Gå til innhold

AnneMa Yuvali

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da AnneMa startet å selge press-on nails, var hun litt «først ute» på markedet. Jeg så hvertfall ikke så mye til slikt i sosiale medier. Da tok hun 1500 kr pr sett. 
Etterhvert gikk det vel opp for folk at man får press-on nails til 40 -250 kr på Temu og div andre nettfirmaer. Det kjøres en del reklame på nett , så en del flere aktører er det der ute nå. 
Annema har nå senket prisen til rundt 600-800  kr pr sett. Hun selger dem gjennom sønnen sin Tise konto. Skriver i bio der at hun lager dem i Tyrkia som en hobby og tar dem med til Norge, der sønnen selger for henne. (Regner med hun sender dem med norske turister som reiser hjem)

Sønnen titulerer seg som manager og daglig leder for neglesalongen til AnneMa i Norge. Facebook-siden til salongen er aktiv som bare det, med stadige påfyll av negler til salgs. Mens i Brønnøysundregistrene ble salongen slettet i oktober 2023. Samtidig  i Tyrkia er det vel Dundar som skal være/bli innehaver av salong der? Den damen har mange jern i ilden, det er hvertfall sikkert. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (På 17.12.2024 den 7.54):

Annema selger dem gjennom sønnen sin Tise konto. Skriver i bio der at hun lager dem i Tyrkia som en hobby og tar dem med til Norge, der sønnen selger for henne. (Regner med hun sender dem med norske turister som reiser hjem)

Sønnen titulerer seg som manager og daglig leder for neglesalongen til AnneMa i Norge. Facebook-siden til salongen er aktiv som bare det, med stadige påfyll av negler til salgs. Mens i Brønnøysundregistrene ble salongen slettet i oktober 2023. Samtidig  i Tyrkia er det vel Dundar som skal være/bli innehaver av salong der? Den damen har mange jern i ilden, det er hvertfall sikkert. 

Ekspander  

Er dette lovlig å drive med som ufør? Får hun ikke trygd, eller kanskje jeg tar feil?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (På 17.12.2024 den 8.11):

Er dette lovlig å drive med som ufør? Får hun ikke trygd, eller kanskje jeg tar feil?

Ekspander  

Jeg har ikke sett det bekreftet noe sted at hun er ufør, men om hun er det kan hun tjene ca 49 000 året før det blir trekk i trygden. Den delen er uansett innafor. 
Men jeg lurer mer på om hun skatter for dette, all den tid hun kaller det for hobby og selger det via andre.  Eller om det bare er for å omgå regler for arbeidstillatelse i Tyrkia. ( vet ikke om hun har fått det der nå?) 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (På 17.12.2024 den 8.28):

Jeg har ikke sett det bekreftet noe sted at hun er ufør, men om hun er det kan hun tjene ca 49 000 året før det blir trekk i trygden. Den delen er uansett innafor. 
Men jeg lurer mer på om hun skatter for dette, all den tid hun kaller det for hobby og selger det via andre.  Eller om det bare er for å omgå regler for arbeidstillatelse i Tyrkia. ( vet ikke om hun har fått det der nå?) 

Ekspander  

Hun ER ufør, ung ufør som det heter. Godt utbetalt hver måned. 
Hun bryter vel flere regler, arbeid hun tjener penger på (kan ikke kalles hobby i den skala hun holder på)  Hun håver inne mere enn 49.0000 med alt hun gjør. Royalties fra Snapchat/ Instagram, salg av hilsninger og press on negler og har også.kunder i salongen i leiligheten. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hufsetrollet skrev (På 17.12.2024 den 10.46):

Hun bryter vel flere regler, arbeid hun tjener penger på (kan ikke kalles hobby i den skala hun holder på)  Hun håver inne mere enn 49.0000 med alt hun gjør. Royalties fra Snapchat/ Instagram, salg av hilsninger og press on negler og har også.kunder i salongen i leiligheten. 

Ekspander  

Jeg tviler ikke på at regler blir brutt/i grenseland, og det er definitivt ikke en hobby nei,  men : antagelig så mistet hun ung-ufør tillegget ved flytting til Tyrkia, og tjener hun over 49 000, så skal hun også ha redusert uføretrygd. 
Men hvorvidt alt blir innrapportert til Nav eller skattes  for, det stiller jeg meg undrende til. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hufsetrollet skrev (På 17.12.2024 den 10.46):

Ekspander  

Jøss, visste ikke at vi hadde godt ubetalt 🤭

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 21.12.2024 den 19.47):

Så har hun blitt tatt i smugling også. Selvsagt måtte hun til Se og Hør og skryte av dette.

https://www.seher.no/kjendis/arrestert-i-tyrkia/82426689

Ekspander  

Og herregud den kjerringa der..kan hun please bare logge av og leve som andre førtidspensjonister i sitt nye paradis..roper fader meg høyt om alt. Er det ikke en gjengs regel at alt du tar med skal være mengder som tilsvarer eget forbruk

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fremstår jo som regelrett dum.

Dette handler ikke om negler. Eller lakk.

Men at hun har tatt med seg varer for store verdier, ment for videresalg, uten å betale lovpålagte avgifter.

At hun ikke vet dette tror jeg ikke noe på. Det er ganske åpenbart at hun visste godt hva hun gjorde. Og at det ikke var første gang.

Og å tro at en dommer vil se formildende på noe her er bare ekstremt naivt.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (På 21.12.2024 den 21.54):

Hun fremstår jo som regelrett dum.

Dette handler ikke om negler. Eller lakk.

Men at hun har tatt med seg varer for store verdier, ment for videresalg, uten å betale lovpålagte avgifter.

At hun ikke vet dette tror jeg ikke noe på. Det er ganske åpenbart at hun visste godt hva hun gjorde. Og at det ikke var første gang.

Og å tro at en dommer vil se formildende på noe her er bare ekstremt naivt.

Ekspander  

Hun er bare helt utrolig korka!!!! Alle land har regler for mengder  man kan innføre/verdi på varer. Dette er ikke ting hun flytter fra eget lager i Norge, hun er sponset av Neglemakeriet så det er nye produkter.

At hun tror noen har har tystet sier jo det meste. Fastboende i Alanya er jo lei av henne - den stadige tiggingen om sponsede måltider transport og oppmerksomhet. Nei, i retten i Tyrkia gjør nok ikke AnneMa som hun vil. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (På 17.12.2024 den 7.54):

Da AnneMa startet å selge press-on nails, var hun litt «først ute» på markedet. Jeg så hvertfall ikke så mye til slikt i sosiale medier. Da tok hun 1500 kr pr sett. 
Etterhvert gikk det vel opp for folk at man får press-on nails til 40 -250 kr på Temu og div andre nettfirmaer. Det kjøres en del reklame på nett , så en del flere aktører er det der ute nå. 
Annema har nå senket prisen til rundt 600-800  kr pr sett. Hun selger dem gjennom sønnen sin Tise konto. Skriver i bio der at hun lager dem i Tyrkia som en hobby og tar dem med til Norge, der sønnen selger for henne. (Regner med hun sender dem med norske turister som reiser hjem)

Ekspander  

Ikke for å negativ , men har til dags dato ikke sett noen pene negler/ arbeid utført av henne . Helt merkelig at hun får solgt noe som helst. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NiceOrNothing skrev (På 21.12.2024 den 23.40):

Ikke for å negativ , men har til dags dato ikke sett noen pene negler/ arbeid utført av henne . Helt merkelig at hun får solgt noe som helst. 

Ekspander  

Helt enig!!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hufsetrollet skrev (På 21.12.2024 den 23.25):

Hun er bare helt utrolig korka!!!! Alle land har regler for mengder  man kan innføre/verdi på varer. Dette er ikke ting hun flytter fra eget lager i Norge, hun er sponset av Neglemakeriet så det er nye produkter.

At hun tror noen har har tystet sier jo det meste. Fastboende i Alanya er jo lei av henne - den stadige tiggingen om sponsede måltider transport og oppmerksomhet. Nei, i retten i Tyrkia gjør nok ikke AnneMa som hun vil. 

Ekspander  

Hun er jo egentlig en scammer. Prøver å snylte seg vei ved å selge overpriset dritt ( stygge negler)  , lar andre betale måltider , jukser i skattesystem ved å kalle bedriften en hobby , lar sønnen ta den økonomiske risikoen ved å selge via tise i Norge . Prøver å få en lykkejeger inn til Norge uten å ha økonomi i orden selv . Forsøkte å selge sponsede klær fra 71* nord på nett. Sikkert bare toppen av isfjellet . Å nå en bot på 134.000 for ulovlig innførsel av varer til Tyrkia . Det er som å se en sakte togkrasj . Rart at noen er så desperate at de vil betale for hennes tjenester og selskap / hilsener . Får nok godt betalt med se og hør for å promotere sine «uhell « . Som hun ved å være litt mer opplyst måtte vite måtte gå til helv…

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Princess_81 skrev (På 22.12.2024 den 9.01):

Jeg har offentlig snap og gjett hvem som la meg til som venn der igår jo Dundar… 😅

Ekspander  

Da må du skrive med han. Kanskje han prøver lykken med en ny dame😆

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (På 22.12.2024 den 9.49):

Da må du skrive med han. Kanskje han prøver lykken med en ny dame😆

Ekspander  

Han legger til maaaaaaaaange på snap om dagen🙈😅😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker45 skrev (På 22.12.2024 den 10.44):

Han legger til maaaaaaaaange på snap om dagen🙈😅😅

Ekspander  

De har nok lest at de kan tjene penger på snap, derfor de legger til mange. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...