AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #21 Del Skrevet 8. juli 2024 Vi byttet dør. Bare tull å ha glipe. Kan heller lufte ut ved å sette på vifta eller ha døren på gløtt innimellom. Anonymkode: cf0bc...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halap Skrevet 8. juli 2024 #22 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gjestetoalett? Øh. Jeg er bare en enkel kvinne i et lite fattigslig rekkehus, og har altså kun ett bad, til gjester og andre. Vil du da forandre innlegget ditt eller gjelder samme råd? Anonymkode: 1bc04...c8d Skjønner. Ja det går fint med tett dør, gitt at du lar viften stå på og døren være litt på gløtt etter dusjing. Og la gjerne døren stå åpen når man ikke er hjemme. Det viktigste er at viften går etter dusjing og at det kommer luft inn på badet. Om luften kommer via åpen dør eller gjennom en spalte betyr ingen ting. (vær obs på at takstmann vil kunne kommentere manglende spalte dersom du en gang skal selge huset. Det er dog en enkel sak å rette opp om det blir nødvendig. Enten kan man sette inn den gamle døren, eller så kan man kappe av 1-2 cm av den nye døren. I mellomtiden har du unngått pinlig lyd). Men husk å la døren stå litt på gløtt etter dusjing. Det er helt avgjørende. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halap Skrevet 8. juli 2024 #23 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du kan ikke tette igjen hvis det et bad, det må ha luft. Går det an å endre planløsningen, slik at inngang til bad blir fra en gang? Tror aldri jeg har sett en planløsning hvor bad og toalett har inngang fra stua. Anonymkode: 327a9...799 Endret planløsning betyr jo potensielt mange hundre tusen i kostnader. Hva med å la døren stå litt på gløtt etter bruk👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #24 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du kan ikke tette igjen hvis det et bad, det må ha luft. Går det an å endre planløsningen, slik at inngang til bad blir fra en gang? Tror aldri jeg har sett en planløsning hvor bad og toalett har inngang fra stua. Anonymkode: 327a9...799 Nei, det går ikke, med mindre jeg skal bygge om på hele rekkehuset og det ville kostet mer enn huset er verdt. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi byttet dør. Bare tull å ha glipe. Kan heller lufte ut ved å sette på vifta eller ha døren på gløtt innimellom. Anonymkode: cf0bc...9bf Fikk dere noen problemer, mugg, fukt osv? halap skrev (5 minutter siden): Men husk å la døren stå litt på gløtt etter dusjing. Det er helt avgjørende. Selv om jeg har luftavfukter som går kontinuerlig der inne? Anonymkode: 1bc04...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #25 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tror aldri jeg har sett en planløsning hvor bad og toalett har inngang fra stua. Anonymkode: 327a9...799 Og så må jeg bare kommentere at du aldri har sett det - har du aldri vært i små leiligheter eller i gamle hus, hus som er bygd på spareprinsipp? Massevis av sånne hus fra 70-tallet. Er du vant til å bo på veldig stor plass der man har mange ganger og bare kan lage hull et annet sted til dør? Jeg har en gang og det er yttergangen. Og den er ikke forbundet med badet på noe vis. Anonymkode: 1bc04...c8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #26 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og så må jeg bare kommentere at du aldri har sett det - har du aldri vært i små leiligheter eller i gamle hus, hus som er bygd på spareprinsipp? Massevis av sånne hus fra 70-tallet. Er du vant til å bo på veldig stor plass der man har mange ganger og bare kan lage hull et annet sted til dør? Jeg har en gang og det er yttergangen. Og den er ikke forbundet med badet på noe vis. Anonymkode: 1bc04...c8d Beklager, ikke meningen å fornærme noen, men har vært på jakt etter ny bolig det siste året og har sett på veldig mange planløsninger. Kanskje det er en forskjell på by og land her? Har forøvrig bodd i flere år på 36 kvm, men heldigvis med inngang til til toalettet fra gangen. Anonymkode: 327a9...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #27 Del Skrevet 8. juli 2024 Min mann syns det er ekkelt å gå på do når andre hører på, så vi har ei dør som ikke har noe glippe og som er ekstra lydtett. Det går sikkert fint å bytte ut døra. Anonymkode: df36a...804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #28 Del Skrevet 8. juli 2024 Er vel dette som er "balansert ventilasjon " i nybygg Anonymkode: d1425...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 8. juli 2024 #29 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi byttet dør. Bare tull å ha glipe. Kan heller lufte ut ved å sette på vifta eller ha døren på gløtt innimellom. Anonymkode: cf0bc...9bf Tror ikke man trenger å bytte dør, det holder sannsynligvis å bytte terskel på døra. Vi har 2 dører til badet, så det ble gjennomtrekk. Byttet til vanlig terskel på den ene døra. Jeg tror det er standard utførsel på terskler, men det er mulig jeg tar feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #30 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er vel dette som er "balansert ventilasjon " i nybygg Anonymkode: d1425...bcf Hæ? Anonymkode: 1bc04...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #31 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min mann syns det er ekkelt å gå på do når andre hører på, så vi har ei dør som ikke har noe glippe og som er ekstra lydtett. Det går sikkert fint å bytte ut døra. Anonymkode: df36a...804 Hva slags ventilasjon/luftemuligheter har dere på badet ellers? Anonymkode: 1bc04...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #32 Del Skrevet 9. juli 2024 Var glipe her også, jeg har limt på noe gummigreier under som jeg kjøpte på clas ohlson. Tetningslist heter det kanskje. Jeg bor alene, så døren til badet står åpen hele tiden, jeg dusjer med den åpen og sånt så tror ikke det blir noe mugg. Eneste gang den er lukket er vel omtrent når jeg har gjester. Ellers så er det vel bare å gjøre det vanlige.. ha radioen på på badet, vasken på, papir i skålen... ha høy lyd på TV og gå på do når det skjer noe høylytt. Morsomt når venner spør om man skal trykke på pause imens - nei nei nei, trenger ikke det! Vil ikke at du skal sitte i stillhet og høre meg tisse liksom. Nesten så man savner de gamle reklamepausene, reklamer har høyere lyd også. Du får se mer lineærTV, eller strømming med reklame i. Anonymkode: 0fbbb...e31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #33 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gjestetoalett? Øh. Jeg er bare en enkel kvinne i et lite fattigslig rekkehus, og har altså kun ett bad, til gjester og andre. Vil du da forandre innlegget ditt eller gjelder samme råd? Anonymkode: 1bc04...c8d 😂 nydelig svar. Anonymkode: 3c4e5...453 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #34 Del Skrevet 9. juli 2024 Dessverre ikke et tips, men vil vise sympati med TS. Har bodd to år i kollektiv hvor toalettet var 2 meter unna sofaen i stua. Etter cirka 2 måneder må man bare gi faen dessverre. Alle i huset skal få være med på min rumpe-reise, og så må man prøve å holde seg når man har gjester. Verst for ONS dagen derpå med kebabmage. Huff... Anonymkode: 7f28d...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #35 Del Skrevet 9. juli 2024 Jo da, mange som har bodd i kollektiv kjenner dette. Etter hvert bryr man seg ikke så mye lenger, verken om dolyder eller nakenhet. Det var i alle fall min erfaring. Anonymkode: 1f34c...8b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #36 Del Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 20.13): Gjestetoalett? Øh. Jeg er bare en enkel kvinne i et lite fattigslig rekkehus, og har altså kun ett bad, til gjester og andre. Vil du da forandre innlegget ditt eller gjelder samme råd? Anonymkode: 1bc04...c8d Til den kommentaren om gjestetoalett, så trenger man ikke å bo i luksusleilighet for å ha to bad... Veldig mange har det. Når du kun har det ene badet, så betyr vel det at du har vaskemaskinen der inne? Da får du sette på den når du har besøk, så overdøver gjerne den alle lyder ellers. Ellers er det mange som har lyd/musikk på badet i form av diverse løsninger. Anonymkode: 7d8b0...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 10. juli 2024 #37 Del Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 18.51): Nei, kan egentlig ikke endre planløsning. Kan jeg skifte ut døra til en tett, massiv dør og fjerne glippen under døra, eller vil det være skadelig på noe vis? Har ingen vinduer på badet, men vifte og luftavfukter. Anonymkode: 1bc04...c8d Glipen skal være der pga ventilasjon av våtrom. Hva med å sette inn en avtrekksvifte som bråker litt og som slår seg på sammen med lyset ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #38 Del Skrevet 10. juli 2024 Surpomp skrev (2 minutter siden): Glipen skal være der pga ventilasjon av våtrom. Hva med å sette inn en avtrekksvifte som bråker litt og som slår seg på sammen med lyset ? Som sagt har jeg det allerede, men det hjelper ikke. Anonymkode: 1bc04...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #39 Del Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når du kun har det ene badet, så betyr vel det at du har vaskemaskinen der inne? Da får du sette på den når du har besøk, så overdøver gjerne den alle lyder ellers. Ellers er det mange som har lyd/musikk på badet i form av diverse løsninger. Vaskemaskinen er der, ja. Men med lyd, musikk og vaskemaskin kan man faktisk ikke prate sammen på stua i det hele tatt, blir for mye støy. Tror jeg vil ha en tett dør, må snakke med en som har peiling slik at det blir ordentlig. Anonymkode: 1bc04...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #40 Del Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som sagt har jeg det allerede, men det hjelper ikke. Anonymkode: 1bc04...c8d Og det holder ikke at du har stående på en radio eller noe, eller at du setter på vaskemaskinen? Anonymkode: 7d8b0...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå