AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #21 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå ville ikke jeg tatt med storesøsken på burger king heller da 😅 Anonymkode: cc2ec...b76 Nei gidameg Anonymkode: 2cd0b...28d 1
Eilis Skrevet 9. juli 2024 #23 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Viktig å få med st dere aldri ville dratt dit ja Anonymkode: 44d07...7a7 Ja det var kanskje en unødvendig kommentar. Helt enig anonym bruker
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #24 Skrevet 9. juli 2024 Er det liksom blitt kult å gi barn usunn, vanedannende og giftig mat? Det er liksom blitt "hysterisk" å ønske at barna skal få en god og næringsrik start på livet. Nuggets til et barn som ikke er ferdig med morsmelk/mme??? Er det virkelig greit at dette skal være noe av det første man introduserer? Det må jo være kose-generasjonen-sukker som gir disse svarene. Jeg nekter å tro at denne generasjonen med foreldre ikke vet bedre. Anonymkode: b9114...12e 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #25 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det liksom blitt kult å gi barn usunn, vanedannende og giftig mat? Det er liksom blitt "hysterisk" å ønske at barna skal få en god og næringsrik start på livet. Nuggets til et barn som ikke er ferdig med morsmelk/mme??? Er det virkelig greit at dette skal være noe av det første man introduserer? Det må jo være kose-generasjonen-sukker som gir disse svarene. Jeg nekter å tro at denne generasjonen med foreldre ikke vet bedre. Anonymkode: b9114...12e Mitt inntrykk er at det faktisk er helt motsatt. At det er som i denne tråden, de som spør om det er greit med usunn mat innimellom får pepper fordi "alle andre" aldri i verden kunne gjort noe sånt. Nei, de går aldri på slike steder engang, aldri McDonald's eller Burger King. Og så ser man at det er fullt på både McDonald's og Burger King hele tiden. Anonymkode: 92dc0...52e 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #26 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Mitt inntrykk er at det faktisk er helt motsatt. At det er som i denne tråden, de som spør om det er greit med usunn mat innimellom får pepper fordi "alle andre" aldri i verden kunne gjort noe sånt. Nei, de går aldri på slike steder engang, aldri McDonald's eller Burger King. Og så ser man at det er fullt på både McDonald's og Burger King hele tiden. Anonymkode: 92dc0...52e Ikke mitt intrykk når jeg leser trådene om mat her på KG. Det er hysterisk å gi sunn mat til barna sine. Anonymkode: b9114...12e 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #27 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det liksom blitt kult å gi barn usunn, vanedannende og giftig mat? Det er liksom blitt "hysterisk" å ønske at barna skal få en god og næringsrik start på livet. Nuggets til et barn som ikke er ferdig med morsmelk/mme??? Er det virkelig greit at dette skal være noe av det første man introduserer? Det må jo være kose-generasjonen-sukker som gir disse svarene. Jeg nekter å tro at denne generasjonen med foreldre ikke vet bedre. Anonymkode: b9114...12e Nei det er gel heller viktigere å slenge dritt til de som ikke lager alt fra bunn Anonymkode: 44d07...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #28 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt inntrykk er at det faktisk er helt motsatt. At det er som i denne tråden, de som spør om det er greit med usunn mat innimellom får pepper fordi "alle andre" aldri i verden kunne gjort noe sånt. Nei, de går aldri på slike steder engang, aldri McDonald's eller Burger King. Og så ser man at det er fullt på både McDonald's og Burger King hele tiden. Anonymkode: 92dc0...52e Enig Anonymkode: 44d07...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #29 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kylling nuggets fra Burger king til baby på 9 måneder. Greit eller ikke? Anonymkode: 69d61...71e Jeg synes ikke det er greit. Anonymkode: 6e94d...712
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #30 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg hadde heller kjøpt en liten hamburger og tatt av brødet 😊 det er rent storfekjøtt, salat / grønnsaker og eventuelt dressing. Fritert mat generelt hadde jeg unngått til et så lite barn. Anonymkode: df373...38d Så du tror brødet er sunt på BK? Anonymkode: 6e94d...712
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #31 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du tror brødet er sunt på BK? Anonymkode: 6e94d...712 Hvor leser du det? Jeg skrev at jeg hadde tatt av brødet og gitt rent kjøtt og grønnsaker… Anonymkode: df373...38d 2
mommyaka Skrevet 9. juli 2024 #32 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det liksom blitt kult å gi barn usunn, vanedannende og giftig mat? Det er liksom blitt "hysterisk" å ønske at barna skal få en god og næringsrik start på livet. Nuggets til et barn som ikke er ferdig med morsmelk/mme??? Er det virkelig greit at dette skal være noe av det første man introduserer? Det må jo være kose-generasjonen-sukker som gir disse svarene. Jeg nekter å tro at denne generasjonen med foreldre ikke vet bedre. Anonymkode: b9114...12e Det er 1...1 en nugget som barnet kommer til å sutre på... skulle tro dette var noe som ville gjøre barnet avhengig til mc Donald mat hverdag... Barnet blir jo ikke fet eller skader av smake på 1 Nugget 2
Eilis Skrevet 9. juli 2024 #33 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke mitt intrykk når jeg leser trådene om mat her på KG. Det er hysterisk å gi sunn mat til barna sine. Anonymkode: b9114...12e Mitt inntrykk også.
Eilis Skrevet 9. juli 2024 #34 Skrevet 9. juli 2024 mommyaka skrev (1 time siden): Det er 1...1 en nugget som barnet kommer til å sutre på... skulle tro dette var noe som ville gjøre barnet avhengig til mc Donald mat hverdag... Barnet blir jo ikke fet eller skader av smake på 1 Nugget TS spør om det er ok å gi baby nuggets som måltid. Baby blir ikke mett på litt smak eller en nugget, så blir mer. Pluss det spørs hvordan det totale kostholdet er. Får baby ren hjemmelaget mat ellers, så har ikke litt nuggets noe å si i det totale bildet, men hvorfor gi nuggets når det er så lett å ta med noe skikkelig som er sunt, godt, og bra for baby som trenger næringstett mat? Det handler om å skape gode vaner og preferanser, det setter grunnlaget for hvordan man spiser som voksen. 70% av befolkningen i Norge er overvektige. Det er ganske ille! De fleste plages med ett eller annet, om det er hodepine, sure oppstøt, og mindre smerter, eller det er mer alvorlige greier som høyt kolesterol(anbefaler boken nytt blikk på kolesterol), hjerte og kar sykdommer, leddgikt, ms,me, fibromyalgi, mage og tarm plager, problemer med å bli gravid eller melkeproduksjon, noen typer kreft, og andre livsstilssykdommer. Tenk hva dette koster samfunnet! Det meste kunne vært unngått med riktig kosthold, og mange kunne blitt mye bedre om de endret kosthold, men det er viktigere å kose seg. De fleste er rusmisbrukere grunnet kjappe karbohydrater, uten av de skjønner det. Det fortsetter bare fordi det er så viktig at barna koser seg de også, som om de ikke kan kose seg med ost, nøtter,bær, mørk sjokolade og annet som har næringsverdi. Vi som bryr oss om helse er hysteriske. Verden er gal 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #35 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kylling nuggets fra Burger king til baby på 9 måneder. Greit eller ikke? Anonymkode: 69d61...71e Smake er en ting, men å spise mengder er noe annet. Bare passe på mengden salt. Anonymkode: 3388a...d69
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #36 Skrevet 9. juli 2024 Eilis skrev (1 time siden): TS spør om det er ok å gi baby nuggets som måltid. Baby blir ikke mett på litt smak eller en nugget, så blir mer. Pluss det spørs hvordan det totale kostholdet er. Får baby ren hjemmelaget mat ellers, så har ikke litt nuggets noe å si i det totale bildet, men hvorfor gi nuggets når det er så lett å ta med noe skikkelig som er sunt, godt, og bra for baby som trenger næringstett mat? Det handler om å skape gode vaner og preferanser, det setter grunnlaget for hvordan man spiser som voksen. 70% av befolkningen i Norge er overvektige. Det er ganske ille! De fleste plages med ett eller annet, om det er hodepine, sure oppstøt, og mindre smerter, eller det er mer alvorlige greier som høyt kolesterol(anbefaler boken nytt blikk på kolesterol), hjerte og kar sykdommer, leddgikt, ms,me, fibromyalgi, mage og tarm plager, problemer med å bli gravid eller melkeproduksjon, noen typer kreft, og andre livsstilssykdommer. Tenk hva dette koster samfunnet! Det meste kunne vært unngått med riktig kosthold, og mange kunne blitt mye bedre om de endret kosthold, men det er viktigere å kose seg. De fleste er rusmisbrukere grunnet kjappe karbohydrater, uten av de skjønner det. Det fortsetter bare fordi det er så viktig at barna koser seg de også, som om de ikke kan kose seg med ost, nøtter,bær, mørk sjokolade og annet som har næringsverdi. Vi som bryr oss om helse er hysteriske. Verden er gal Hun skrev vel at det var å smake nuggets som storesøsken har fått, så tror ikke hun mente et helt måltid, men å smake på. Kanskje få en nuggets og ferdig med det. Anonymkode: 92dc0...52e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #37 Skrevet 9. juli 2024 mommyaka skrev (3 timer siden): Det er 1...1 en nugget som barnet kommer til å sutre på... skulle tro dette var noe som ville gjøre barnet avhengig til mc Donald mat hverdag... Barnet blir jo ikke fet eller skader av smake på 1 Nugget Dritt mat og godis er avhengighetsdannende. Og det skal ikke mer til enn en smak en gang for å øke lysten på slikt. Har man ett kosthold med primært sunne grønnsaker og lite salt/fett/sukker så er man fornøyd med det, helt til man smaker noe med mye høyere nivå. Da øker man plutselig «terskelen» sin. Hvis jeg er vant til å bare spise frukt og grønt så blir banan det søteste jeg vet om. Men er jeg vant til å spise nugatti og smågodt så er ikke banan det jeg tenker på når jeg vil ha noe søtt. Så hvorfor skal man heve terskelen på ett så lite barn? Hva er vitsen? Anonymkode: f825d...771 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #38 Skrevet 9. juli 2024 Hadde gitt det om vi var der 😊 men vi er sjeldent på sånne steder, eller generelt ute å spiser sammen med barna. Det jeg er mest skeptisk til der er hygiene. Anonymkode: 44bba...75a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #39 Skrevet 9. juli 2024 On 7/8/2024 at 8:21 PM, AnonymBruker said: Feks at man er der med storesøsken og den lille vil ogsp smake Anonymkode: 44d07...7a7 Den lille er 9 mnd og kan vel ikke akkurat spørre om det? En på 9 mnd er vel uannsett vant til eller bør bli vant til at storesøsken og voksne spiser og drikker ting som hen ikke får. Da min var 9 mnd fikk hun mat tilpasset alderen om vi spiste noe som ikke egnet seg for henne (feks for mye salt). Anonymkode: 81cc3...c34 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #40 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Den lille er 9 mnd og kan vel ikke akkurat spørre om det? En på 9 mnd er vel uannsett vant til eller bør bli vant til at storesøsken og voksne spiser og drikker ting som hen ikke får. Da min var 9 mnd fikk hun mat tilpasset alderen om vi spiste noe som ikke egnet seg for henne (feks for mye salt). Anonymkode: 81cc3...c34 🤦🏻♀️. Nei men må den spørre for å klare å utrykke seg altsp??? Anonymkode: 44d07...7a7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå