AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Skrevet 8. juli 2024 To identiske rekkehus har vært til salgs forrige måned. De er begge betydelig oppgradert både innvendig og utvendig siste 5 årene. Det ene bærer preg av å være billig. Ikea-kjøkken og hvitevarer, baderomsplater osv. Det andre huset har utelukkende kvalitetsvarer, Miele hvitevarer, flislagt bad, parkett. Allikevel var de lik i prisantydning, og det "kjipe" gikk godt over. Har kvalitet virkelig så lite å si? Jeg for min del hadde gjerne betalt mer for et hus med høy standard. Anonymkode: 5fc48...9b2 1
mmd Skrevet 8. juli 2024 #2 Skrevet 8. juli 2024 Helhetsinntrykket har mye å si for mange. Om «kvalitetsvarene» er av eldre dato, har ukurante farger, stygge fliser el.l. så kan er «strøkent» IKEA-hus fungere like bra. Kan hende kjøperne skal pusse opp uansett. 9 4
Bondenisse Skrevet 8. juli 2024 #3 Skrevet 8. juli 2024 Solforhold og støy fra veg er små forskjeller som har mer å si for meg enn kjøkkenet. Det kan jeg alltids bytte ut. Å flytte huset til nabotomten er vanskelig 14 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Skrevet 8. juli 2024 Kvalitet, som i lang holdbarhet, er ikke viktig for folk, lenger. De skal jo snart pusse opp uansett, fordi det som er et par år gammelt, er blitt umoderne i stilen. Hvis kjøkkenet og badet holder i 5-10 år, er det lenge nok, for da blir det revet og pusset opp på nytt. Da er det jo idiotisk å bruke penger på å kjøpe noe som holder i 50 år. Lenge leve bruk-og-kast-samfunnet. Det lever i hvert fall helt til vi har brukt og kastet så mye at vi har tatt knekken på alle jordas ressurser og jorda er blitt like øde og varm som Merkur. Anonymkode: 62c83...ed8 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #6 Skrevet 8. juli 2024 Smak og behag. Regner ikke med at det ser helt likt ut? Anonymkode: 6d923...ca1 3 1
svartkatt Skrevet 8. juli 2024 #7 Skrevet 8. juli 2024 Mye som spiller inn tenker jeg.. Noen skal uansett røske ut alt og innstallere nytt. 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #8 Skrevet 8. juli 2024 Tenker at selve kvaliteten ikke har så mye å si. Folk liker jo å pusse opp og sette sitt særpreg på hjemmet sitt, så da er det andre ting enn akkurat interiøret til forrige eier som spiller en rolle. Anonymkode: 20df5...5dc 2
Meowmere Skrevet 8. juli 2024 #9 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): flislagt bad, parkett. Det er ikke alle som har lyst på akkurat dette. Flislagt bad er mer jobb å rengjøre, og parkett er ikke alltid en fordel. 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #10 Skrevet 8. juli 2024 Bondenisse skrev (23 minutter siden): Solforhold og støy fra veg er små forskjeller som har mer å si for meg enn kjøkkenet. Det kan jeg alltids bytte ut. Å flytte huset til nabotomten er vanskelig Det er 5 minutter som skiller på solforhold, så det er tvilsomt at det har hatt en innvirkning. Støy er det ikke. mmd skrev (25 minutter siden): Helhetsinntrykket har mye å si for mange. Om «kvalitetsvarene» er av eldre dato, har ukurante farger, stygge fliser el.l. så kan er «strøkent» IKEA-hus fungere like bra. Kan hende kjøperne skal pusse opp uansett. Alt nytt i løpet av 5 år. Anonymkode: 5fc48...9b2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #11 Skrevet 8. juli 2024 Hvis stilen er krise, hjelper det ikke med dyre kvaliteter... For eksempel denne leiligheten i Bergen. Vedder på at det er svindyre fliser osv, men det ser ut som et filmsett for en russisk mafiafamilie: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=354007247 Anonymkode: 06d9d...e5d 10 1
Frida Skrevet 8. juli 2024 #12 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvis stilen er krise, hjelper det ikke med dyre kvaliteter... For eksempel denne leiligheten i Bergen. Vedder på at det er svindyre fliser osv, men det ser ut som et filmsett for en russisk mafiafamilie: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=354007247 Anonymkode: 06d9d...e5d Grøss!
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #13 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvis stilen er krise, hjelper det ikke med dyre kvaliteter... For eksempel denne leiligheten i Bergen. Vedder på at det er svindyre fliser osv, men det ser ut som et filmsett for en russisk mafiafamilie: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=354007247 Anonymkode: 06d9d...e5d Se før prisen 😅 Anonymkode: c0abe...01c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #14 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis stilen er krise, hjelper det ikke med dyre kvaliteter... For eksempel denne leiligheten i Bergen. Vedder på at det er svindyre fliser osv, men det ser ut som et filmsett for en russisk mafiafamilie: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=354007247 Anonymkode: 06d9d...e5d Der må man ha både stuepike og butler. Kan umulig være særlig kos eller trivelig å bo i slike omgivelser, og med panoramautsikt til byens horestrøk. God fornøyelse. Kvalitet kan være så mangt. Anonymkode: 700fe...d3e
Gjest Sirah Skrevet 8. juli 2024 #15 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis stilen er krise, hjelper det ikke med dyre kvaliteter... For eksempel denne leiligheten i Bergen. Vedder på at det er svindyre fliser osv, men det ser ut som et filmsett for en russisk mafiafamilie: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=354007247 Anonymkode: 06d9d...e5d Shit for en pris!
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #16 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Se før prisen 😅 Anonymkode: c0abe...01c Ja, er absurd overpriset. Førprisen er nok riktigere, spesielt med tanke på at man må pusse opp hele greia. Med mindre man er russisk mafia da. Anonymkode: 06d9d...e5d
-jk- Skrevet 8. juli 2024 #17 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis stilen er krise, hjelper det ikke med dyre kvaliteter... For eksempel denne leiligheten i Bergen. Vedder på at det er svindyre fliser osv, men det ser ut som et filmsett for en russisk mafiafamilie: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=354007247 Anonymkode: 06d9d...e5d Det er drøyt når vaskerommet er leilighetens fineste rom 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #18 Skrevet 8. juli 2024 Jeg er veldig glad i kvalitet. Liker dårlig dårlig kvalitet siden jeg krever solide produkter ellers bare går de i 2. jeg har for store forventninger til kvaliteten på produkter rundt meg. Så jeg blir litt nervøs og overforsiktig. Anonymkode: 507c0...8b7 1
DoorKnob Skrevet 8. juli 2024 #19 Skrevet 8. juli 2024 Det er rart med det, men innmaten i boliger virker ikke å ha noen innvirkning på prisantydningen. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #20 Skrevet 8. juli 2024 Invetae kan byttes, det kan ikke beliggenhet og omgivelser. Anonymkode: 766f0...5a8 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå