Gå til innhold

Erfaring med Kyleena eller Mirena (spiral)?

Ishwanvile

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt mye forskjellig prevensjon, inkludert kobberspiral. Jeg har de siste fem årene hatt Kyleena og vært fornøyd med den. Nå skal den byttes og jeg har ny fastlege. Han skrev ut resept på Mirena spiral. Noen som har erfaring med den? Gjerne med begge til sammenligning.

Ser Mirena gir litt mer hormoner enn Kyleena, men vet ikke om det gir noe nevneverdig utslag. Mirena varer i åtte år da, som er et stort pluss.

Jeg er bare redd for mye hormoner pga kviser, vektøkning osv. Har ikke slitt med noe av det på Kyleena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merker ingenting med Mirena, annet enn at jeg ikke blir gravid 😊

Anonymkode: 28cec...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så blør jeg ingenting 😊

Anonymkode: 28cec...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har mer hormoner tilsammen for å holde i 8 år :) 

Anonymkode: dcf9b...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den har mer hormoner tilsammen for å holde i 8 år :) 

Anonymkode: dcf9b...431

«Det benytte samme type hormon i begge spiralene. Mirena slipper ut 20 mikrogram/24 timer, mens kyleena slipper ut ca 9 mikrogram/24 timer(12,6 mikrogram/24 timer første året).»

Anonymkode: 190c0...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirena fikk jeg veldig mye pms av og blødde i hytt og pine.

Byttet til kyleena som tok bort mensen, men som gjorde meg knusktørr som Sahara, så den skal ut ☹️

Anonymkode: 56908...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har god erfaring med Mirena. Sluttet gradvis å blø, ellers merket jeg ingenting.

Ang. mengde hormoner så er det greit å vite at det kan bli for lite hormoner også - jeg merket det da jeg gikk på p-pillen med minst hormoner, det var ikke nok til å få meg inn i den syklusen jeg skulle, og jeg fikk småblødninger. Trengte en med litt mer hormoner.

Anonymkode: 66333...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min andre kyleena nå og er veldig fornøyd. Forrige gang jeg satt inn spiral mistet jeg mensen helt men så kom den tilbake etter ca 3 år, men blødde veldig lite da. 

Så derfor snakket jeg med gynekologen om jeg heller burde sette inn mirena denne gangen siden den jo har mer hormoner som gir større sjanse for at jeg hadde mistet mensen alle årene til jeg satt inn ny siden spiralen skiller ut litt mindre hormoner etter noen år. Men da sjekket han med innvendig ultralyd størrelsen på livmoren min og da anbefalte han meg å sette inn kyleena på nytt siden den er litt mindre og han trodde mirena kom til å bli litt for stor.

Anonymkode: d82ff...1b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 
Tror jeg bare prøver Mirena som jeg da har resept på 👍🏻

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, og håper du blir fornøyd ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...