Gå til innhold

AnneMa Yuvali

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (3 minutter siden):

Da kpmmer de jo ikke inn i Sverige heller.

Tviler på det🙄 

Da kan de prøve Irland og Kypros. 
Men vet Annema om det? 

Endret av Sommer48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Honey Dew skrev (59 minutter siden):

Da kpmmer de jo ikke inn i Sverige heller.

De må søke om å oppheve vedtaket om utvisning. Hun tror det er lettere i Sverige. Får han opphold der kan han søke Norge etter noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 24.2.2025 den 20.45):

Upopulær? Hun er ikke upopulær hos damer 40+. Det er ikke måte på hvor mye skryt hun får av disse damene når det skrives om henne på fb.

Hun er et stoooort forbilde, mener de.

Nå er jeg over 40 og vel ingen av de jeg kjenner bryr seg om denne dama 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hufsetrollet skrev (På 24.2.2025 den 18.10):

Det er masse damer i alle aldre der nå, fra alle land i Europa. Sikkert mange som tar en flørt med han bare for å irritere AnneMa 😎

MissCortado skrev (På 24.2.2025 den 18.32):

Er folk virkelig så smålige og kjipe?

Hufsetrollet skrev (På 24.2.2025 den 18.43):

Med tanke på hvor upopulær hun har gjort seg, så ja

Da har man i så fall veldig lav selvrespekt. 

Knitalong skrev (19 timer siden):

https://www.tv2.no/underholdning/tv-par-splittes-flytter-fra-tyrkia-for-a-kjempe-videre/17493838/?fbclid=IwY2xjawIsDcBleHRuA2FlbQIxMAABHfz9CoQiipYJsOebKE8IAY0L4fEaVZcVacc3JBPDNXsjiQbsruAxFcoFSw_aem_Ru9xJ2_ZEpdgcD6zuG9z4A

Jaja, så var det å gå ut i media igjen :rodmer:

Men hun sier at hun ikke får arbeidstillatelse i Tyrkia, men hva med han da? Får ikke han heller det?

Lurer også på dette; AnneMa forteller at Yuvali er utvist fra hele Schengenområdet, som består av 29 europeiske land. Hun understreker at de har hatt utfordringer med Utlendingsdirektoratet (UDI) fra starten av forholdet. 

Hvorfor er han utvist?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier hun til Nettavisen at hun KAN søke om ny,oppholdstillatelse i Tyrkia, men at det kan bli en « kostbar og uforutsigbar prosess». Hun er fullstendig på jordet! Alanya kryr av utlendinger med oppholdstillatelse, de aller fleste er trygdet. Ikke noe problem å få det om du kan betale for deg. Rundt 20000kr, dette har hun tydeligvis ikke råd til. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (2 timer siden):

Hvorfor er han utvist?

Jeg har ikke satt meg helt inn i det, men jeg TROR at hvis du har fått avslag i ett av Schengen-landene og blitt utvist derfra, er du også utvist fra alle de andre i samarbeidet. Hvis ikke hadde de utviste søkerne bare gått "fra dør til dør" over hele rekka. Og Schengen-samarbeidet er vel sånn at har du oppholdstillatelse i ett land og kan jobbe der, kan du fritt utvandre til ett annet land i samarbeidet og jobbe der?

Det kunne jo Dundar ha gjort om han fikk oppholds-og arbeidstillatelse i Sverige. Da kunne han gått videre derfra til Norge, selv om han tidligere har fått avslag?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (19 minutter siden):

Jeg har ikke satt meg helt inn i det, men jeg TROR at hvis du har fått avslag i ett av Schengen-landene og blitt utvist derfra, er du også utvist fra alle de andre i samarbeidet. Hvis ikke hadde de utviste søkerne bare gått "fra dør til dør" over hele rekka. Og Schengen-samarbeidet er vel sånn at har du oppholdstillatelse i ett land og kan jobbe der, kan du fritt utvandre til ett annet land i samarbeidet og jobbe der?

Det kunne jo Dundar ha gjort om han fikk oppholds-og arbeidstillatelse i Sverige. Da kunne han gått videre derfra til Norge, selv om han tidligere har fått avslag?

Å da hjelper det lite at de flytter til Sverige. Rart at de ikke har lest seg opp på det 😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitalong skrev (3 minutter siden):

Å da hjelper det lite at de flytter til Sverige. Rart at de ikke har lest seg opp på det 😳

Det er meget mulig de har misforstått noe, ja. Sverige ble med i Schengen-samarbeidet først i 1996, kan jeg lese i Store Norske Leksikon på nett. Vi har vel hatt passfrihet og fri inn/utvandring mellom Norge og Sverige i ganske mange år før det. Kanskje det er noe av dette AnneMa tenker og tror? Noe som ikke gjelder lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer48 skrev (21 timer siden):

Tviler på det🙄 

Da kan de prøve Irland og Kypros. 
Men vet Annema om det? 

"AnneMa gjør som AnneMa vil!". Når det er mottoet, tror hun nok ikke at noe kan stoppe henne, selv om det blir motbevist igjen og igjen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at AnneMa rett og slett ikke trivdes i Tyrkia. Det kan bli fryktelig varmt der om sommeren. Da er det bedre å skylde på manglende oppholds- og arbeidstillatelse enn å innrømme at man gav opp.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (På 24.2.2025 den 14.28):

Om vi snakker om Annema´S Naildesign AS så ble det ikke tatt ut utbytte i 2022. Og det er ikke registrert innlevert årsregnskap for 2023 - langt på overtid. Det firmaet kan ikke gå rundt og jeg blir ikke overrasket om det tvangsavvikles i år.

Så utbytte der kan hun se langt etter.

Trenger ikke være formelt utbytte, hun kan jo bare ha forsynt seg av «kassen» uten å føre regnskap. Siden det ikke er levert regnskap for 2023, mener jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (19 minutter siden):

Trenger ikke være formelt utbytte, hun kan jo bare ha forsynt seg av «kassen» uten å føre regnskap. Siden det ikke er levert regnskap for 2023, mener jeg. 

Det kan det naturligvis være. Tipper det er mye rart som foregår der i gården.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Det kan det naturligvis være. Tipper det er mye rart som foregår der i gården.

Oh yes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok i Sverige, kjørte bil og alt på plass.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke37 skrev (21 minutter siden):

Hun er nok i Sverige, kjørte bil og alt på plass.

Hvor ellers skulle hun tatt veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Anneisabell skrev (11 minutter siden):

Nesten så man kan begynne lure på om hun er «helt frisk «  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (11 minutter siden):

Nesten så man kan begynne lure på om hun er «helt frisk «  

Er det så mye å lure på? Noen ganger må man faktisk forholde seg til lover og regler og ikke bare tro at ; Annema gjør som Annema vil. Og at det skal fungere.  Lykke til 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (17 timer siden):

Har hun ikke en rettsak som venter i Tyrkia?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Har hun ikke en rettsak som venter i Tyrkia?

Selv om hun har forlatt Tyrkia, vil saken mest sannsynlig fortsette der. Hvis hun ikke møter i retten, kan hun bli dømt i sitt fravær, og en eventuell dom kan føre til en etterlysning eller innreiseforbud til Tyrkia. Hun slipper altså ikke nødvendigvis unna rettssaken bare fordi hun har reist hjem til Norge.

Edit: Tillegg

Tyrkia kan be om utlevering fra Norge, men Norge utleverer vanligvis ikke egne statsborgere til land utenfor EU/EUS med mindre det er en svært alvorlig sak.

Hvis hun ikke blir utlevert, kan Tyrkia eventuelt etterlyse henne internasjonalt via Interpol, noe som kan skape problemer ved reiser til andre land.

Endret av Hulderen
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...