeg ser så mye annerledes ut, men jeg lurer på om jeg anses som sterk om jeg tar 18 kg manualer (én i hver arm) i biceps curl. Jeg klarer 4x5 reps. Jeg maksløfter 20 kg. 

Er hannkjønn. 

Bicepscurls er en dårlig indikator på generell styrke, og det er veldig vanskelig å sammenlikne seg med andre siden curls har mange variasjoner i forhold til utførelsen til hvert individ... 20kg manualer strict anser jeg som sterkt for menn . Ville fremdeles holdt meg på en vekt hvor du kan ha progresjon fra 8-10 repitisjoner i stedet for å tenke på en max.

Om du øker i bicepscurlen over tid og passer på at du får nok mat og hvile så vil muskelmassen din øke i takt med styrken. Lurt å ta bilder som referanser på progressjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Hva er bra å ta i biceps curls som dame da? Selv bruker jeg 15kg manualer til mine arbeidssett.

Anonymkode: db94a...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er sterk?

Løfte 50 kg? 100? 150? 300??

Anonymkode: d9011...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, biceps curl må være noe av det minst viktige for å brygge kroppsstyrke. Du må ha tunge baseøvelser med riktig teknikk om du skal oppnå noe som gagner deg i fotballen.

Markløft og knebøy

Roing og benk

Skulderpress og curls

Forøvrig er biceps en muskel som har større behov for mange reps versus tung vekt for å bygge størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...