AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #1 Skrevet 11. juli 2024 Første barnet, og har hverken venner eller familie med små barn, så vet ikke helt hva som er vanlig. Har bestilt lapper til å merke barnehageklærne, så det er klart for barnehagestart i august. Har merket alt av klær utenom sokker. Skal man merke sokkene også? Hvor pleier folk i såfall å sette merkene? Inni ser jeg for meg at det kan gnage litt, og på utsiden blir det jo så veldig synlig. Anonymkode: 0d4e6...e9d
solmåneogstjerner Skrevet 11. juli 2024 #2 Skrevet 11. juli 2024 Har aldri merket sokker og truser. Det er jo ikke så farlig om de forsvinner heller. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #3 Skrevet 11. juli 2024 Har aldri merket sokker. Anonymkode: 97bff...e73 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #4 Skrevet 11. juli 2024 Jeg skrev navnet til den eldste på innsiden av sokkene med tekstiltusj en periode, men konkluderte med at det var lite vits i det. Navnelapper har jeg også så vidt prøvd, festet på innsiden, men de datt raskt av i vask. Jeg tenkte at det ikke er så veldig farlig om noen sokker blir borte. Men jeg hadde håpet å bidra til at de ansatte skulle slippe å bruke tid på sokkeeierjakt. Barna har uansett stort sett full kontroll på hvilke sokker som tilhører hvilket barn, jeg jobber selv i barnehage nå, og vi spør barna når vi er usikker på hvor en sokk kom fra. Anonymkode: 38348...f46 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #5 Skrevet 11. juli 2024 Har satt strykelapper inni sokkene. Ingen av ungene har klaget på ubehag av lappene. Mange lar være å merke sokker og anser det som forbruksvare. Personlig strider det mot mine prinsipper om bærekraft og jeg forsøker å unngå unødige shopping av tekstiler. Anonymkode: 7482c...b17 4
minister-mio Skrevet 11. juli 2024 #6 Skrevet 11. juli 2024 Merk sokkene, hvis du ikke har merket med strykelapper må du huske å merke på nytt etterhvert som lappene detter av
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #7 Skrevet 11. juli 2024 Jobber i barnehage, barna elsker å ta av seg sokkene, så sokker kan forsvinne hvis du ikke merker de. Jeg selv har aldri merket sokker, ikke krise hvis de forsvinner uansett. Men ikke bli sur på barnehagen, hvis de ikke finner sokkene en dag. Ikke så lett å huske hvem som hadde hvilke sokker, når 10 barn river av seg sokkene 😅😉. Anonymkode: 261a9...708 1
KaraThrace Skrevet 11. juli 2024 #8 Skrevet 11. juli 2024 Syns strykelapper funker fjell i sokkene. Greit å ha en 4-5 par dedikerte bhg-sokker uansett, som kan brennes en gang i året og ofres til Immunforsvarguden. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #9 Skrevet 11. juli 2024 Merker ikke sokker. Har så mange at forsvinner noen så gjør det ingenting Anonymkode: 97664...c39
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #10 Skrevet 11. juli 2024 Kan du ikke kjøpe sånn stempel? Anonymkode: 91c81...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #11 Skrevet 11. juli 2024 Jo jeg merker sokker og ting uten lapp på også ! jeg bruker nordic print sine strykelapper og stryker utenpå sokken. Ingen ubehag for barnet da. Jeg har også lappen på langs, de sitter litt bedre da På strykelapper er nordic print best. Har prøvd mange forksjellige merker. Askeladden sine strykelapper sitter ikke godt på. (Men Askeladden sine klistrelapper sitter godt på og er favoritten på klistrelapp) sokker koster penger det også. Særlig Ullblanda sokker som bruker fra oktober-april ca. Så å miste sokker er kjedelig. Siden jeg merker så godt er det svært skjeldent jeg mister sokker til barna mine i barnehagen Anonymkode: db684...d65 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #12 Skrevet 11. juli 2024 Skrev bare initialene med tekstiltusj på ullsokkene. Bomullsokkene merket jeg ikke. Anonymkode: 423fe...aee 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #14 Skrevet 11. juli 2024 Merker ikke sokker. For oss er det forbruksvare. Kan ikke si at det har forsvunnet mange par heller. til strikketøy er det lurt å kjøpe strykelapper. Festes lett med strittetang eller strykejern. Klistrelappene sitter dårlig på annet enn sånne «silkelapper». Anonymkode: a7d9b...f09
mommyaka Skrevet 11. juli 2024 #15 Skrevet 11. juli 2024 Ts. Husk navn og telefonnummer...ikke bare Ola. Har hat 2 barnehagen barn og alltid har telefonen nr på...og mange ganger har folk ringte oss da vi har mistet en vott eller bamse. Har selv ringt mange foreldre når vi ute på tur har funnet flasker, bamset etc. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #16 Skrevet 11. juli 2024 mommyaka skrev (11 minutter siden): Ts. Husk navn og telefonnummer...ikke bare Ola. Har hat 2 barnehagen barn og alltid har telefonen nr på...og mange ganger har folk ringte oss da vi har mistet en vott eller bamse. Har selv ringt mange foreldre når vi ute på tur har funnet flasker, bamset etc. Dette er jo bare nødvendig hvis du mister ting utenfor barnehagen. Vi har fornavn og etternavn. I sokker bruker jeg navnestempel: https://min-lille-kjaere.no/products/customized-name-stamp-enkel-personalisering-navnestempelmaskin?variant=44071686996117&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwhb60BhClARIsABGGtw9rSM4kSPdxJUZPqXQNWvf0SQ9n_ykJ8Aj6z7g8gjm9ngo2WlzrfG4aAnP0EALw_wcB Anonymkode: 2f177...9a1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #17 Skrevet 11. juli 2024 Har i grunn kun merket klær jeg gjerne ikke har villet miste. Generelt så sender jeg ikke klær i bhg vi er redd for. Mye forsvinner selv med merking og blir raskere slitt og flekkete og skittent. Merker yttertøy og slikt nøye! Aldri merket truser og sokker. Bortkastet navnelapper. Anonymkode: 984fb...f72
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #18 Skrevet 11. juli 2024 Merket kun raggsokker som ble brukt til soving ute. Vanlige tynne sokker gadd jeg ikke. Har pdd ikke opplevd å moste noen. Anonymkode: 2d1cf...4c5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #19 Skrevet 11. juli 2024 Merker kun ullsokker, og der har jeg navnelapper som jeg syr på. Vanlige sokker og truser merker jeg ikke. Anonymkode: e0b3b...84d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #20 Skrevet 11. juli 2024 Du merker jo det du er redd for å miste. Er det ikke så farlig med sokkene,trenger du ikke merke. Her har vi droppet å merke dem. Alt annet er lettere å merke pga lappen som sitter i klærne. Vi brukte mest en tekstiltusj, det er billigere og enklere enn klistrelapper. Anonymkode: 332d1...9c0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå