Gå til innhold

Pinex forte - hvor raskr blir man avhengig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I forbindelse med en operasjon har jeg fått Pinex Forte, men har unngått å ta dem så langt det lar seg gjøre siden det er sterke medisiner og man kan bli avhengig. Nå har jeg tatt 1 tablett på kvelden 2 kvelder på rad, og har endelig fått litt søvn etter operasjonen siden smerter har holdt meg nattevåken. 

Nå lurer jeg på hvor raskt man blir fysisk avhengig av Pinex Forte? Vil ikke skape meg en potensiell avhengighet. Da skal jeg heller sove dårlig. 

Anonymkode: feb76...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I forbindelse med en operasjon har jeg fått Pinex Forte, men har unngått å ta dem så langt det lar seg gjøre siden det er sterke medisiner og man kan bli avhengig. Nå har jeg tatt 1 tablett på kvelden 2 kvelder på rad, og har endelig fått litt søvn etter operasjonen siden smerter har holdt meg nattevåken. 

Nå lurer jeg på hvor raskt man blir fysisk avhengig av Pinex Forte? Vil ikke skape meg en potensiell avhengighet. Da skal jeg heller sove dårlig. 

Du blir ikke avhengig av å ta Pinex Forte for smerter etter en operasjon. Du har neppe fått ubegrenset med tabletter, så du kan trygt ta for å slippe smerter. God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du ta med legen din. Husk at "alle" får tilbud om sterke smertestillende etter operasjon, men de færreste (her til lands!) ender opp som avhengige.

Anonymkode: a9537...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange har du fått? Om du har fått 10 eller 20-pakning så ville jeg bare tatt som forskrevet, uten bekymring. Har du fått større pakning så ville jeg vært mer forsiktig. Jeg gir meg selv 1 uke, før jeg går over til vanlig paracet og ibux. 

Anonymkode: acd29...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mange har du fått? Om du har fått 10 eller 20-pakning så ville jeg bare tatt som forskrevet, uten bekymring. Har du fått større pakning så ville jeg vært mer forsiktig. Jeg gir meg selv 1 uke, før jeg går over til vanlig paracet og ibux. 

Anonymkode: acd29...fec

Har fått en 20-pakning og beskjed om å ta «1-2 ved behov». Smertestillende er ikke helt min sterke side altså, så litt usikker på hvor restriktiv jeg skal være for å holde meg på den sikre siden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...