Gå til innhold

Nuggets til 9 måneder baby.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kylling nuggets fra Burger king til baby på 9 måneder. Greit eller ikke?

Anonymkode: 69d61...71e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar nok ikke skade av å spise nuggets én gang. Men ikke noe jeg ville gitt til vanlig. 

Anonymkode: e61d8...6c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Off nei ikke innafor i mitt hode, det er jo helt unødvendig. Når de er så små så klarer man å unngå å gi sånn unødvendige drittmat. Ikke at jeg tror barnet tar skade av det, men hvorfor gi til et så lite barn som ikke vet hva nuggets er?

Anonymkode: cc2ec...b76

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sånn mat er jo bare noe man spiser en sjelden gang, så jeg ser ikke problemet. Er dette derimot en del av deres daglige kosthold så bør dere få kostholdsveiledning. 

Anonymkode: 2cd0b...28d

AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg ikke gitt til min, alt for mye salt. 

Anonymkode: 81cc3...c34

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

nei

Anonymkode: b9114...12e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendig å gi dem salt såpass tidlig. Ville tatt med et middagsglass eller matboks i stedet.

Anonymkode: f8b56...1a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Off nei ikke innafor i mitt hode, det er jo helt unødvendig. Når de er så små så klarer man å unngå å gi sånn unødvendige drittmat. Ikke at jeg tror barnet tar skade av det, men hvorfor gi til et så lite barn som ikke vet hva nuggets er?

Feks at man er der med storesøsken og den lille vil ogsp smake 

Anonymkode: 44d07...7a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Verden er gal. 

Anonymkode: 236c9...105

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Godt for barn å smake litt:) 

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke ren mat, er mye salt og tilsetningsstoffer. Farlig? Neppe, men hadde absolutt styrt unna da det finnes bedre alternativer tilgjengelig for en 9 mnd gammel baby.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke gjort det. Først og fremst er det et lavkvalitetsprodukt med kun 50% kyllingkjøtt, det er transfett, hvete, sukker og salt, og det er laget for at man skal bli avhengige. Vi ville aldri dratt på Burger King i utgangspunktet, men ville i så fall tatt med egen mat til baby. 

Men altså du skader ikke barnet ved å gi nugget en gang, problemet er at det gjerne ikke bare er den ene nuggeten. De får allerede klemmeposer, middagsglass, kjøpegrøt, og andre lavkvalitetsprodukter som lager et dårlig grunnlag for matpreferanser og vaner resten av livet 

Endret av Eilis
  • Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet absolutt ikke. Men jeg skjønner at dersom man er et sånt sted med storesøsken, blir terskelen lavere for å få en smak med en gang. Her har mini vært fornøyd med hva enn han får inntil han var 1,5 år. Først i det siste han insisterer på å snake hva enn vi voksne får.

Anonymkode: db0e0...ebc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ville heller tatt med matpakke med brødskive, favorittfrukt og yoghurt (hvis babyen din har begynt å spise slikt). Kunne strukket meg til å latt babyen smake en eller to usaltede pommes frittes. 

Anonymkode: f04b3...6e4

AnonymBruker
Skrevet

Herregud .. 😳

Anonymkode: 5ed43...41d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kylling nuggets fra Burger king til baby på 9 måneder. Greit eller ikke?

Anonymkode: 69d61...71e

Er det ikke bedre å gi ungen litt kvalitetsmat, da? Hvorfor begynne med junkfood allerede før de er ett år gamle? Burde vente til de begynner på skolen, i hvert fall.

Anonymkode: 0adf3...e25

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller kjøpt en liten hamburger og tatt av brødet 😊 det er rent storfekjøtt, salat / grønnsaker og eventuelt dressing. 

Fritert mat generelt hadde jeg unngått til et så lite barn. 

Anonymkode: df373...38d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Eilis skrev (52 minutter siden):

Jeg ville ikke gjort det. Først og fremst er det et lavkvalitetsprodukt med kun 50% kyllingkjøtt, det er transfett, hvete, sukker og salt, og det er laget for at man skal bli avhengige. Vi ville aldri dratt på Burger King i utgangspunktet, men ville i så fall tatt med egen mat til baby. 

Men altså du skader ikke barnet ved å gi nugget en gang, problemet er at det gjerne ikke bare er den ene nuggeten. De får allerede klemmeposer, middagsglass, kjøpegrøt, og andre lavkvalitetsprodukter som lager et dårlig grunnlag for matpreferanser og vaner resten av livet 

Viktig å få med st dere aldri ville dratt dit ja

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feks at man er der med storesøsken og den lille vil ogsp smake 

Nå ville ikke jeg tatt med storesøsken på burger king heller da 😅 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå ville ikke jeg tatt med storesøsken på burger king heller da 😅 

Mei selvsagt ikke🙄

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...