Gå til innhold

Min nabo lever med nedrullede gardiner 24/7

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor i første etg og har nesten alltid gardinene nede. Dvs plisségardinene er trekt ned og så har jeg kanskje ett vindu med innsyn. Det er både pga sol og fordi at alle som måtte gå forbi ser rett over hekken og inn i absolutt hele stuen og halve kjøkkenet.

Jeg vil virkelig ikke sitte på utstilling for naboene og alltid passe på at jeg er påkledd til alle døgnets tider. De får tro hva de vil om boevnen min.

Anonymkode: db0c4...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Huff. Synes det er direkte trist at folk blander seg bort i dette og dømmer bare pga det. Ingen har noe med det. La mannen få våre i fred!

Kanskje han er sjenert. Eller kanskje han ikke liker sollys. Kanskje han trives best med de nede. 

Jeg har også mine nede. Har ingenting å skjule overhode. Men jeg er veldig innadvendt og sjenert og redd for at noen plutselig skal se gjennom vinduet om jeg har litt lite klær på, står i en rar posisjon eller et eller annet. Med gardinene nede så føler jeg meg mye mer fri!! Men nå er det ca 2 meter til naboene som kan se rett inn. Men selv om det ikke er innsyn hos han, er det ingen som har noe med det og det er en privatsak. 

Anonymkode: d32da...ea8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff. Synes det er direkte trist at folk blander seg bort i dette og dømmer bare pga det. Ingen har noe med det. La mannen få våre i fred!

Kanskje han er sjenert. Eller kanskje han ikke liker sollys. Kanskje han trives best med de nede. 

Jeg har også mine nede. Har ingenting å skjule overhode. Men jeg er veldig innadvendt og sjenert og redd for at noen plutselig skal se gjennom vinduet om jeg har litt lite klær på, står i en rar posisjon eller et eller annet. Med gardinene nede så føler jeg meg mye mer fri!! Men nå er det ca 2 meter til naboene som kan se rett inn. Men selv om det ikke er innsyn hos han, er det ingen som har noe med det og det er en privatsak. 

Kan også legge til at jeg hater sollys, har så sensitive øyne. Og har ikke lyst til at naboen skal se at jeg ligger slengt ut på sofaen og ser på Netflix. Synes det er ubehagelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er ikke så mange bygårder nede ved vannet heller....

Anonymkode: 1ca53...0e6

Man går langs sjøen og svinger opp mot bygården.

Det er vel ikke så vanskelig å forstå vel?

Ts

Anonymkode: dd498...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Passe sine egne saker?!? Hva er galt med å bry seg? Min bror levde også slik. Sannheten var at han utenpå var smilende og blid, men med en gang han kom hjem, lot han masken falle og var deppa. Han lå i sofaen og så på TV med alle gardiner trukket for. Han hadde det egentlig veldig trist. Jeg og min mor passet heldigvis ikke våre egne saker, og dukket uanmeldt opp til ham. Han ble først sur, så lei seg og deretter glad for å snakke ut. Har det ikke sånn i dag :) Mye triste skjebner fordi sånne som deg bare slenger ut idiotiske kommentarer! 

Anonymkode: 6aa44...6d5

At du hadde en deprimert bror med nedtrukne gardiner betyr ikke at det er noen naturlig sammenheng mellom humør og gardiner. Ingen sammenheng i det hele tatt. 

Anonymkode: a2d1a...1d7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje han har gardiner som har utsyn, men ikke innsyn. Det har vi. Ser trist ut fra utsiden, men den tar vekk den verste solen og vi har fullt utsyn. 

Anonymkode: d57ec...29a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gleder meg til høsten. Da skal jeg også få opp utvendig solskjerming. Da blir jeg også en slik nabo med alltid gardinene nede 👏

Anonymkode: 1220d...e7e

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Gleder meg til høsten. Da skal jeg også få opp utvendig solskjerming. Da blir jeg også en slik nabo med alltid gardinene nede 👏

Anonymkode: 1220d...e7e

Da får vi håpe naboen din ikke er på kg 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 16.35):

Jeg bor i 2 etg i en bygård og naboen under meg bor i en høy første etg, dvs at det er over 2 meter fra gateplan og opp til hans vinduer.

Bygården vender ut mot sjøen, så det er ikke hus på andre siden av gaten der noen kan se inn i våre leiligheter.

Min nabo flyttet inn for fem år siden, og  har hvite rullegardiner nede 24/7 i alle rom. Naboen er en voksen man i full jobb og virker normal og hyggelig når jeg møter han ute på gaten eller i oppgangen, så jeg forstår ikke dette behovet for å ikke slippe inn dagslys eller at noen eventuelt skulle se bort på vinduene hans.

Han er ikke lyssky.

Flere naboer lurer på hvorfor han har rullegardiner nede hele døgnet, og jeg tenker at det må da være trist å ikke kunne se ut?

Kanskje han har noe å skjule i leiligheten sin?

Kanskje han har fugler som han ikke vil at skal knekke nakken i vinduet?

Anonymkode: 348bd...70c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 16.42):

Jeg syns at mennesker med gardinene trukket for 24/7 vitner om lav boevne… spesielt om det ikke har noe med innsyn å gjøre… 

Anonymkode: 0c1a2...e06

Takk for den! Jeg har gardinene trukket for hele tiden på sommerhalvåret. Det for å hindre alt for høy temperatur.

Anonymkode: 348bd...70c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 16.42):

Jeg syns at mennesker med gardinene trukket for 24/7 vitner om lav boevne… spesielt om det ikke har noe med innsyn å gjøre…  Anonymkode: 0c1a2...e06

Hvorfor det?             Kanskje noen har spurt før, men jeg bare må spørre. :klo: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 16.50):

Han er ikke lyssky da han går rundt i solen uten solbriller.

Han fortalte meg en gang at han aldri har eid et par solbriller.

Ts

:ler:

Altså....get a life, finn noe bedre å bruke energien på. 

Anonymkode: 108c5...8ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 grunner til at jeg har persienner i stua, for det første reduserer det temperaturen og for det andre bruker jeg sjelden klær innendørs.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herregud..regner med jeg er et hett samtaletema blant naboene i gata mi da! Jeg har plissegardiner på alle mine vinduer og nå får jeg enda mindre lyst å åpne opp! Naboene skal få fortsette å lure på hva jeg gjør bakom de. Forøvrig har dagslys inne bare ikke innsyn/utsyn. 

God boevne har jeg også og driver ikke med noe shady greier. Jeg bare liker privatliv. Har flere ganger ufrivillig vært vitne til naboens sysler av privat art. Tenker at jeg vil slippe det og motsatt, jeg vil ikke ikke bli iakttatt på den måten. 

Anonymkode: daad3...38c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 23.19):

At du hadde en deprimert bror med nedtrukne gardiner betyr ikke at det er noen naturlig sammenheng mellom humør og gardiner. Ingen sammenheng i det hele tatt. 

Dette.

Anonymkode: 68ffb...4b3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være fantastisk begredelig å ikke ha annet å gjøre på enn å spekulere på hvorfor noen har gardiner eller persienner nedtrukket 24/7. 

Min søster har ikke hatt persiennene oppe mer enn kanskje 5 ganger alle de årene hun har bodd i sin leilighet. Alt er på stell der inne altså. Rent, koselig, minimalistisk, hun har noen virkelig gode venner, flere hobbyer og er godt likt. Det har jeg hørt fra flere eiere når jeg har vært på besøk og truffet på dem ved oppgangen. Hun sier persiennene skjermer for innsyn og sol, og måtte opp fordi ei nabo er i overkant nysgjerrig og diller opp etter vinduene hennes. Det har hun gjort i mange år allerede. Min søster fikk forleden en mail fra styret der det ble informert at noen andre naboer hadde observert en viss kvinne med nesa flatrykt opp i vindusglasset og kikket imellom persiennene. Med klarmelding på at hun måtte bare sette opp et videokamera hvis det kunne få slutt på problemet, med bildebevis overlevert til kikkeren fra styret og anmeldelse til politiet.

Er det kanskje slikt du bedriver med ts? Sjikanerer naboene dine bare fordi du ikke får kikke inn i leilighetene deres?

Anonymkode: 44f8a...960

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (På 9.8.2024 den 20.14):

Det er 2 grunner til at jeg har persienner i stua, for det første reduserer det temperaturen og for det andre bruker jeg sjelden klær innendørs.

At noen velger å trekke for gardinene, reagerer jeg ikke på.

Men du bruker ikke klær innendørs? Du sitter i sofa og stoler uten klær, og tenker at det er greit. Jeg ville ha ansett det som utrivelig om jeg skulle sette meg i for eksempel sofaen der du sitter naken. Og det selv hvor mye nydusjet du måtte være før du setter deg der.

Tenker også på når du får uventet besøk, da må du altså kle på deg før du kan åpne døren? Da har vel besøket dratt i mellomtiden...

Anonymkode: b891f...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det må være fantastisk begredelig å ikke ha annet å gjøre på enn å spekulere på hvorfor noen har gardiner eller persienner nedtrukket 24/7. 

Min søster har ikke hatt persiennene oppe mer enn kanskje 5 ganger alle de årene hun har bodd i sin leilighet. Alt er på stell der inne altså. Rent, koselig, minimalistisk, hun har noen virkelig gode venner, flere hobbyer og er godt likt. Det har jeg hørt fra flere eiere når jeg har vært på besøk og truffet på dem ved oppgangen. Hun sier persiennene skjermer for innsyn og sol, og måtte opp fordi ei nabo er i overkant nysgjerrig og diller opp etter vinduene hennes. Det har hun gjort i mange år allerede. Min søster fikk forleden en mail fra styret der det ble informert at noen andre naboer hadde observert en viss kvinne med nesa flatrykt opp i vindusglasset og kikket imellom persiennene. Med klarmelding på at hun måtte bare sette opp et videokamera hvis det kunne få slutt på problemet, med bildebevis overlevert til kikkeren fra styret og anmeldelse til politiet.

Er det kanskje slikt du bedriver med ts? Sjikanerer naboene dine bare fordi du ikke får kikke inn i leilighetene deres?

Anonymkode: 44f8a...960

Det er 2 m opp til vinduene, så hadde ikke klart å se inn om jeg hadde vært så nysgjerrig.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er 2 m opp til vinduene, så hadde ikke klart å se inn om jeg hadde vært så nysgjerrig.

Ts

Javel. Men kanskje han bare liker å ha dunkel belysning i leiligheten sin da. Herregud, la mannen være i fred. 

Anonymkode: 108c5...8ea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...