Gå til innhold

Hvorfor ta paracett med hodepine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever at mange rundt meg støtt og stadig har hodepine og tar mye paracett/smertestillende for dette.  Helt ærlig har jeg aldri tatt en paracett/smertestillende i livet mitt, selv ikke med smerter eller hodepine. Har jeg hodepiner, finner jeg heller ut årsaken til hva som utløste hodepine.

Det kan være fra noe med livsstil, måten sitter på, lite frisk luft, kosthold eller syn. En synsundersøkelse kan være kjekt å ta for i det jeg tok synsundersøkelse forsvant også mye av hodepinen jeg brukte  å få. I det siste etter at begynte med briller har jeg så og si aldri opplevd hodepine.

Meditasjon kan også være bra...

Anonymkode: ad2e2...f21

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fungerer bra på hangover. Joda, jeg kan slutte å drikke, men neida, det vil jeg ikke. 

Anonymkode: 18058...5cf

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang spurt hvorfor du drikker? Drikker du for å fylle igjen et tomrom inni deg , for at du er lettere sosial med det ? Det er kortvarig glede... og øyeblikket etter mye alkohol , hvilke glede er det?

Jeg har aldri drukket alkohol og er fornøyd med det. Sjeldent eller aldri hodepine jeg. Det går an å ha det gøy uten alkohol. ;)

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha heller sex så får du litt trim også 

Anonymkode: fee97...ef5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar paracet fordi jeg sliter med spenningshodepine. Ja jeg får behandling for dette fra til til annen men om jeg ikke tar paracett før jeg legger meg på natta med hodepine så kan jeg nesten drite i å sove den natten samt at jeg våkner med like vondt i hode. Tar jeg en paracett forsvinner hodepinen og den er vekk også dagen etter. 

Derfor tar jeg paracett fra tid til annen. 

Anonymkode: 936d3...2a9

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du noen gang spurt hvorfor du drikker? Drikker du for å fylle igjen et tomrom inni deg , for at du er lettere sosial med det ? Det er kortvarig glede... og øyeblikket etter mye alkohol , hvilke glede er det?

Jeg har aldri drukket alkohol og er fornøyd med det. Sjeldent eller aldri hodepine jeg. Det går an å ha det gøy uten alkohol. ;)

Drikker verken mye eller ofte, men når jeg har gjort får jeg hodepine dagen etter. Drikker fordi jeg liker alkohol og har det gøy. Men nå er det ikke mine alkoholvaner som er tema her

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Man får ikke en premie for å lide når man ikke trenger det.

Det er ikke alltid man kan finne en spesifikk årsak til hodepine, og ikke alltid årsaken til hodepinen kan gjøres noe med. 

• Liker 30
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i apotek og møter av og til kunder som virker merkelig stolte over at de aaaldri tar smertestillende. De må liksom gjøre et poeng ut av at den Paracet-pakken de kjøper ikke er til dem, de føler seg såå flinke og er liksom bedre og sterkere mennesker enn dem som døyver smerter med medisin. Haha. Gjett om vi ler av slike folk på bakrommet😉

(Fikk litt samme "vibber" av dette innlegget, sorry om jeg tar feil😉)

Anonymkode: b92bd...410

• Liker 26
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Så fint for deg at du ikke bruker paracet. Mange har smerter som er litt mer alvorlige enn å bare kunne løses med litt frisk luft. Man får heller ingen medalje av å lide unødvendig.

Anonymkode: 70ea0...c39

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tid i hverdagen. Er student på et tungt studie, og hvis jeg har vondt i hodet får jeg ikke studert. Kan derfor ikke vente på at den går over av seg selv.

Anonymkode: e5058...a17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Man får ikke en premie for å lide når man ikke trenger det.

Det er ikke alltid man kan finne en spesifikk årsak til hodepine, og ikke alltid årsaken til hodepinen kan gjøres noe med. 

Helt enig. Har jeg hodepine så tar jeg tablett. Jeg har noen ganger lagt med med hodepine men da har jeg pinamæ våkna med det å. Så det gidder jeg ikke. 

Anonymkode: ce286...52f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fint at du ikke har behov for å bruke Paracet. Det er ikke alt som kan fikses med et glass vann eller en tur ut.

Du er heldig som ikke har smerter som gjør at du har behov for det.

Anonymkode: 2a95a...986

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg jobber i apotek og møter av og til kunder som virker merkelig stolte over at de aaaldri tar smertestillende. De må liksom gjøre et poeng ut av at den Paracet-pakken de kjøper ikke er til dem, de føler seg såå flinke og er liksom bedre og sterkere mennesker enn dem som døyver smerter med medisin. Haha. Gjett om vi ler av slike folk på bakrommet😉

(Fikk litt samme "vibber" av dette innlegget, sorry om jeg tar feil😉)

Anonymkode: b92bd...410

Litt av en gjeng dere er. Nekter å tro at du er utdannet farmasøyt da det forventes mer profesjonalitet med en slik utdannelse. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg klarte å ikke ta smertestillende, og klarer det stort sett mot alle andre smerter. 
Men hodepine som jeg ikke tar smertestillende mot går raskt over til å bli migrene. 
Da ligger jeg slått ut i flere dager. 
tenker da en hodepinetablett er et bedre alternativ enn å være borte fra jobb i dagevis hver mnd..!  

Anonymkode: 4e1dd...559

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg får hodepine kanskje 3 ganger i året, den paracet’en er verdt det 

Anonymkode: 1c7b7...051

AnonymBruker
Skrevet

Nei altså jeg kan jo gjerne la spenningshodepinen gå over til å bli så hodeverk at jeg henger over doen og spyr, men når et par paracet kan hindre dette så vet jeg hva som er greiest altså. Ingen gir deg stjerne i boka for å aldri ta smertestillende. 

Anonymkode: e52da...2be

• Liker 12
Skrevet

Det er vell ikke bare å finne årsaken til tilbakevendende hodepine og kurere den vell? Folk sliter ikke med kronisk, funksjonshemmende hodepine i årevis for moro skyld. Jeg var utredet i hodet og ræva for hodepine og utmattelse i yngre alder, men det har vart og rukket hele livet så langt. Heldigvis får jeg gjort ialf noe sånt som 95% av det helt funksjonsfriske folk gjør i hverdagen. Går stort sett greit, men "mister" en dag eller to i måneden som jeg tenker på det. Tar riktig nok sjeldent smertestillende da det ikke har noen effekt på hodepine for mine del. Det er isåfall viss jeg har hodepine i kombinasjon med muskelsmerter eller kraftige mensensmerter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt av en gjeng dere er. Nekter å tro at du er utdannet farmasøyt da det forventes mer profesjonalitet med en slik utdannelse. 

Tror nok du forventer vel mye av folk hvis du tror at profesjonalitet innebærer at man aldri tenker negativt eller ler litt av brukere/kunder/pasienter. Så lenge TS er hyggelig mot kundene og utfører jobben sin helt utmerket ute i apoteket, har det ingenting å si at det fnises litt på bakrommet.

Anonymkode: a830c...9d0

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skulle bare visst hvordan det ofte kan være på bakrom rundt omkring du. Utdannelsen sier ikke noe om hvordan det er i lunsjpausen gitt 

Anonymkode: e52da...2be

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Fungerer bra på hangover. Joda, jeg kan slutte å drikke, men neida, det vil jeg ikke. 

Enig. Vil heller drikke meg drita på lørdag og få pult og måtte ta litt paracet på søndag enn å sitte hjmme og drikke te med honning...

Anonymkode: 12679...342

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...