Gå til innhold

Studiepoeng/vekttall og vitnemål

Gjest Gjest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*

Jeg har tenkt å søke meg som lærling i år på barne og ungdomsarbeider.

På søknaden så skal de ha vekttall/studiepoeng. Hvor står det på vitnemålene? Litt dumt spørsmål kanskje, men men.

På vitnemålene mine så har jeg altså gått:

Grunnkurs helse og sosialfag ( 1995 )

Grunnkurs helse og sosialfag ( 1996 )

Barne og ungdomsarbeider VK1 ( 1997 )

Må man gå to grunnkurs først eller er det grunnkurs helse og sosialfag, grunnkurs barne og ungdomsarbeider og så VK1 barne og ungdomsarbeider?

Jeg har ekstremt dårlig husk på akkurat dette....

Jeg sluttet skolen i 1997 for et friår, så ble jeg gravid osv osv. Så det gikk ikke helt som jeg hadde planlagt.

Og jeg må også dokumentere fravær hvis det mye. Jeg har en del fravær på VK1, men har ingen dokumentasjon ( sykemeldinger/legeerklæringer o.l. ).

Og på den tiden var jeg ung, dum og skolelei, så det ble jo skulking og, men det kan jo jeg ikke si i et eventuelt intervju.....

Ja, jeg vet det var idiotisk gjort, men jeg kan ikke forandre på det desverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du bare utdanning fra videregende skole har du ingen vekttall/studiepoeng, od det står defor ingen ting om dette på de papierene du referer til. Vekttall/studiepoeng får man påhøgskoler og universitet.

Men om du søker på lærlingeplass som Barne og ungdomsarbeider er det ikke nødvendig med vekttall/studiepoeng for å være kvalifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...