MissSkog Skrevet 8. juli 2024 #21 Skrevet 8. juli 2024 Jeg tenker at folk må få handle seg øl i butikken akkurat når de vil. Lurer litt på hvorfor du, ts, har lagt merke til dette ‘fenomenet’? For det er det da virkelig ikke. Folk handler vel øl når de uansett er på butikken og øl er jo en helt alminnelig dagligvare. Hadde vel vært rarere om alle kun gikk ut for å kjøpe øl rett før de skulle drikke det. Det er ikke slik at jeg skal rett hjem og pusse tennene om jeg kjøper tannkrem, eller må løpe hjem på do når jeg handler dopapir… 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #22 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Les igjen du. Anonymkode: e9cde...ac1 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har slutta med det, vært slutt i 12-15 år det. Hadde en periode jeg alltid hadde øl i kjøleskapet og det er en skummel vane . Derfor valgte jeg å kutte tvert. Anonymkode: 4b516...8df Er du litt treig? Anonymkode: 732cf...305 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #23 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det har med tilgjengeligheten å gjøre og jeg lover at om en person har gener som tilsier at han lett kan bli avhengig så betyr " øl i kjøleskapet" at det drikkes samme dag. Akkurat som de som ikke kan ha sjokolade liggende for den blir spist med en gang. Så da er veien kort til avhengighet. Den som har kjent det på kroppen, vet. Anonymkode: 4b516...8df Da er det handlingen å drikke som er skummel. Ikke det å ha øl tilgjengelig. Jeg har både hatt øl og skjokolade i Kjøleskapet som har stått så lenge at det har går ut på dato enda det har vært tilgjengelig hele tiden. En ting er når en har en avhengighetssykdom men for mange er ikke tilgjengelighet det samme som at det må drikkes. Det er helt ufarlig å ha øl i kjøleskapet hele tiden. Det er ikke ufarlig å drikke øl hele tiden, det er en viss forskjell. Anonymkode: 98e3f...49f 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #24 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du litt treig? Anonymkode: 732cf...305 For de som har GENER for avhengighet! Anonymkode: e9cde...ac1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #25 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har slutta med det, vært slutt i 12-15 år det. Hadde en periode jeg alltid hadde øl i kjøleskapet og det er en skummel vane . Derfor valgte jeg å kutte tvert. Anonymkode: 4b516...8df AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For de som har GENER for avhengighet! Anonymkode: e9cde...ac1 Det kom i innlegget etterpå. Personen skrev bare at det var skummel vane å alltid ha øl i kjøleskapet i det første innlegget som folk inkludert meg reagerer på. Anonymkode: 98e3f...49f 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #26 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Legger merke til at veldig mange har øl i handlekurven, uansett hvilken ukedag du er på butikken. Selv har jeg ikke noe problem med å ta en øl i ny og ne. Men kan gå uker mellom, mens andre ganger det kan bli flere ganger i uken. Det siste mest om sommeren. Ikke snakk om å drikke seg full, men en øl eller to for nytelsens skyld. Gjerne sammen med venner, eller framfor tv'n og en fotballkamp. Hvordan tenker dere om dette? Anonymkode: 361c9...747 Tenker ikke noe spesielt egentlig. Legger meg ikke så mye opp i andre sitt alkoholbruk/misbruk. Selv drikker jeg alkohol 3-4 ganger i året. Anonymkode: 530f7...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #27 Skrevet 8. juli 2024 Kommer ann på. Noen ganger går det en måned uten, andre ganger er det hver dag. Kom nettopp hjem fra en hyttetur hvor vi drakk hver dag i halvannen uke. Det er jo bare kos. Om noen skulle mene det er mye bryr jeg meg ikke om, og jeg skjønner ikke at andre kan bry seg om sånt, heller. Tar folk seg nær av fremmedes kommentarer? 😂 Anonymkode: 2dcc6...056
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #28 Skrevet 8. juli 2024 Jeg har en juleøl i kjøleskapet. Skikkelig skummelt, jeg tør nesten ikke åpne kjøleskapsdøra. Anonymkode: fa245...007 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #29 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legger merke til at veldig mange har øl i handlekurven, uansett hvilken ukedag du er på butikken. Selv har jeg ikke noe problem med å ta en øl i ny og ne. Men kan gå uker mellom, mens andre ganger det kan bli flere ganger i uken. Det siste mest om sommeren. Ikke snakk om å drikke seg full, men en øl eller to for nytelsens skyld. Gjerne sammen med venner, eller framfor tv'n og en fotballkamp. Hvordan tenker dere om dette? Anonymkode: 361c9...747 Jeg har nok med meg selv i butikken og legger ikke merke til hva andre har i handlekurven. Anonymkode: b6582...de8
Forumkonto Skrevet 8. juli 2024 #30 Skrevet 8. juli 2024 Er glad i øl, og vi drikker det flere kvelder i uka. Men siden det ikke er sunt å drikke alkohol så ofte kjøper vi mest alkoholfri øl. Da kan vi kose oss med et par i ukedagene på kveldene med en serie eller en film.
-jk- Skrevet 8. juli 2024 #31 Skrevet 8. juli 2024 Har øl i kjøleskapet, burde nok få drukket den opp snart siden den gikk ut på dato i februar. Tar bare opp en masse plass.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #32 Skrevet 9. juli 2024 1-2 ganger i året. Anonymkode: 38239...f1e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå