Zenhouse Skrevet 6. februar #601 Del Skrevet 6. februar Hufsetrollet skrev (På 4.2.2025 den 17.04): Ja, planen er nok å få han inn til,Sverige og deretter til Norge. Er bare litt spent på om hun i det hele tatt får forlate Tyrkia før rettssaken starter. Evn må hun betale boten - med penger hun ikke har. Men uansett så må han vel søke om visum fra Tyrkia? Enten han søker om turistvisum eller komme til ektefellen sin i Sverige? Og det kan vel ta sin tid. Søker han fra Sverige blir det vel automatisk avslag så vidt jeg forstår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hufsetrollet Skrevet 6. februar #602 Del Skrevet 6. februar (endret) Honey Dew skrev (18 timer siden): Men klarer hun å hjelpe til økonomisk i Sverige når hun ikke klarte det i Norge? Mulig kravene i Sverige ikke er så strenge. Eller så har hun igjen vært litt for impulsiv og gjort dårlig research. Endret 7. februar av Hufsetrollet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hufsetrollet Skrevet 6. februar #603 Del Skrevet 6. februar Zenhouse skrev (3 timer siden): Men uansett så må han vel søke om visum fra Tyrkia? Enten han søker om turistvisum eller komme til ektefellen sin i Sverige? Og det kan vel ta sin tid. Søker han fra Sverige blir det vel automatisk avslag så vidt jeg forstår. Kravene for visum til Sverige er ikke så strenge som i Norge. Kjenner flere unge menn fra Tyrkia som stadig reiser på ferie til Sverige, og flere som har bosatt seg der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 6. februar #604 Del Skrevet 6. februar Dundar er utvist fra Norge, kan hun da bruke den metoden om å få han inn via Sverige ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Airam. Skrevet 6. februar #605 Del Skrevet 6. februar Hufsetrollet skrev (8 timer siden): Ja, han vil jo bort fra Tyrkia så Sverige er absolutt innenfor. Er heller ingen fremtid å dra tilbake dit han kom ifra, der mobbes han av alle for å ha giftet seg med en som er eldre enn moren hans. Mangelen på penger er jo en utfordring. Både når det gjelder boten i Tyrkia og det de skylder Norge for rettssakene. Blir nok ikke så enkelt som de ser det for seg. Hvorfor har hun fått bot i Tyrkia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 6. februar #606 Del Skrevet 6. februar Airam. skrev (26 minutter siden): Hvorfor har hun fått bot i Tyrkia? Ble tatt med flere kofferter fulle av neglelakk og bling bling i tollen på vei inn i Tyrkia. Åtte tollere brukte 5 timer på å gå gjennom alt! Ble forespeilet en bot på 134 000 kr, men vil visst ta det til retten der. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 21. februar Forfatter #607 Del Skrevet 21. februar (endret) Flyttesalg ser jeg, og gubben var mega romantisk på siste middagen i alanya...ja da får vi sjå da vet du Endret 21. februar av Anneisabell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 21. februar #608 Del Skrevet 21. februar Hva er «flytte salg»? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 21. februar Forfatter #609 Del Skrevet 21. februar hvaduikkeser skrev (4 minutter siden): Hva er «flytte salg»? På de fantastiske neglene hun selger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 21. februar #610 Del Skrevet 21. februar Leste en kommentar på insta om at hun levde av arv, hadde arvet mye penger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 21. februar #611 Del Skrevet 21. februar hvaduikkeser skrev (1 time siden): Hva er «flytte salg»? Det er å flytte et salg fra en lokasjon til en annen. Flyttesalg er selvsagt noe helt annet. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hufsetrollet Skrevet 21. februar #612 Del Skrevet 21. februar Moongirl skrev (6 timer siden): Leste en kommentar på insta om at hun levde av arv, hadde arvet mye penger! Tror jeg absolutt ikke noe på. De klarer knapt å betale for utgiftene de har i Tyrkia, og der lever de billig. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 21. februar #613 Del Skrevet 21. februar Moongirl skrev (7 timer siden): Leste en kommentar på insta om at hun levde av arv, hadde arvet mye penger! Da hadde det vel ikke vært noen grunn til at venninna hennes måtte bidra økonomisk for å søke om visum (eller hva det var) for Dundar, og alle Spleisene som har blitt opprettet. Så den arven har jeg ikke tro på. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 21. februar #614 Del Skrevet 21. februar Hufsetrollet skrev (43 minutter siden): Tror jeg absolutt ikke noe på. De klarer knapt å betale for utgiftene de har i Tyrkia, og der lever de billig. Ja..synes og det høres rart ut! Er vel bare hun som ble irritert og svarte sånn, fordi noen dristet seg til å spørre om hva de levde av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 21. februar #615 Del Skrevet 21. februar Hufsetrollet skrev (4 timer siden): Tror jeg absolutt ikke noe på. De klarer knapt å betale for utgiftene de har i Tyrkia, og der lever de billig. Hvordan skal de klare seg i Sverige da? Det er vel mye dyrere enn i Tyrkia? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hufsetrollet Skrevet 24. februar #616 Del Skrevet 24. februar Honey Dew skrev (På 21.2.2025 den 21.29): Hvordan skal de klare seg i Sverige da? Det er vel mye dyrere enn i Tyrkia? Ifølge Migrationsverket skal de sitte igjen med nesten 11.0000 SEK etter at husleie er betalt. Det er også krav til hvordan bostedet skal være, så de kan ikke lei hva som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitalong Skrevet 24. februar #617 Del Skrevet 24. februar Hufsetrollet skrev (På 21.2.2025 den 17.11): Tror jeg absolutt ikke noe på. De klarer knapt å betale for utgiftene de har i Tyrkia, og der lever de billig. Har ikke hun uføretrygd eller pensjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hufsetrollet Skrevet 24. februar #618 Del Skrevet 24. februar Knitalong skrev (58 minutter siden): Har ikke hun uføretrygd eller pensjon? Jo, uføretrygd. Ung ufør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitalong Skrevet 24. februar #619 Del Skrevet 24. februar (endret) Hufsetrollet skrev (58 minutter siden): Jo, uføretrygd. Ung ufør. Såpass. Tjener hun noe på de neglene sine da? Så på Insta for en stund siden at hun skulle holde kurs, og regnet vel med å tjene noe på det. Men hun burde vel være litt forsiktig med hva hun legger ut, for Nav kan vel fort få med seg hvis hun har inntekt i utlandet i tillegg til trygden, å UU tillegget har hun vel mistet når hun flyttet til Tyrkia? Regner med at det kanskje har vært skrevet noe om dette tidligere, men orker ikke å tråle meg gjennom 30 sider Endret 24. februar av Knitalong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 24. februar #620 Del Skrevet 24. februar Knitalong skrev (38 minutter siden): Såpass. Tjener hun noe på de neglene sine da? Så på Insta for en stund siden at hun skulle holde kurs, og regnet vel med å tjene noe på det. Men hun burde vel være litt forsiktig med hva hun legger ut, for Nav kan vel fort få med seg hvis hun har inntekt i utlandet i tillegg til trygden, å UU tillegget har hun vel mistet når hun flyttet til Tyrkia? Regner med at det kanskje har vært skrevet noe om dette tidligere, men orker ikke å tråle meg gjennom 30 sider Hun driver med negler i et A/S, så da unngår hun vel reglene ved å ta ut et evt utbytte istedet for lønn. Utspekulert måte å gjøre det på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå