Gå til innhold

Er det virkelig verdt å bruke p piller for å ha samleie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

70% av kvinner får ikke orgasme av samleie. Er det virkelig verdt å bruke p piller for å ha samleie da? Det er jo bivirkninger med p piller også. 

Anonymkode: fa906...743

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvordan du kalkulerer inn kostnaden for et potensielt barn mot orgasme 😉🤣 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var en temmelig negativ nyhet å komme med, men jeg antar at du har lite utbytte av sex ? 
Sex handler bla om å kjenne kroppen sin og i «samarbeid» med partneren sin så finner en metoder som funker . 
Erfare og utforske er nødvendig . 

Anonymkode: 06a97...b28

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo mange variabler.... Litt svevende spørsmål som jeg ikke helt får tak i.... 

Er det fast partner eller tilfeldige.... ? 

Med tilfeldige, bruk kondom.... ! Og gjerne andre prevensjonsmidler for sikkerhets skyld.... Mange har et litt for avslappet forhold til kjønnssykdom..... 

Test ved bytte av partner også.... 

I et monogamt parforhold må man se på hvilken prevensjon man foretrekker om man ikke ønsker å risikere graviditet..... 

Spør du om det er vits å ha samleie siden flertallet av damer ikke får orgasme av vaginal penetrering....? Det handler ikke kun om orgasmen.... Damer flest vil finne nytelse av penetreringen selv om de kanskje har behov for litt annen stimuli for å oppnå orgasme.... 

Og så spiller jo andre ting inn, som om man liker at mannen får orgasme mens han er inni... 

P-piller har som funksjon å forhindre graviditet.... (Jada, det kan brukes som behandling mot en del andre tilstander, men sånn hovedsaklig er det ment som prevensjon.....)

Om man aldri søler med sæd i nærheten av vagina så trenger man strengt tatt ikke p-piller.... 

Har man for eksempel kun oralsex eller gjensidig masturbasjon eller bruker leketøy, har man ikke behov for p-piller.... 

Endret av sottovoce
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Meowmere skrev (32 minutter siden):

Det viktigste med sex er ikke orgasme

Selvfølgelig er det det. 
Det er likestilling , og da har en lov å ha samme forventning som mannen. 
Men en kan tilgi hverandre om en for sliten en og annen gang 

Anonymkode: 06a97...b28

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sex handler ikke om bare orgasme. Det er jo veldig synd hvis man ikke har nytelse av sex uten å få orgasme. 

Anonymkode: 1578e...bcc

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sex handler ikke om bare orgasme. Det er jo veldig synd hvis man ikke har nytelse av sex uten å få orgasme. 

Anonymkode: 1578e...bcc

Jeg har liten glede av samleie. Føler det er kun for mannen. Nå lever jeg i sølibat. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

70% av kvinner får ikke orgasme av samleie. Er det virkelig verdt å bruke p piller for å ha samleie da? Det er jo bivirkninger med p piller også. 

Om det er verdt det for deg kan vel bare du svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Meowmere skrev (49 minutter siden):

Joda, for oss som får orgasme er jo hele vitsen med sex orgasmen.

Anonymkode: 5405d...6a4

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går på P-piller, og har ikke hatt sex på flere år. :) Men jeg elsker p pillene, har ingen bivirkninger, og har brukt dem i over 15 år, og skipper mensen ofte.
Min gynekolog sier at kroppen vår er ikke ment å ha mensen så ofte som moderne kvinner nå har, fordi fra naturens side så er vi ment å være gravide så og si så ofte som fysisk mulig frem til overgangsalderen. Men det skjer jo ikke lengre, og da er p piller et fint alternativ.
Alternativet er jo da kanskje spiral, men jeg kjenner at jeg heller tviholder på P pillene mine fremfor å sette inn spiral. Har sett så mange videoer av damer som får det satt inn eller tatt ut og de vrir seg fullstendig i smerte, jeg orker ikke tanken!!

Anonymkode: 23856...d26

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer aldri til å putte p piller i kroppen min igjen etter å ha forstått hva det faktisk gjør med meg… 

Det finnes andre måter å beskytte seg mot  graviditet på. 

Anonymkode: aa5bd...e8c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville gått rett på hormonspiral om jeg var ung igjen, og kutta ut den faren som p-piller utgjør.
Om kvinner har orgasmer kommer an på partneren, og ts har rett i at de færreste er noe å kaste bort tid på. Desto mer viktig å ta vare på de gode forholdene.

Endret av Andro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvis prosentandelen for å få orgasme er mye høyere ved bruk av sexleketøy burde jo spørsmålet være enkelt,- NEI du trenger ikke piller for bruk av leketøy. Flere som klarer seg uten mann.

Anonymkode: eb782...a38

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda, for oss som får orgasme er jo hele vitsen med sex orgasmen.

Anonymkode: 5405d...6a4

Nei. For oss som får orgasme er ikke orgasmen hele vitsen med sexen. For noen av oss er vitsen like mye nærheten, kosen og leken. Var det kun orgasmen hadde jeg klart meg med womanizeren min. Orgasme er bare en hyggelig «bivirkning» av sexen. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
HSV50 skrev (3 minutter siden):

Nei. For oss som får orgasme er ikke orgasmen hele vitsen med sexen. For noen av oss er vitsen like mye nærheten, kosen og leken. Var det kun orgasmen hadde jeg klart meg med womanizeren min. Orgasme er bare en hyggelig «bivirkning» av sexen. 

Nå er det ikke alle som får orgasme ved vanlig samleie da. Vibrator/dildo klarer det.

Anonymkode: eb782...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Meowmere skrev (3 timer siden):

Sier de som får orgasme. På samme måte som pene mennesker sier at utseende ikke spiller noen rolle, og rike sier at penger er uviktig. 

Anonymkode: d3374...67c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Samleie handler også om å være nær og intim. Nytelse sitter i hodet, da mener jeg ikke kukhodet eller klitten.

Hvis sex bare handlet om orgasme ville ingen hatt sex med andre. Det er enklere å få orgasme alene både for menn og kvinner.

Anonymkode: 98b16...703

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...