Gå til innhold

Kan menn og kvinner bare være venner eller er det biologisk umulig?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan menn og kvinner være venner - og kun det. 

Har hatt flere oppigjennom tidene, selv om det er noen år siden sist nå. 

Et par av disse kunne jeg ha en spesiell fysisk nærhet til, helt uten at dette resulterte i seksuelle tanker og lyster eller følelser.

Null stress. 

Er vi begge friendzoned så er begge også det.

Har for øvrig hatt et overfladisk vennskap til eksen over flere år etter bruddet. Kan fungere godt det også om man er singel.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Arild37 skrev (2 timer siden):

Det er ikke umulig, er selv venn med eksen uten noe problem 

Men én ting kvinner bør lære seg er at menn har baktanker mye oftere enn dere tror, veldig mange av dere har menn i livet deres som dere tror er gode venner, men sannheten er at de later som de er en venn, og det kan virke ekte, men det er kun for å fortsette å ha dere i livet i håp om knulling i fremtiden, og i ekstreme tilfeller kan dette foregå i årevis 

Veldig mange kvinner ønsker ikke å innse dette, men det er desverre den harde sannheten, mange av disse vennene har aldri vært venner. Det som er trist er at dere bare blir utnyttet, og vi menn ser det så utrolig fort, men av en eller annen grunn er dere ofte helt blinde for dette.

Litt som med bad boys, menn kjenner de igjen fra laaang avstand, men kvinner går i samme fella gang etter gang  

Vi er ikke så dumme som menn i tråder som dette ofte virker å tro altså, når de kommer med regla si om at menn bare er ute etter en ting............ Vi har blitt begjært seksuelt av menn fra barnsben av i mange tilfeller, vi er ikke helt blåst, dette er ikke nyheter for oss.

Det at menn kan være interessert i sex, er jo noe man lærer seg veldig fort å navigere i, det er jo nærmest essensielt å ha noen antenner på, bare for å leve som kvinne på denne planeten.

Det dere menn kanskje burde lære dere, er at kvinner ofte skjønner greia men velger å drite i det - og at det noen ganger heller er hun som utnytter han, ikke omvendt. Så lenge hun har vært klar på at det bare er vennskap og setter sine grenser, og han sier at "jada seff er vi bare venner, kjempekult det" så er det jo opp til han om han fremdeles vil henge, kjøre dem frem og tilbake og fikse PCen deres. 

Så kan det ende surt da, han blir snurt når hun får type, og hun blir sur på han om at han løy hele tiden om å bare være en venn - men hun visste det innerst inne hele tiden. Jeg lover deg.

Det er ikke bare utnyttelse heller, jeg har havnet i sånne situasjoner tusen ganger hvor vi godt kan være venner, men jeg vil ikke mer enn det - men det vil han. Man kan faktisk som kvinne ikke gå rundt og tenke på om alle vil ligge med deg hele tiden, eller anklage alle for å ville det. Det blir for teit ting å styre livet etter. 

Anonymkode: 43dd4...4df

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er mulig! Sjeldent, men mulig.

Har en kompis jeg har beholdt hele livet som aldri har vært interessert i meg eller omvendt. Han er hetero, men her er det strikt vennskap. Vi kan sove i samme seng på turer og er som å sove med en venninne. Er på hver vår side uten stress. 
Har vært på fylla mange ganger og stresstestet det også. 

Men jeg tror ikke det er mange det går med, og jeg har bare han.

Anonymkode: 915ae...4cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er ikke så dumme som menn i tråder som dette ofte virker å tro altså, når de kommer med regla si om at menn bare er ute etter en ting............ Vi har blitt begjært seksuelt av menn fra barnsben av i mange tilfeller, vi er ikke helt blåst, dette er ikke nyheter for oss.

Det at menn kan være interessert i sex, er jo noe man lærer seg veldig fort å navigere i, det er jo nærmest essensielt å ha noen antenner på, bare for å leve som kvinne på denne planeten.

Det dere menn kanskje burde lære dere, er at kvinner ofte skjønner greia men velger å drite i det - og at det noen ganger heller er hun som utnytter han, ikke omvendt. Så lenge hun har vært klar på at det bare er vennskap og setter sine grenser, og han sier at "jada seff er vi bare venner, kjempekult det" så er det jo opp til han om han fremdeles vil henge, kjøre dem frem og tilbake og fikse PCen deres. 

Så kan det ende surt da, han blir snurt når hun får type, og hun blir sur på han om at han løy hele tiden om å bare være en venn - men hun visste det innerst inne hele tiden. Jeg lover deg.

Det er ikke bare utnyttelse heller, jeg har havnet i sånne situasjoner tusen ganger hvor vi godt kan være venner, men jeg vil ikke mer enn det - men det vil han. Man kan faktisk som kvinne ikke gå rundt og tenke på om alle vil ligge med deg hele tiden, eller anklage alle for å ville det. Det blir for teit ting å styre livet etter. 

Tydeligvis ikke ofte nok, for har ikke tellingen på hvor mange kvinner som har mistet "venner" pga han hadde andre intensjoner enn de trodde 

I min verden er ikke to mennesker venner om kun en av de ønsker genuint vennskap, mens andre parten later som han vil være venn, i håp om mer, og det er helt klart utnyttelse. Og dette er noe dere veldig ofte ikke klarer å se, de er dere like flinke til å spotte som bad boys 

Dere opplever det kanskje som vennskap der å da, men hvis mannen egentlig bare vil knulle, så vil det aldri være et genuint vennskap, selv om "vennskapet" varer i mange år 

Og kan ikke si jeg synes det er noe bedre i tilfellene der kvinner utnytter menn som de vet egentlig vil mer

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arild37 said:

Tydeligvis ikke ofte nok, for har ikke tellingen på hvor mange kvinner som har mistet "venner" pga han hadde andre intensjoner enn de trodde 

I min verden er ikke to mennesker venner om kun en av de ønsker genuint vennskap, mens andre parten later som han vil være venn, i håp om mer, og det er helt klart utnyttelse. Og dette er noe dere veldig ofte ikke klarer å se, de er dere like flinke til å spotte som bad boys 

Dere opplever det kanskje som vennskap der å da, men hvis mannen egentlig bare vil knulle, så vil det aldri være et genuint vennskap, selv om "vennskapet" varer i mange år 

Og kan ikke si jeg synes det er noe bedre i tilfellene der kvinner utnytter menn som de vet egentlig vil mer

Men mannen kan jo takke for seg og forlate "vennskapet" hvis han ikke ønsker å være bare venn. Ingen tvinger ham til å henge med henne?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodas skrev (Akkurat nå):

Men mannen kan jo takke for seg og forlate "vennskapet" hvis han ikke ønsker å være bare venn. Ingen tvinger ham til å henge med henne?

Selvsagt kan en det, men mange foretrekker heller manipulere damene, for å kanskje få seg et ligg en gang i fremtiden. Uansett, en slik dynamikk kan umulig bli et genuint vennskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Arild37 skrev (3 minutter siden):

Jeg sa ikke det var bedre.

Jeg bare sier, at kvinner ikke er så dumme som du tror.. vi vet alt dette. Vi kan likevel bli irriterte. Men vi vet det. Og noen utnytter det. 

Jeg det kanskje ikke som et "genuint" vennskap, men det kan likevel være en venn i omgangskretsen, en det er hyggelig å henge med (så lenge han ikke legger an på en). Jeg sier nok ofte nei til å ta en øl alene med han, men jeg er ikke sånn "nei, jeg kan ikke være med gjengen på konsert i dag siden Trond er med, jeg tror ikke han hadde sagt nei om jeg hadde satt meg på ansiktet hans". 

Som pen dame opplever man hele tiden at menn vil ligge med en, det er det jeg mener med at det er en greie vi må navigere i hele tiden, og noen ganger rett og slett bare velge å ignorere. Om han bare er der fordi han håper på noe mer, så er det hans problem, ikke mitt.

Man får seg jo noen kjærester gjennom livet da, da renser man fort opp i den delen av venneflokken 🤣

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En mann kan selvsagt være venn med en kvinne. Det forutsetter at han faktisk liker (og respekterer) kvinner som personer og ikke bare ser på de som et seksuelt vesen de vil dyppe seg i. De eksisterer selvsagt, men det er for få av disse.

De mennene som bare venter på en mulighet, er ikke venner i utgangspunktet og er med disse kvinnene med falske intensjoner.

Anonymkode: 8aa01...313

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har en venninne som møtte en kar på Tinder for flere år siden. De var begge single og i en periode hvor de festet mye og var ute etter uforpliktet sex. Den seksuelle kjemien stemte aldri, men de gikk godt overens. De var nære venner lenge og er fremdeles venner, har samboere på hver sin kant og kjenner godt til hverandres kjærester. Han ble innlemmet i kretsen hennes. Venninnen sier det aldri har skjedd noe mellom dem, og hun er temmelig åpen om sånt, så jeg tror på henne. 

Anonymkode: 42415...6c9

Her begynte vennskapet med sex så allerede er spørsmålet til TS besvart. At de ikke ikke fungerte seksuelt og at den seksuelle attraksjonen for de begge er borte forsåvidt greit, men det startet med sex. Selvfølgelig kan mann og dame finne glede i sosialt samvær med hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granskudd skrev (11 timer siden):

Min bestevenn er en mann, vi har vært venner i over 20 år og har laget egne liv på hver vår kant. Vi kan fint møtes/være på besøk alle sammen og min mann kan for eksempel reise på konsert med min kompis og hans dame kan da være på besøk her med meg og ungene. Min kompis, hans dame og min mann har også vært på festival uten meg. Jeg og kompisen min finner også på ting på egenhånd uten barn og dame/mann. Så ja, det er fullt mulig!

Og hvis dere skulle blitt single samtidig, hva mener du er sjansen for at han ønsker å ha sex med deg? At han holder seg i skinnet når han er i forhold er et kvalitetstegn, men det kan også være grunnen til at han ikke har gjort framstøt. Selvfølgelig kan han også like vennskapet mellom dere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som pen dame opplever man hele tiden at menn vil ligge med en, det er det jeg mener med at det er en greie vi må navigere i hele tiden, og noen ganger rett og slett bare velge å ignorere. Om han bare er der fordi han håper på noe mer, så er det hans problem, ikke mitt.

Man får seg jo noen kjærester gjennom livet da, da renser man fort opp i den delen av venneflokken 🤣

Min kjæreste er også en veldig attraktiv dame, hun får mye mer oppmerksomhet fra menn enn hun liker, mange menn er jo rett og slett jævlig slemme når de får nei. Så jeg har sett hvordan det er å navigere gjennom den jungelen. Men problemet var jo at hun hadde fått en del mannlige venner gjennom årene, og flere av de avslørte ikke sine intensjoner før etter lang tid, nå er det få vennskap igjen heldigvis. 

Tilfellene jeg kommenterte i første omgang var tilfeller der kvinner tror mannen kun er en venn, og der er det min erfaring at veldig mange kvinner blir lurt.

Og det er vel ingen vennskap, om den man tror er en venn egentlig bare lyver og manipulerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke en mann, men en dame som har startet tråden.

Anonymkode: a9f62...d2a

Det skinner tvers igjennom at du har veldig lite erfaring med kvinner. 

Ingen kvinne omtaler seg som dame. Ingen kvinner skriver slik du gjør. Og de fleste, mann eller kvinne, omtaler ikke seg selv i tredjeperson. 

Anonymkode: 22425...81b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan jo være venner men det krever jo at man har litt selvkontroll. 

Anonymkode: 56eec...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan hunder bjeffe eller er det biologisk umulig? For et spørsmål. Ja, det går selvfølgelig an.

Anonymkode: c2943...f6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pressplay skrev (8 timer siden):

Og hvis dere skulle blitt single samtidig, hva mener du er sjansen for at han ønsker å ha sex med deg? At han holder seg i skinnet når han er i forhold er et kvalitetstegn, men det kan også være grunnen til at han ikke har gjort framstøt. Selvfølgelig kan han også like vennskapet mellom dere. 

Eller hva med, om jeg i følge innleggene her bare ikke er spesielt tiltrekkende eller pen 😉😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er umulig for hetero single menn, kvinner vil utnytte dem uten å gi tilbake det de ønsker.

Anonymkode: f7b7c...f08

Hetero menn som utgir seg for å være venner men forventer mer, er jo kun ute etter en ting. Slike menn, som kun tenker med det lille hodet, er ikke mye til venn uansett. Kvinner skal ikke behøve å gi etter for en som forventer og forlanger sex for vennskap…

Anonymkode: 6cc5c...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mysticgirl

Klin umulig å være venn med menn uten at de vil noe mer, er i alle fall min erfaring. Kjæresten mener noe annet, han mener at om de ikke er seksuelt attraktive, så kan man være bare venn med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (7 minutter siden):

Klin umulig å være venn med menn uten at de vil noe mer, er i alle fall min erfaring. Kjæresten mener noe annet, han mener at om de ikke er seksuelt attraktive, så kan man være bare venn med dem.

Jeg er nok litt enig i dette. Jeg har alltid tenkt at det er mulig, og har hatt/har gode venner av det andre kjønn. Men i etterkant har jeg funnet ut at de egentlig ønsket noe mer.

Og for oss kvinner er det fort gjort å «blande litt følelser». Har en god venn som er ganske kjekk, og innimellom kan jeg nok kjenne på at jeg kunne hatt bittelitt lyst til at det skulle blitt noe mer om jeg var singel.

Men man har jo selvsagt selvkontroll.. Og det har mennene jeg er venn med også. Aldri opplevd noe ubehagelig, mer sånn at de har sagt det til meg lenge etterpå. Nå er de godt gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vil gjerne høre om hva slags vennskap det er mellom menn og kvinner. Er det noen kvinner som har feks tette bånd med en mann uten å være kjærester? 

Litt sånn venner og harmløs flørting? Fins det? Litt nysgjerrig på vennskap og grenser. 

Anonymkode: a9f62...d2a

Har flere kvinnelige venner. Et par svært nære/gode. Nei, ingen flørting.

Min kone har mannlige venner. De fleste fra lenge før jeg møtte henne.

Min oppriktige mening er at folk som ikke evner å holde gode vennskap med andre av motsatt kjønn, mangler noen helt grunnleggende sosiale ferdigheter. Det er utrolig sært.

Anonymkode: 44a61...980

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bestevenner i 19 år, ikke noe problem. Ble kjent i studietiden, og har festet og reist mye sammen. Sovet i samme seng utallige ganger.  Har flere andre svært gode kompiser også, aldri vært noe mer enn venner.

Men jeg flørter eller småflørter ikke med venner.

Anonymkode: f4d30...6dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...