AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #1 Del Skrevet 10. juli 2024 Jeg har nettopp kjøpt meg en ny vannkoker. Før første bruk tenkte jeg at jeg skulle gi den en vask. Jeg leste på internett at man skulle koke opp vann og en slant eddik i vannkokeren. Den er grei, tenkte jeg og helte oppi både vann og eddik. Jeg holdt meg under vannkokerens max-linje. Heldigvis var jeg ikke mange metrene fra vannkokeren mens den kokte opp. Plutselig begynte det nemlig å fosse over! Jeg fikk tatt vannkokeren av platen sin og satte selve vannkokeren i vasken (måtte bare få den unna) mens jeg tørket opp vannet som hadde rent over benken, nedover kjøkkenskapet og ned på gulvet. I etterklokskapens lys var det gjerne ikke så lurt å sette vannkokeren ned i vasken da den sikkert har blitt våt på undersiden. Bunnen er jo det som kobler den til platen som gjør at vannet kan koke. Jeg er også redd for at jeg fikk noe vann (lite, men litt) inn i selve platen da vannet kokte over. Ingen av stedene ser våte ut, men det kan jo ha trengt seg vann inn på steder jeg ikke kan se. Spørsmålet er om den fortsatt er trygg å bruke? Jeg er redd for at elektronikken har blitt ødelagt av vannet og at jeg kan få masse strøm i meg eller lignende. Jeg er kanskje litt paranoid, men jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Er det verste som kan skje at den bare ikke fungerer? Anonymkode: 88a21...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #2 Del Skrevet 10. juli 2024 En vannkoker tåler vann også på utsiden. Du kan trygt bruke den når den er helt tørr. Anonymkode: 4211b...4ba 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #3 Del Skrevet 10. juli 2024 Hvorfor skal du rense en helt ny vannkoker? Når du koker vann i den så blir jo alt sterilisert Anonymkode: 89091...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #4 Del Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skal du rense en helt ny vannkoker? Når du koker vann i den så blir jo alt sterilisert Anonymkode: 89091...22a Jeg pleier alltid å vaske nye kjøkkenting før jeg tar de i bruk. Anonymkode: 88a21...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #5 Del Skrevet 10. juli 2024 Det hadde vært tilstrekkelig å bare kjøre gjennom med rent vann en eller to ganger. Bare bruk vannkokeren din, etter at du har skylt den grundig. Kjør gjennom med vann en gang først. Anonymkode: c633c...76b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorma Skrevet 10. juli 2024 #6 Del Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har nettopp kjøpt meg en ny vannkoker. Før første bruk tenkte jeg at jeg skulle gi den en vask. Jeg leste på internett at man skulle koke opp vann og en slant eddik i vannkokeren. Den er grei, tenkte jeg og helte oppi både vann og eddik. Jeg holdt meg under vannkokerens max-linje. Heldigvis var jeg ikke mange metrene fra vannkokeren mens den kokte opp. Plutselig begynte det nemlig å fosse over! Jeg fikk tatt vannkokeren av platen sin og satte selve vannkokeren i vasken (måtte bare få den unna) mens jeg tørket opp vannet som hadde rent over benken, nedover kjøkkenskapet og ned på gulvet. I etterklokskapens lys var det gjerne ikke så lurt å sette vannkokeren ned i vasken da den sikkert har blitt våt på undersiden. Bunnen er jo det som kobler den til platen som gjør at vannet kan koke. Jeg er også redd for at jeg fikk noe vann (lite, men litt) inn i selve platen da vannet kokte over. Ingen av stedene ser våte ut, men det kan jo ha trengt seg vann inn på steder jeg ikke kan se. Spørsmålet er om den fortsatt er trygg å bruke? Jeg er redd for at elektronikken har blitt ødelagt av vannet og at jeg kan få masse strøm i meg eller lignende. Jeg er kanskje litt paranoid, men jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Er det verste som kan skje at den bare ikke fungerer? Anonymkode: 88a21...4f2 Herlighet en vannkoker tåler vann på innsiden og på utsiden. Om mobiltelefonen din får vann på seg, tørr du å plugge den i stikkontakten for lading ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #7 Del Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har nettopp kjøpt meg en ny vannkoker. Før første bruk tenkte jeg at jeg skulle gi den en vask. Jeg leste på internett at man skulle koke opp vann og en slant eddik i vannkokeren. Den er grei, tenkte jeg og helte oppi både vann og eddik. Jeg holdt meg under vannkokerens max-linje. Heldigvis var jeg ikke mange metrene fra vannkokeren mens den kokte opp. Plutselig begynte det nemlig å fosse over! Jeg fikk tatt vannkokeren av platen sin og satte selve vannkokeren i vasken (måtte bare få den unna) mens jeg tørket opp vannet som hadde rent over benken, nedover kjøkkenskapet og ned på gulvet. I etterklokskapens lys var det gjerne ikke så lurt å sette vannkokeren ned i vasken da den sikkert har blitt våt på undersiden. Bunnen er jo det som kobler den til platen som gjør at vannet kan koke. Jeg er også redd for at jeg fikk noe vann (lite, men litt) inn i selve platen da vannet kokte over. Ingen av stedene ser våte ut, men det kan jo ha trengt seg vann inn på steder jeg ikke kan se. Spørsmålet er om den fortsatt er trygg å bruke? Jeg er redd for at elektronikken har blitt ødelagt av vannet og at jeg kan få masse strøm i meg eller lignende. Jeg er kanskje litt paranoid, men jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Er det verste som kan skje at den bare ikke fungerer? Anonymkode: 88a21...4f2 Nå har su tørket opp, så tømmer du vannkokere og skyller den med kaldt rent vann og lar alt stå til imorgen. Så koker du opp en Max full, til Max merket, vannkokere med rent vann x2. Og vannkokere er klar til bruk. Eddik skal aldri koke! Så lærte du det. For ettertiden så leser du bruksanvisningen, og holder deg unna lure ideer på internett. Anonymkode: 80a6d...755 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå