Gå til innhold

Kalorier i sushi


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan ikke være mange i en bit sushi, en bit nigri består ofte av ca 30 g kokt ris med litt edikkdressing og en skive fisk, da varier kaloriinnholdet med type fisk og det er feit fisk som laks eller makrell, eller mager fisk som kveite/steinbit.

Kan tenke meg at en skive med fisk oppå en nigri bit veier 10 g. Da er det enkelt å regne ut fra en kaloritabell

Sushi er perfekt slanke mat det er i praksis neten kalorifritt, men inneholder selvsagt en del karbohydrater. Men du kan jo velge sushi sashimi, som er bare fisk ikke ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Denne siden sier 30 kalorier per bit vanlig nigiri-sushi (risklump med fiskebit)

http://www.healthyweightforum.org/eng/calo...ories_in_sushi/

Tillegg:

http://homepage3.nifty.com/maryy/eng/calorie.htm#

Her fant jeg en annen oversikt - ser ut som om sushi med reker og skjell er magert i hvert fall.

Uansett - jeg velger å spise Sushi med uendelig god samvittighet. Jeg har bestemt meg for at det er bare sunt.

Endret av Elfrida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett - jeg velger å spise Sushi med uendelig god samvittighet. Jeg har bestemt meg for at det er bare sunt.

Og sinnsykt godt, hadde aldri trodd jeg skulle bli hekta.

Det er forresten enkelt å lage selv hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sinnsykt godt, hadde aldri trodd jeg skulle bli hekta.

Det er forresten enkelt å lage selv hjemme også.

Oppskrift? :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var på slanking og skulle ut å spise sushi, skrapte jeg alltid bort litt av risen under bitene. Der er jo der det ligger mest kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Spiser du SASHIMI (som er bare fiske fileten uten ris) og lar vær å røre ris bollen må det jo være den beste slankematen i verden!!!??? Om du i tillegg spiser solid med tilhørende ingefær og bestiller en stor kopp grønn te etter mat MÅ jo dette være ekstremt effektivt både for metthetsfølelse, mimimalt med kalorier og samtidig fremme forbrenningen?! Jeg har bestemt meg for å la dette bli måltidet når jeg MÅ skeie ut.. DIGGER SASHIMI!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...