Gå til innhold

Det regner og regner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sa bedreviteren som påstår at gutter som liker å tegne er unormale 😵‍💫

Anonymkode: 89931...f78

Jeg kjenner vel en av veldig mange gutter i den alderen som liker å tegne. Tror det er mer uvanlig enn vanlig for å være helt ærlig😳

Anonymkode: 438e4...36e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Paradoksalt at du sitter INNE og skriver denne tråden på en av sol-dagene. 

Anonymkode: 1215e...e89

Det har øst ned i Trondheim i dag😅😭

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har øst ned i Trondheim i dag😅😭

Da kommer sola heldigvis snart til dere også, har letnet opp her og blir bra vær. La de kjede seg :P 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

5 og 3 ja. Det er jo en enkel alder slik sett. 

Men gutter på 10+ år driver ikke med maling, tegning og puslespill. Noen kanskje, men ikke de fleste.

Ts; liker de å bake? Om så, kjøp inn noen poser Toro og la de prøve seg! Kan de feks øve seg på å sette sammen enkle møbler som hyller/nattbord? Det er jo kreativitet og lek i ett. Vannballonger er også gøy i regnet. Våt blir man jo, men alt kan tørkes. Har full forståelse for at sommeren blir lang i dette været. Har selv to med adhd på hhv 10 og 13. 

Anonymkode: 1de6d...b26

Kjenner da flere gutter på rundt 10-årsalder som synes det er ålreit å tegne. Nå var mine eksempler kun det, eksempler. Finnes jo andre ting å gjøre enn akkurat det. Brettspill, f.eks, det er det mange barn som liker - også gutter på 10 år som synes tegning og perling er kjedelig. Går også an å bake med de, lage noe ekstra godt til lunsj eller bygge hytte på stua.

Jeg synes også sommeren kan være lang og kjedelig, selv om mine barn er fem og tre år, men den trenger ikke å være dyr og koste masse selv om været er så som så. 

Anonymkode: f6d3b...6ef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor også i Trøndelag, og er drittlei regnet nå. 

Og dere, det er da ikke bare å kle på 9-10 åringer regntøy, og sende de ut i regnet. Hva i all verden skal de finne på da? 

Mine barn lekte ikke i søledammer i den alderen. Det var kun fotball og trampoline som gjaldt, tror det er ganske vanlig. 

Museene i Trøndelag har vel gratis inngang på div. museer for barn under 16 år. 

Så en tur til Sverresborg kan jo være gøy, togtur og gruvevandring på Løkken anbefales også. 

Også får vi håpe på bedre trøndervær! 

Anonymkode: f8adf...abd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

What.. bøtter ned her i dag, nabokommune til Trondheim. 

Anonymkode: f8adf...abd

AnonymBruker
Skrevet

Bua og leie SUP brett eller kano gratis er kjempegøy selv om det regner - mest ufyselig når kaldt. Vannleik generelt gjør regnvær litt mindre pyton. Kakao når de er vel i hus. 

Anonymkode: d3401...2c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner vel en av veldig mange gutter i den alderen som liker å tegne. Tror det er mer uvanlig enn vanlig for å være helt ærlig😳

Så merkelig omgangskrets du har, jeg kjenner veldig mange gutter som liker å tegne, flere som har en skikkelig kul strek også. 

Anonymkode: 89931...f78

AnonymBruker
Skrevet

Tenker de må lære å aktivisere seg selv, og da må de først kjede seg.

Det er massevis av ting man kan finne på både hjemme og inne andre steder. Puslespill, brettspill, lego, lese, lydbok, bake.

De kan også få noen oppgaver i huset og evt. få litt betaling for det hvis det er utenom hva de gjør ellers.

Jeg var stort sett hjemme alene i den alderen om sommeren (fra ca 10 år) og måtte finne på ting selv.

Anonymkode: 62206...f04

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 2 aktive gutter, men de roer ned med Lego, puslespill og plusplus. Begrenser skjemtiden veldig,  blir mye mer uro hvis vi har mye skjerm. Vi tar gjerne en busstur i stedet for å kjøre til butikken. Går innom biblioteket eller andre gratis tilbud. Planlegger turer i fjellet på dagene med minst regn. Sykkelturer selv om dårlig vær. 

Anonymkode: 73fca...519

AnonymBruker
Skrevet

Går an å dra å bade i regnet også

Anonymkode: 07514...c12

AnonymBruker
Skrevet

Ååh jeg er sååå lei av dette regnet! Vi er på dag 10 med campingferie og regnet har ødelagt mye. Det blir dyrt, ja, og klærne våre tørker jo aldri og teltet tørker aldri og det er bare noe dritt hele greia. I dag var det endelig meldt opphold så vi dro ut på kafé uten regntøy og så høljet det plutselig ned og alle klærne våre er gjennomvåte igjen. 

Jeg savner sydenferie. 🙈🙈

Anonymkode: e455d...21f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan vet du at hun sitter inne?

Man kan vel ha med seg mobilen eller PCen ut?

Anonymkode: cfbeb...b68

AnonymBruker
Skrevet

Dra på ikea og la de velge seg et lite og rimelig møbel som de kan sette sammen selv.

Dra og bad i fjorden selv om det er kaldt og regner. En skikkelig utfordring for hele familien! Drikk kakao under en paraply etterpå.

Arranger familiemesterskap i friidrett, inviter eventuelt med venner som er hjemme. 60 meter, bøttekast, gå en runde på idealtid osv. 

Anonymkode: ac04f...638

AnonymBruker
Skrevet

Baking, bygge lego (masse ideer å hente på youtube), lage stop-motion film, lese bok, hjemme-vitenskaps-forsøk, quiz.

Anonymkode: e89e7...c59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...