Anglofil Skrevet 15. februar 2006 #1 Skrevet 15. februar 2006 (endret) Hei hei! Jeg lurte på om det er noen her som vet når man som oftest får svar på når man får vite dagen man skal opp til (muntlig)eksamen? Altså hvor mange dager i forveien. Det har seg nemlig slik at i over 1 år har jeg sett fram til en tur som skal arrangeres fra den 11. april til den 18.april. Problemet er bare at min eksamensperiode er fra 18. april til den 28. april. Det betyr altså at mellom denne perioden vil jeg ha muntlig eksamen, men har ikke fått dato for når. Og det er litt kinkig, for jeg vil gjerne på denne turen, men kan ikke ta sjansen på at eksamen legges til den 18. april. Hvis eksamen derimot legges til den 26. april, bare for å ta et eksempel, forandrer saken seg ganske mye. Derfor skulle jeg gjerne hatt denne informasjonen nå. Jeg får kontakte eksamenskontoret på Høgskolen tror jeg, men synes det er litt irriterende at vi ikke får vite hvilken dag. Noen som vet noe om dette? Noen som vet hvor dette eventuelt legges ut i tillegg til studentweb? Mvh Yvonne Endret 15. februar 2006 av yvonne
Gjest gjest1 Skrevet 15. februar 2006 #2 Skrevet 15. februar 2006 Jeg tror nok du må ta kontakt med eksamenskontoret på skolen din. Eksamensplanen på skolen min ble lagt ut på skolen sine hjemmesider allerede i juleferien, så jeg har hatt full oversikt lenge. Men samtidig - det er jo kanskje litt annerledes med muntlig eksamen? Jeg vet faktisk ikke. Ta en liten surferunde på høyskolen sine hjemmesider + det aktuelle faget sin side. Hvis ikke du finner svar der så hør med eksamenskontoret.
Gjest gjest1 Skrevet 15. februar 2006 #3 Skrevet 15. februar 2006 Det er annleis med munnleg eksamen ja, for der skal ein ofte prøvast i noko ein ikkje er prøvd i før, dvs. til dømes ei mappe-oppgåve, så då blir ein gjerne plassert i grupper som har skrive om det samme, med den personen som har retta oppgåva til eksaminator (slik er det i alle fall på nordisk på UiB). Det er derfor dette kan ta tid. Irriterande, I know.. Eg går også rundt å lurer på når min munnleg skal vere...
Anglofil Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2006 (endret) Vi blir ikke plassert i grupper, tror jeg. Vi skal nemlig ha en muntlig eksamen hvor 10 min går med til å forsvare en oppgave som vi skal levere neste onsdag, de siste 10 min går med til å snakke rundt om et tema vi blir trukket ut i der og da. Hmm, ja, jeg får visst gå på eksamenskontoret, på hjemmesidene har de bare lagt ut eksamensplan for 1 måned av gangen.. Mvh Yvonne Endret 16. februar 2006 av yvonne
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #5 Skrevet 16. februar 2006 Var ikkje gruppe-oppgåve eg meinte, men slike individuelle oppgåver.. Kan hende det har noko med den oppgåva dykkar at de ikkje får vite datoen enno? Men gå innom å spør du!
Anglofil Skrevet 16. februar 2006 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2006 Jeg skjønte hva du mente, derfor måtte jeg også rette opp det jeg skrev. Problemstillingen skal vi lage og finne selv, så derfor blir det ganske så umulig å plassere oss i bestemte grupper. Vel, mulig de gjør det sånn, aner ikke, men jeg får vel spørre. Utrolig surt at dette skal ødelegge.. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå