Gå til innhold

Brød typer som ikke er ultraprossesert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper brød fra butikken og er noe usikker på hvilke som er ultraprosessert og hvilke som bare er prossesert. Kjøper ofte brød fra bakehuset kallt: Hverdag - familiebrød og grovbrød, koster 19.90 ca. Kjøper også loff fra first price av og til, men den vil jeg tro er kun prossesert pga få ingredienser. Noen som har lest seg litt opp på det? (Ev lest innholdet på brødet)  ?

Vurderer å begynne å bake selv.

Anonymkode: c7cda...156

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beste, enkleste og billigste er å bake selv :)

Er noe ironisk over mennesker som er interessert i "ren" ferdigmat

Anonymkode: 6d048...ed6

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fra lokalt bakeri?

Anonymkode: 245f9...08a

AnonymBruker
Skrevet

I butikken er alle brød i kategorien ultraprosessert. Bak selv. Det er også langt billigere.

Anonymkode: e2095...a67

Skrevet

Bak brød selv 😊 Smaker 10 ganger bedre 😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I butikken er alle brød i kategorien ultraprosessert. Bak selv. Det er også langt billigere.

Ikke det man kjøper på små håndverksbakerier. Brødet fra Godt brød er ikke ultraprosessert feks, Heller ikke brødet fra Solros eller Våg surdeigsbrød (om man bor i Bergen).

Anonymkode: 1d1da...91f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er ikke særlig smart å gi bastante svar når man helt tydelig ikke vet hva man snakker om.

Nederst i denne artikkelen finner man en oversikt over alle brødene fra Bakehuset som ikke er ultraprossesert.

https://www.bakehuset.no/sortiment/brod/bakerens-utvalgte

Anonymkode: fc741...857

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Langtidsholdbare brød går vanligvis under ultraprosessert, mens ferske brød er prosessert.

Anonymkode: 42f5c...b74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Beste, enkleste og billigste er å bake selv :)

Er noe ironisk over mennesker som er interessert i "ren" ferdigmat

Anonymkode: 6d048...ed6

Det handler nok om tid. Med 100% jobb og 4 bbarnstår jeg mye på kjøkkenet og lager mat. 

Å bake brød itillegg blir da å spise av enten den lille egentiden jeg har pr uke, eller av tiden med barna, eller jeg må ta av nattesøvn, for jeg kan ikke bake på jobb. 

Anonymkode: 0d10e...499

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det så stor forskjell på brød da? Noen har vel kanskje konserveringsmidler og slikt som andre ikke har. Men i det store og hele så er det jo bare malte korn. Dess grovere, dess "mindre prosessert".

Ville ikke tenkt så mye over det for helt vanlige dagsferske brød. Jeg er mer skeptisk til andre typer varer som burgerbrød, hotdogsbrød, tortilla, de firkantede oppskårne langtidsholdbare toastbrødene osv.

Anonymkode: 3df44...b36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...