Gå til innhold

Dusjsåpe som håndsåpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en dusjsåpe med pumpeflaske jeg elsker lukten av og gjerne ønsker å bruke som håndsåpe også. Men er det mindre hygienisk å bruke dette enn vanlig håndsåpe som Palmolive tro?

Anonymkode: a43aa...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en dusjsåpe med pumpeflaske jeg elsker lukten av og gjerne ønsker å bruke som håndsåpe også. Men er det mindre hygienisk å bruke dette enn vanlig håndsåpe som Palmolive tro?

Anonymkode: a43aa...1bb

nei, det er det samme.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dusjsåpen hadde vært mindre hygienisk så ville ikke jeg vasket kroppen med den heller..

Anonymkode: de2a9...390

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går helt greit, jeg har måttet bruke det flere ganger om jeg ikke har passa på å ha ekstra såpe liggende når håndsåpa er tom.
Men står det "kroppssåpe" på flaska, så vet jeg ikke om besøket ditt vil forstå at de kan bruke den og tenke at du ikke har håndsåpe tilgjengelig.

Anonymkode: 08d75...42c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Interessert i å høre hvorfor det skulle være mindre hygienisk... 

Anonymkode: ffc3c...4d1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spurte min kollega om dette i starten av pandemien, da jeg var tom for håndsåpe hjemme og skulle handle minst mulig.  Hun har som jobb å formulere nettopp hånd- og dusjsåpe på labben som kjemiker, så har god peiling 😊

Hun sa det var like hygienisk, så det er fritt frem for å bruke dem om hverandre. Det som kan skille seg er de mykgjørende ingredienser/ekstrakter/andre ting som kan være tilsatt, ikke de hygieniske egenskapene. 

Anonymkode: 154ba...fe4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var faktisk et tips fra en hudlege jeg følger på instagram. Fordi noen håndsåper, uten at vi tenker over det, kan være veldig strippende, så er dusjsåpe av og til litt mildere. Såpe er såpe, så (hvis jeg husker riktig) så var det slik at hun anbefalte det av og til til pasienter som vasket hender mye. Jeg brukte f.eks en stund Cerave sin Oil Cleanser, da jeg vasker hendene mye og bruker mye krem. Det funker som en kule det! Poenget er at såpen blir til bobler og at du dekker hele hånden godt og lenge nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har brukt lano dusjsåpa flere ganger når lano håndsåpa er gått tom uten at jeg har fått kjøpt inn ny. Tror det er nøyaktig samme innholdet i begge flaskene.

Og jeg liker ikke såpe tilsatt lukt, eller som ikke skummer, eller noe annet tull. Derfor jeg kun kjøper lano.

Anonymkode: 8a201...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 4.37):

Har brukt lano dusjsåpa flere ganger når lano håndsåpa er gått tom uten at jeg har fått kjøpt inn ny. Tror det er nøyaktig samme innholdet i begge flaskene.

Og jeg liker ikke såpe tilsatt lukt, eller som ikke skummer, eller noe annet tull. Derfor jeg kun kjøper lano.

Anonymkode: 8a201...af7

Men lano er jo tilsatt lukt. Er parfyme  den. 

Anonymkode: d7cde...5f8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...