Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #1 Skrevet 15. februar 2006 Pga. flytting er jeg på utkikk etter ny jobb i en annen by. Dette har vært planlagt lenge, men jeg har på ingen måte gitt noen signaler til min nåværende arbeidsgiver om at jeg kommer til å slutte i løpet av sommeren. Ut fra karrieremuligheter og det som er vanlig i denne bransjen, har jeg vært lengre i denne jobben enn det jeg tror arbeidsgiver i utg.pkt forventet, men jeg vet at hun ikke på noen måte har mistanke om at jeg er på vei ut nå, og jeg er med i bedriftens planer framover. Jeg har et godt forhod til min arbeidsgiver og tror han vil gi meg gode referanser, men jeg vet også at han kan være noe lunefull, og jeg vil derfor bevare et best mulig forhold til ham framover. En av mine kollegaer er også på vei ut av bedriften, og han har hele tiden vært åpen om dette. Jeg har valgt å ikke være det fordi jeg ikke har ønsket å bli nedprioritert mht. lønn og kurs, som jeg tror jeg kunne blitt hvis jeg signaliserte at jeg allikevel kom til å slutte. Jeg kommer til å arbeide ut oppsigelsestiden, så bedriften vil ha gode muligheter til å finne en annen før jeg slutter og jeg sier også opp på et tidspunkt som er gunstig i forhold til at arbeidsmengden er relativt liten akkurat da slik at det vil være okay for en ny person å komme inn. Det jeg lurer på, er om jeg kanskje allikevel -til tross for alt dette- kanskje burde nevne for min arbeidsgiver at vi vurderer å flytte slik at oppsigelsen min ikke kommer helt ut av det blå...både for å bevare et godt forhold til ham, og for å gi ham muligheten til starte rekrutteringen av en ny person i enda bedre tid. Hva mener dere? Noen som har erfaringer med dette?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå