Gå til innhold

Utroskap - redd for hva andre vil tenke om meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er «offer» for utroskap. Det viser seg at mannen min har hatt et forhold til en felles bekjent over lang tid, og han har nå gått fra meg til fordel for henne. De nekter for at det har vært noe mer en et vennskap frem til bruddet, men jeg forstår jo (og har også blitt fortalt av andre) at det ikke stemmer. De er fremdeles ikke åpne om forholdet, så det er nesten ingen som vet om det ennå. Jeg er så redd for hva våre felles venner og bekjente kommer til å mene og tro om meg når dette kommer ut…. Og ikke minst hva barna våre kommer til å føle når de finner ut at pappa og xxx har blitt kjærester (de tar naturligvis bruddet tungt allerede…).

Jeg føler meg så dum og stakkarslig som har blitt bedratt på denne måten. Og bærer i tillegg stor sorg og fortvilelse over å miste familie og venner i kjølvannet av bruddet. Hvordan ville dere reagert dersom dere fikk greie på grov utroskap i vennegjengen eller nabolaget? Hva tenker dere om den bedratte, den utro, og elskerinnen? Hva med barna som også påvirkes av dette? 

Anonymkode: c9a89...a0c

• Liker 1
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro om deg?

Du er jo den som kommer ut av dette uten at andre vil tenkte noe stygt om deg. Det er jo mannen din og elskerinna som bør bekymre seg mer for hva andre vil tenke om dem...

De burde ikke bli sammen så fort, og i all fall ikke introdusere ny kjæreste til barna før de har fått bearbeidet hele skilsmissen litt.. Jeg vet ikke hvor gamle barna er, men en dag vil de forstå at pappa var utro og stemor er grunn til at mamma fikk knust hjerte. Han risikerer å bli hatet av egne barn om han tropper opp med ny kjæreste med en gang.

Anonymkode: 3338d...587

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette i høst. Var «offeret». Jeg tenkte det samme som deg. Hva vil folk tro om meg? Når en høyt respektert, godt likt og snill mann gjør dette? Folk må jo tro jeg er helt udugelig som kone og kjæreste? Helt fæl å leve med?

Men det var ikke det folk tenkte i det hele tatt! Folk var sjokkerte, ja. Men over valgene han tok. Folk sladret om HAN, at han må ha tidenes midtlivskrise. Folk mistet respekten for han, og mange har valgt å ta avstand fra han.

Jeg var den som endte med å komme godt ut av det, til tross for et knust hjerte. Ungene (som begynner å bli store) er nesten bare hos meg. De vil ikke ha så mye med hun nye å gjøre, og er skuffa over faren. Han har selvfølgelig mistet alle mine venner og familie, mens jeg fortsatt har hans. 

Han er en dust TS, men IKKE tenk på hva folk vil si om DEG! Det er ikke du som har gjort noe galt, og det vet folk!

Anonymkode: 6ee7d...82f

• Liker 6
  • Hjerte 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg opplevde dette i høst. Var «offeret». Jeg tenkte det samme som deg. Hva vil folk tro om meg? Når en høyt respektert, godt likt og snill mann gjør dette? Folk må jo tro jeg er helt udugelig som kone og kjæreste? Helt fæl å leve med?

Men det var ikke det folk tenkte i det hele tatt! Folk var sjokkerte, ja. Men over valgene han tok. Folk sladret om HAN, at han må ha tidenes midtlivskrise. Folk mistet respekten for han, og mange har valgt å ta avstand fra han.

Jeg var den som endte med å komme godt ut av det, til tross for et knust hjerte. Ungene (som begynner å bli store) er nesten bare hos meg. De vil ikke ha så mye med hun nye å gjøre, og er skuffa over faren. Han har selvfølgelig mistet alle mine venner og familie, mens jeg fortsatt har hans. 

Han er en dust TS, men IKKE tenk på hva folk vil si om DEG! Det er ikke du som har gjort noe galt, og det vet folk!

Takk for at du setter ord på følelsene mine. Her er begge to veldig godt likt og respektert i det sosiale miljøet vårt. Jeg er vel sikkert redd for at andre ikke skal vise forståelse for min fortvilelse, men heller støtte det nyforelskede paret… Tror han har sagt til sin familie og venner at årsaken til bruddet er mangel på kjærlighet, sex og at vi har vokst fra hverandre. Det stemmer jo også, men det er gjensidig. Det er utroskapen og løgnene har gjort bruddet veldig vanskelig for for meg, og jeg er redd for at folk ikke skal forstå det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn overlapping er alltid kleint. 

Anonymkode: dc87c...80a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for at du setter ord på følelsene mine. Her er begge to veldig godt likt og respektert i det sosiale miljøet vårt. Jeg er vel sikkert redd for at andre ikke skal vise forståelse for min fortvilelse, men heller støtte det nyforelskede paret… Tror han har sagt til sin familie og venner at årsaken til bruddet er mangel på kjærlighet, sex og at vi har vokst fra hverandre. Det stemmer jo også, men det er gjensidig. Det er utroskapen og løgnene har gjort bruddet veldig vanskelig for for meg, og jeg er redd for at folk ikke skal forstå det.

Her sa eksmannen (fortsatt rart å kalle han det) at han hadde mistet følelser for meg, og bare måtte komme seg vekk. Nektet på at det var noen andre i bildet. FØRSTE helga han hadde barna etter at han flyttet ut, var han og barna sammen med henne! Jeg hørte om dette var så nært et totalt sammenbrudd som en kan komme. Var helt jæ… Og slik fortsatte det. Han mente de var venner, jeg ba han holde barna unna. Så gikk det noen mnd bare, og BÆM! Han flyttet inn til henne og hennes barn! Han hadde løyet hele tiden. Aldri innrømmet det, men folk vet de har holdt på i over et år! Tror de nå må være den mest berykta «familien» i mils omkrets her. Er så mye sykt som skjer, og all empati får jeg. Folk skygger unna dem!

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva tenker dere om den bedratte, den utro, og elskerinnen? Hva med barna som også påvirkes av dette? 

Sitter du helt seriøst og grubler over hva folk tenker om barna? 

Anonymkode: 6f1ae...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

De blir jo utsatt for ryktespredning! «alle» snakket om foreldrene deres! Tror du det er hyggelig for barn? Vite at «alle» snakker om at faren puler en familievenninne?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil jo selvfølgelig skåne barna mine for rykter og beretninger om foreldrenes drama og tragedier? Hvordan folk behandler foreldrene vil jo indirekte påvirke de også? Hva andre tenker om mine barns livssituasjon grubler jeg ganske mye over ja…. For bruddet har gjort livet vanskeligere for de, spillet familie, flytting, nye mennesker å forholde seg til, dårligere økonomi, deprimert mor osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde nok de som var utro blitt "en tidligere del" av vennegjengen.

Hadde syntes synd på den som ble bedratt, og jeg hadde nok tatt stor avstand fra de andre to.

Anonymkode: d9831...359

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker aldri noe negativt om den bedratte, tvert i mot. Tenker mye negativt om den som bedrar, og det blir ikke bedre av at de lyver og påstår at de er «venner» før de plutselig er et par. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er «offer» for utroskap. Det viser seg at mannen min har hatt et forhold til en felles bekjent over lang tid, og han har nå gått fra meg til fordel for henne. De nekter for at det har vært noe mer en et vennskap frem til bruddet, men jeg forstår jo (og har også blitt fortalt av andre) at det ikke stemmer. De er fremdeles ikke åpne om forholdet, så det er nesten ingen som vet om det ennå. Jeg er så redd for hva våre felles venner og bekjente kommer til å mene og tro om meg når dette kommer ut…. Og ikke minst hva barna våre kommer til å føle når de finner ut at pappa og xxx har blitt kjærester (de tar naturligvis bruddet tungt allerede…).

Jeg føler meg så dum og stakkarslig som har blitt bedratt på denne måten. Og bærer i tillegg stor sorg og fortvilelse over å miste familie og venner i kjølvannet av bruddet. Hvordan ville dere reagert dersom dere fikk greie på grov utroskap i vennegjengen eller nabolaget? Hva tenker dere om den bedratte, den utro, og elskerinnen? Hva med barna som også påvirkes av dette? 

Jeg synes ikke du skal tenke så mye på hva folk tror om deg. Det er ikke du som har gjort noe galt her. Det er han som har valgt å gå bak ryggen på deg og ikke være ærlig om det. Vær heller glad for at du er kvitt drittsekken... 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en slektning av meg som opplevde utroskap. Mannen hadde vert utro i 3-4 månder og hun oppdaget det fordi han sendte en melding feil.

De på jobben hans visste om det og syns ikke noe om det. Det gikk også snakk om det ganske lenge. Det er absolutt ikke om hvor dum hun var de snakket om. Men hvor stygg og ekkel han var, at det var helt utrolig at noen kunne gjøre noe så stygt om partneren sin. De hadde bare godord for henne og var ikke spesielt fan av han.

Det er han som har dummet seg ut, det er absolutt ikke du. Det er han som burde være flau, ikke du. Så gå med hevet hode ❤️ dette klarer du, så finner du noe bedre. 

Anonymkode: f1345...9b2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen vår har vært utro en stund nå, og alle synest at han er en idiot og empatien går til kona (ekskona). Synest synd på hun som får livet veltet totalt om, men tenker ikke noe vondt om hun. 

Anonymkode: 7b2a0...21e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke noe med deg å gjøre, og sier ikke noe om deg, og det er ikke du som blir snakket om.
Den som har løyet er mannen din, og han blir nok ikke omtalt i positive vendinger. Det må han tåle.
Snakk med barna i et språk de skjønner, og kom sladderen i forkjøpet. Fortell at pappa har forelsket seg i en annen, og at de er kjærester. Hold fast på at det er mamma og pappa som bryter med hverandre, ikke med barna.
Fokuser mest på hvordan det blir framover: Hvor skal pappa bo, hvor ofte skal de være der, har de egne rom osv.
Hold mest fokus på det som skal skje, det dere kan gjøre, og skap trygghet. Ikke la dem sysle for mye med analyser eller skyldfordeling.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du tenkt selv om du ser for deg at du fikk vite om et venne/nabopar, at han bedro henne?

Forsøk å stopp opp, og se for deg nettopp det.

Du ville nok ha følt omsorg for den som er bedratt.

Det er hva du også skal føle for og om deg selv.

Og du skal ta imot omsorgen som de rundt deg har lyst til å gi. Du skal også snakke fritt om din opplevelse og du skal ikke la deg kue eller knekke.

At du føler deg usikker og utrygg i en slik situasjon skyldes at du er blitt grovt bedratt og krenket. 

Kjære deg; ingen normale og oppegående mennesker vil tenke noe annet enn medmenneskelighet og omsorg mot deg ❤️

Ta vare på deg selv. Du har rett til å sørge, å være sint, frustrert og lei deg. Det du ikke skal la skje; er at din selvtillit knekkes ytterligere!! 

Endret av Raven.Writingdesk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

All sympati vil være på din side.

Slutt med grubling og skamfølelse. 

Anonymkode: b229b...4e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva andre skal tro om deg? Hvorfor er du redd for det? Det er jo mer han som burde være redd for dette.

Jeg tenker han har nok vært sammen med deg til fordel for barna, men har mistet følelser for deg for lenge siden. Det er ikke greit, men det er som regel slik det går. Dessverre kan man ikke styre følelsene til andre. 

Jeg synes det er dårlig gjort og såre noen på den måten, og samme om henne bekjente som er hans nye kjæreste. Men for all del kan dem jo ha en kjærlighet der som ikke kan måle seg med noen annen, men dårlig gjort er det likevel.

Jeg tror dere skal tenke på barna og vise at dere kan være venner.

Jeg har selv vær "offer" for foreldre som skiller seg fordi den ene var utro, men da var det moren min som var utro mot pappa. Jeg slet veldig med å tilgi henne i starten, men etter å ha reflektert over det i terapi så er ikke hennes handlinger mitt problem. Hun er fortsatt mamman min, men jeg har gitt utrykk for hva jeg synes. 

Jeg har fokusert mer på å være der for pappa enn for henne, fordi han har trengt det. Men nå er de endelig venner og kommet seg over det.

De snakker ikke stygt om hverandre eller til hverandre, de er venner, for oss barnas skyld. Og det er jeg utrolig stolt av.

Håper du får den støtten du trenger og at dere etter hvert kan være venner for ungene. Du kommer til å komme deg over dette og drite i dem. La dem fortsette med sitt. Men anbefaler deg å ikke snakke stygt om far, da dette vil gå tilbake til ungene i senere tid. Be the bigger person.

Anonymkode: fbab7...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette med min eksmann og opplevde nesten utelukkende støtte fra de som visste om det, Det jeg opplevde i ettertid var at min svigerfamilie som jeg hadde kjent i 15 år, sluttet å snakke med meg. Nikket/lite hei på butikken. Stoppa kort dersom jeg hadde barna med. Men det er vell naturlig, hva vet jeg. 

Anonymkode: 53085...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke dum som har blitt lurt. 

Han har utnyttet tilitten din,vært stygg med deg og bedratt deg, du som stolte på ham.

Hvis alt var dødt mellom dere så får også du nå en ny sjanse til å ha det litt bra sammen med en annen etter hvert.

Anonymkode: 053e4...845

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...