AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg forstår at den glipa iflg standard skal være der, men toalettet er ved siden av tv og en meter fra sofa. Det er veldig pinlig å gå på do når folk hører alt fra sofaen. Hva kan jeg gjøre for å hindre det? Anonymkode: 1bc04...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Goldenretriever Skrevet 8. juli 2024 #2 Del Skrevet 8. juli 2024 Hvis du ikke kan ommøblere eller pusse opp for endre planløsning, kan jeg ikke se for meg noen optimale løsninger. Men kanskje sette inn en radio som går på automatisk når man slår på lyset? Da blir det lyd fra alle, så det ikke er «mistenkelig» at den blir slått på. Mulig en tykk gardin foran døren tar litt lyd, men litt sært å skulle bakse seg frem bak en gardin for å gå på do kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #3 Del Skrevet 8. juli 2024 Goldenretriever skrev (2 minutter siden): Hvis du ikke kan ommøblere eller pusse opp for endre planløsning, kan jeg ikke se for meg noen optimale løsninger. Men kanskje sette inn en radio som går på automatisk når man slår på lyset? Da blir det lyd fra alle, så det ikke er «mistenkelig» at den blir slått på. Mulig en tykk gardin foran døren tar litt lyd, men litt sært å skulle bakse seg frem bak en gardin for å gå på do kanskje. Nei, kan egentlig ikke endre planløsning. Kan jeg skifte ut døra til en tett, massiv dør og fjerne glippen under døra, eller vil det være skadelig på noe vis? Har ingen vinduer på badet, men vifte og luftavfukter. Anonymkode: 1bc04...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mufasa90 Skrevet 8. juli 2024 #4 Del Skrevet 8. juli 2024 (endret) Grunnen til at glipen er der er vel for å få inn ny frisk luft når viften får ut den fuktige luften forsvinner. Du kan evt få en spalte fra yttervegg, slik at du kan få en lydtett dør. Endret 8. juli 2024 av Mufasa90 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyngehest Skrevet 8. juli 2024 #5 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, kan egentlig ikke endre planløsning. Kan jeg skifte ut døra til en tett, massiv dør og fjerne glippen under døra, eller vil det være skadelig på noe vis? Har ingen vinduer på badet, men vifte og luftavfukter. Anonymkode: 1bc04...c8d Viften vil jo ikke funke i en hermetisk lukket boks.. Satse på badass lydanlegg til tv'en sånn at alle lyder fra doen drukner? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #6 Del Skrevet 8. juli 2024 Pakk et håndkle foran glipen? Selv kan jeg ikke skjønne de som tegner bolig hvor toalett er rett ved sofaen omtrent 🙈 Anonymkode: cdb59...f1f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #7 Del Skrevet 8. juli 2024 Mufasa90 skrev (9 minutter siden): Grunnen til at glipen er der er vel for å få inn ny frisk luft når viften får ut den fuktige luften forsvinner. Du kan evt få en spalte fra yttervegg, slik at du kan få en lydtett dør. Nei, dette er et rekkehus, så det er ingen yttervegger på badet. Alternativet blir i så fall ventil i tak til loft, er det mulig? Gyngehest skrev (7 minutter siden): Viften vil jo ikke funke i en hermetisk lukket boks.. Satse på badass lydanlegg til tv'en sånn at alle lyder fra doen drukner? Virker ikke viften hvis lufteventilen under døra fjernes? Må da vel være andre muligheter? Anonymkode: 1bc04...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #8 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Pakk et håndkle foran glipen? Selv kan jeg ikke skjønne de som tegner bolig hvor toalett er rett ved sofaen omtrent 🙈 Anonymkode: cdb59...f1f Nei, enig. Men på begrenset plass var det vel vanskelig å finne et sted som ikke førte direkte ut til enten kjøkken eller stue. Anonymkode: 1bc04...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mufasa90 Skrevet 8. juli 2024 #9 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, dette er et rekkehus, så det er ingen yttervegger på badet. Alternativet blir i så fall ventil i tak til loft, er det mulig? Virker ikke viften hvis lufteventilen under døra fjernes? Må da vel være andre muligheter? Anonymkode: 1bc04...c8d Så lenge du får frisk tilluft så går det greit om det går opp til loftet også ja. Men merk at det kan bli kaldt inne på badet på vinterstid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #10 Del Skrevet 8. juli 2024 Bare bytt døra til en som går helt ned da vel. Så kan døra stå på gløtt når man ikke er der inne. Anonymkode: 39c3b...635 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #11 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg forstår at den glipa iflg standard skal være der, men toalettet er ved siden av tv og en meter fra sofa. Det er veldig pinlig å gå på do når folk hører alt fra sofaen. Hva kan jeg gjøre for å hindre det? Anonymkode: 1bc04...c8d Den glippen skal være der for ett formål, sikre ventilasjon/luftgjennomstrømning på badet. Tar du den bort, så er garantert mugg det neste du får. Det er ikke bare flaut, men helseskadelig. Tåler ikke folk lyden av naturlige kroppsfunksjoner så får de begynne som eneboere i ødeland. Sett på kaldtvannstilførselen da når su gjør ditt fornødende, men pass på at vasken ikke er tette igjen, slik mange har gjort på kjøpesentre og lignende. Anonymkode: 93748...296 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #12 Del Skrevet 8. juli 2024 Og kommentaren i tråden her er nesten like på jordet som spørsmålet, dørene er slik av en grunn, endrete man på det byggtekniske så får en garantert problemer på sikt. Anonymkode: 93748...296 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #13 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bare bytt døra til en som går helt ned da vel. Så kan døra stå på gløtt når man ikke er der inne. Anonymkode: 39c3b...635 Digg å slippe drittlukta ut i stua når man er ferdig da Anonymkode: cdb59...f1f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #14 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Den glippen skal være der for ett formål, sikre ventilasjon/luftgjennomstrømning på badet. Tar du den bort, så er garantert mugg det neste du får. Det er ikke bare flaut, men helseskadelig. Tåler ikke folk lyden av naturlige kroppsfunksjoner så får de begynne som eneboere i ødeland. Sett på kaldtvannstilførselen da når su gjør ditt fornødende, men pass på at vasken ikke er tette igjen, slik mange har gjort på kjøpesentre og lignende. Anonymkode: 93748...296 Selv med luftavfukter? AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Digg å slippe drittlukta ut i stua når man er ferdig da Anonymkode: cdb59...f1f Den kommer uansett ut gjennom åpningen under døra da. Anonymkode: 1bc04...c8d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #15 Del Skrevet 8. juli 2024 Mufasa90 skrev (18 minutter siden): Så lenge du får frisk tilluft så går det greit om det går opp til loftet også ja. Men merk at det kan bli kaldt inne på badet på vinterstid. Bekymrer meg mer for kondens på loftet. Tror jeg skal høre med en byggmester. Anonymkode: 1bc04...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #16 Del Skrevet 8. juli 2024 Hos mamma er det ei vifte som slår seg på når lyset slås på, den viftelyden kamuflerer det meste av lyd. Er det mulig med en sånn løsning? Anonymkode: f0e9e...fb9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halap Skrevet 8. juli 2024 #17 Del Skrevet 8. juli 2024 Sett inn en dør som går helt ned. Du trenger sannsynligvis ikke å bytte karm. Sett gjerne også inn tetningslister i karmen, slik man benytter til vinduer. Til de som sier at dette gir fuktskader og muggskader, så vil ikke det skje. Ved normal bruk er det ikke fuktig på et gjestetoalett. I tilfelle er det bare å la døren stå litt på gløtt. Feks på natt og dagtid når ingen er hjemme. Viften hindrer at lukten går ut i stuen om døren står litt på gløtt. Det kan ikke være noe stort problem dette. Spalten i døren er der for å sørge for tilluft. Det er smart på et bad og på et vaskerom. På et gjestetoalett er det mindre viktig. Det er trolig mer fuktighet på et soverom på grunn av fukten vi mennesker avgir, enn på et gjestetoalett som benyttes noen få minutter hver dag. Uten at noen har glipe under soveromsdøren an den grunn…. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #18 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hos mamma er det ei vifte som slår seg på når lyset slås på, den viftelyden kamuflerer det meste av lyd. Er det mulig med en sånn løsning? Anonymkode: f0e9e...fb9 Vifta står alltid på, men den kamuflerer ikke lyd nei. Anonymkode: 1bc04...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #19 Del Skrevet 8. juli 2024 halap skrev (Akkurat nå): Sett inn en dør som går helt ned. Du trenger sannsynligvis ikke å bytte karm. Sett gjerne også inn tetningslister i karmen, slik man benytter til vinduer. Til de som sier at dette gir fuktskader og muggskader, så vil ikke det skje. Ved normal bruk er det ikke fuktig på et gjestetoalett. I tilfelle er det bare å la døren stå litt på gløtt. Feks på natt og dagtid når ingen er hjemme. Viften hindrer at lukten går ut i stuen om døren står litt på gløtt. Det kan ikke være noe stort problem dette. Spalten i døren er der for å sørge for tilluft. Det er smart på et bad og på et vaskerom. På et gjestetoalett er det mindre viktig. Det er trolig mer fuktighet på et soverom på grunn av fukten vi mennesker avgir, enn på et gjestetoalett som benyttes noen få minutter hver dag. Uten at noen har glipe under soveromsdøren an den grunn…. Gjestetoalett? Øh. Jeg er bare en enkel kvinne i et lite fattigslig rekkehus, og har altså kun ett bad, til gjester og andre. Vil du da forandre innlegget ditt eller gjelder samme råd? Anonymkode: 1bc04...c8d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #20 Del Skrevet 8. juli 2024 Du kan ikke tette igjen hvis det et bad, det må ha luft. Går det an å endre planløsningen, slik at inngang til bad blir fra en gang? Tror aldri jeg har sett en planløsning hvor bad og toalett har inngang fra stua. Anonymkode: 327a9...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå