AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #1 Skrevet 11. juli 2024 Hei! NAV har overtatt som arbeidsgiver etter vikariatet mitt hos tidligere arbeidsgiver gikk ut.. jeg har vært sykemeldt i 6 mnd og den første utbetalingen jeg har fått fra NAV var for 2 uker siden.. jeg sendte inn for en ny periode sist søndag( 7 juli) og trodde pengene ville komme etter sånn ca 5 dager max.. ringte dem idag å de sa det er 8(!?) uker saksbehandlingstid? men jeg er jo allerede i systemet å fått en sykepenge utbetaling tidligere fra dem?.. skal man seriøst måtte vente i 8 uker mellom hver lønn fra dem??? Anonymkode: a7aeb...243
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #2 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei! NAV har overtatt som arbeidsgiver etter vikariatet mitt hos tidligere arbeidsgiver gikk ut.. jeg har vært sykemeldt i 6 mnd og den første utbetalingen jeg har fått fra NAV var for 2 uker siden.. jeg sendte inn for en ny periode sist søndag( 7 juli) og trodde pengene ville komme etter sånn ca 5 dager max.. ringte dem idag å de sa det er 8(!?) uker saksbehandlingstid? men jeg er jo allerede i systemet å fått en sykepenge utbetaling tidligere fra dem?.. skal man seriøst måtte vente i 8 uker mellom hver lønn fra dem??? Anonymkode: a7aeb...243 Litt naivt å tro at pengene kommer etter 5 dager, så fort har det vel aldri gått. Tidligere har stått 3 uker med forlenging og 4 uker med ny søknad. Noen ganger går det raskere. Om saksbehandlingstiden nå er 8 uker så må du nok dessverre bare være tolmodig. Forhåpentligvis tar det ikke 8 uker, men det tar nok lenger tid enn før. Vil tro sommerferieavvikling har litt å si også. Anonymkode: 3ecff...624 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #3 Skrevet 11. juli 2024 Bare å sende de melding og si at det haster. Selv om de har lov å bruke 8 uker så gjør det sjeldent det om man maser på de. Anonymkode: 310b5...130
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #4 Skrevet 11. juli 2024 Har du fått utbetalt sykepenger etter at NAV tok over rollen som arbeidsgiver? Hvis nei, så mener jeg å huske at det blir ny, ordinær,saksbehandlingstid på sykepenger. Nå er det fellesferie, så man må påregne at ting tar lengre tid. Anonymkode: de4b2...afd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #5 Skrevet 11. juli 2024 Men når man allerede er i systemet? man kan jo ikke mase på dem hele tiden. lønn ( sykepenger) skal jo komme hver mnd Anonymkode: a7aeb...243 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #6 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du fått utbetalt sykepenger etter at NAV tok over rollen som arbeidsgiver? Hvis nei, så mener jeg å huske at det blir ny, ordinær,saksbehandlingstid på sykepenger. Nå er det fellesferie, så man må påregne at ting tar lengre tid. Anonymkode: de4b2...afd Ja jeg har allerede fått en utbetaling fra dem, to 2 uker siden og kunne sende inn ny sykemelding 7 juli. Denne utbetalingen venter jeg på nå Anonymkode: a7aeb...243
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #7 Skrevet 11. juli 2024 Ser,etter kjapt søk på nav.no, at det er 8 uker på både ny søknad og forlengelse. Anonymkode: de4b2...afd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #8 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg har allerede fått en utbetaling fra dem, to 2 uker siden og kunne sende inn ny sykemelding 7 juli. Denne utbetalingen venter jeg på nå Anonymkode: a7aeb...243 Jeg fikk bare 13.400 av lønna mi sist utbetaling. Anonymkode: a7aeb...243
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #9 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser,etter kjapt søk på nav.no, at det er 8 uker på både ny søknad og forlengelse. Anonymkode: de4b2...afd Så det er like lang behandlingstid? Det er jo sykt… Anonymkode: a7aeb...243 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #10 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men når man allerede er i systemet? man kan jo ikke mase på dem hele tiden. lønn ( sykepenger) skal jo komme hver mnd Anonymkode: a7aeb...243 NAV må kontrollere søknad om sykepenger og dette tar tid. De har mange søknader de skal kontrollere hver måned. Noen ganger så kan sykemelding bestrides. Når man er i et arbeidsforhold så forskutterer stort sett arbeidsgiver og derfor så får man som regel lønn på vanlig måte når man skulle hatt lønn. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja jeg har allerede fått en utbetaling fra dem, to 2 uker siden og kunne sende inn ny sykemelding 7 juli. Denne utbetalingen venter jeg på nå Anonymkode: a7aeb...243 Mener du at du sendte inn ny søknad om sykepenger eller sendte du inn sykemelding 7.juli? For sendte du inn ny sykemelding den 7.juli, så vil det ta ta minst 2 uker før du kan sende inn søknad om sykepenger fra denne sykemeldingen - og så må du vente på at den blir ferdigbehandlet før du får utbetalt sykepengene. Anonymkode: 3ecff...624 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #11 Skrevet 11. juli 2024 TS, om du står uten penger så må du jo nesten bare søke på sosialhjelp mens du venter. Da kan de hende NAV får fart på seg til å behandle søknaden om sykepenger raskere. De vil jo helst unngå å utbetale sosialhjelp, ikke måte på hvor raske de kan være da. Anonymkode: 3ecff...624
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #12 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): NAV må kontrollere søknad om sykepenger og dette tar tid. De har mange søknader de skal kontrollere hver måned. Noen ganger så kan sykemelding bestrides. Når man er i et arbeidsforhold så forskutterer stort sett arbeidsgiver og derfor så får man som regel lønn på vanlig måte når man skulle hatt lønn. Mener du at du sendte inn ny søknad om sykepenger eller sendte du inn sykemelding 7.juli? For sendte du inn ny sykemelding den 7.juli, så vil det ta ta minst 2 uker før du kan sende inn søknad om sykepenger fra denne sykemeldingen - og så må du vente på at den blir ferdigbehandlet før du får utbetalt sykepengene. Anonymkode: 3ecff...624 Sendte inn sykemelding ( ikke søknad) beklager rotete innlegg 😊 Anonymkode: a7aeb...243
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #13 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sendte inn sykemelding ( ikke søknad) beklager rotete innlegg 😊 Anonymkode: a7aeb...243 Men, du får jo ikke sykepenger før du har sendt inn søknad om sykepenger. De kan ikke betale ut penger før de vet om du har brukt sykemeldingen. Det er feks. noen som begynner å jobbe før sykemeldingen er gått ut eller som jobber mer enn avtalt. Hvor lang er sykemeldingen? Er den for en måned deler de gjerne det opp i to slik at du kan sende inn søknad for ene halvdel etter 14 dager. Er sykemeldingen for feks. 3 uker så tror jeg ikke du sender inn søknad før etter 3 uker. Anonymkode: 3ecff...624 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #14 Skrevet 11. juli 2024 Vært sykemeldt siden 1. nov i fjor med utbetaling fra nav hele veien. Fra man søker som sykepenger til man får det, har jeg opplevd alt fra 3 dager til 5,5 uker. Dey er bare å stålsette seg og forvente at man må ringe inn til ulike firma for å utsette fakturaforfall etc. Heldigvis har de fleste forståelse. Anonymkode: ddb1e...735 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #16 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 14.19): Men når man allerede er i systemet? man kan jo ikke mase på dem hele tiden. lønn ( sykepenger) skal jo komme hver mnd Anonymkode: a7aeb...243 Jo, dessverre må man det.. Mannen min var sykmeldt i ett år og det var et sant helvete på jord. Ante ikke om det tok to dager eller tre mnd før pengene kom, økonomien vår var helt skakkjørt da han endelig kom seg på jobb igjen. Måtte mase nesten hver eneste måned. Helt, helt, helt grusomt forferdelig system. Som om man trenger økonomiske bekymringer på toppen av alvorlig sykdom liksom! Anonymkode: bfda9...e5a 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #17 Skrevet 24. juli 2024 Jeg husker ikke nøyaktig når jeg fikk pengene da jeg gikk over til sykepenger fra NAV i stedet for arb.giver, men det har ikke lagret seg som et problem i hvert fall. Jeg tror det kun gikk noen dager etter sykepengesøknaden ble sendt inn til utbetalingen var klar. Dette er vel å merke godt over ti år siden. Anonymkode: 66938...f57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå