Gå til innhold

Dere som bor i borettslag, har dere egen facebookside?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De fleste som skriver nevner relevante ting som er relatert til borettslaget (ønsker tips til håndverkere, nabovarsel osv). Men  så er det ei, som ikke gjør annet enn å legge ut innlegg om alt mulig fjas Hun må være ufør, arbeidsledig eller lignende. Normale mennesker har ikke tid til å holde på sånn. Hun legger ut bilder av biler hun mener ikke hører hjemme, legger ut om sitt hat mot katter og hunder. Og nå i det siste så har hun vært forbannet på noen som stjal sykkelen til datteren. Det kan jeg jo forstå, men så fortsetter hun å legge ut bilder av han hun mener er tyven og en lang rant om hvilken drittsekk han er. 

Det er daglig bilder av fellesområdet "se så fint det er her nå" eller evt klager hvis gresset er for langt. Jeg sjekket forrige uke, da hadde hun lagt ut 8 innlegg på 1 dag. Er ikke hver dag jeg sjekker facebook en gang. 

Har dere også noen originaler som skriver mye rart?

Anonymkode: c9b1e...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har 4- ei lagd av styret, ei av vaktmesterne og to av beboerne (fordi noen ikke var enige om innholdet i den første, men det er samme ulla og gjerne dobbelt posting i dem). De to første kommer det kun informasjon på, de to siste inneholder litt forskjellig ja 😅 Vi er et borettslag med ca 500 leiligheter. 

Anonymkode: cb455...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har facebookside for velet, men er heldigvis forskånet mot å ha en gal nabo.

Anonymkode: ff670...ba8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Normale mennesker har ikke tid til å holde på sånn.

Ah, men de har tid til å gå på KG for å klage om disse menneskene som ikke er A4 nok til å være ens naboer? 

Anonymkode: 4d737...192

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ah, men de har tid til å gå på KG for å klage om disse menneskene som ikke er A4 nok til å være ens naboer? 

Du er ikke noe KG-politi og bestemmer ikke hva andre skal skrive. En liten reminder til deg her:

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke FB-side og det er jeg glad for. Vi har ei som klager til styret om hver minste lille ting, ser for leg at hun kunne vært en ivrig sjel der. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vårt sameie kuttet ut FB. Vi har en app nå, terskelen er høyere for å poste all mulig drit nå.

Anonymkode: 52e01...a4e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo bare å skrolle forbi.

Alt man skal irritere seg over 🙄

Anonymkode: d8545...adf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk finnes overalt. Om de ikke er i ei facebookside så henger det lapper overalt i borettslaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vårt sameie kuttet ut FB. Vi har en app nå, terskelen er høyere for å poste all mulig drit nå.

Anonymkode: 52e01...a4e

Hvilken app?

Anonymkode: f7ae7...a3c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I mitt forrige borettslag så var det noen som hadde en krangel gående med noen i styret og postet flere ganske koko innlegg rundt det, og fikk ganske koko svar. Det var egentlig litt underholdende, men det var også litt sjokkerende å lese, folk var ganske frekke og ufyselige med hverandre. Den dag i dag vet jeg ikke om han var paranoid eller om noen i styret var drittsekker og hvorfor det hadde blitt så stygt - den FB-gruppa gjorde sånn at jeg holdt meg milevis unna alt av dugnader og styremøter og naboer generelt for å ikke ha noe som helst med det der å gjøre 😅

Her jeg bor nå er FB-gruppa død, og vi bruker Vibbo heller. Jeg tror det blir færre innlegg av det, og det er forsåvidt greit nok. 

Anonymkode: 157cb...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å det hadde jeg ikke giddet. Hadde meldt meg ut av gruppen da ja. Men man bruker jo ikke Facebook sånn man gjorde før. Jeg er ikke innom å ser hele tiden hva som skjer.  

Anonymkode: 0dfb8...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, det har vi, men alt som kommuniseres kun over FB ser jeg på som frivillig å delta på. 

Anonymkode: 556e1...ab6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har vi. Flere sider faktisk. Og vi har også sorten som poster og klager på alt. 

Bare denne uka har det vært innlegg om at renovasjonsbilen støyer, det lager myyyye lyd når de tømmer dunkene. Og ikke minst flere klager på at det bråker når vaktmester klipper gress. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde det i mitt gamle borettslag og det var en der som var en ordentlig skrue som postet veldig mye rart, han brukte mye stygt språk og klagde på det meste. Selv var han verdensmester i «alt» (type «styret må være tilbakestående når de foreslår x fordi y»). Vi gikk over til vibbo, det begrenset ikke aktiviteten til fyren. Savner ham ikke. Savner forsåvidt ikke styrelederen heller, som også var ganske ufin i sine meldinger.

Anonymkode: e2524...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du er ikke noe KG-politi og bestemmer ikke hva andre skal skrive. En liten reminder til deg her:

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene

Ah, beklager, visste ikke at det kun var Facebook-politiet som hadde jurisdiksjon her. 🫡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken app?

Anonymkode: f7ae7...a3c

Sikkert vibbo (gjennom obos) eller lignende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...