Gå til innhold

Begynner å bli litt skeptisk på dating

Martelè

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste av dere som har gått fra å være nysgjerrig på dating,
men blitt ganske skeptisk etter det man har sett både her og andre deler av nettet? :laugh:
Det er klart at noe har forandret seg drastisk etter COVID-tidene, og ikke på noen positive måter er jeg redd.

Kanskje noen av dere har gjort seg komfortabel med singellivet?
Selv har jeg valgt å fokusere litt mer på selvutvikling og fremtidsplaner fremover.
Hva med dere andre?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dating er veldig overfladisk og noen ganger føles det som et jobbintervju.

Anonymkode: c91b3...b86

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt forståelig at du har blitt skeptisk, men kanskje du bare trenger å åpne opp litt mer. Jeg har funnet ut at det å være åpen for nye erfaringer kan være veldig berikende. For meg har det å bli komfortabel med singellivet betydd å ta kontroll over mine egne behov og ønsker.

Anonymkode: a74bb...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Før var det å date for meg bare å leve livet og på et punkt møte noen.

(Det er jo fortsatt det)

Men utifra sosiale medier er det så overdramatisert som om alle lever det samme livet og har den samme bakgrunnen, har de samme preferansene. Veldig smale oppfatninger som spres. Blir sliten av dramaet, å det er ikke engang mitt. 

Har lært at det er greit å være nyskjerrig, men før så tenkte jeg at det var ignorant å ikke lære om hva som skjer i verden. Nå tenker jeg i tilegg til ignoranse at det er viktig for helsa å ha en grense for hvor mye du skal ta inn av alt det vonde der ute. For det bli jo fort mye mer av det vonde enn det gode. Å mye er veldig uviktig også. 

Holder på med selvrealisering, som jeg ønsker uansett dating eller ei. Men dater ikke, er for usosial akkurat nå, så er ingen jeg er trygg nok på til å skulle dra på date med. Å ingen spørr heller 😂 Er ikke helt komfortabel, savner noen å dele øyeblikk med, selv om det er godt med frihet også. Ønsker å være en familie med mor, far og katt en dag. 

Anonymkode: 4ec20...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger nok alltid å fokusere på egne erfaringer og ønsker fremfor å lytte til det jeg hører og leser. 
Erfaringsmessig så har jeg lite gode datingopplevelser (jeg er mann), men ingen direkte dårlige. I løpet av 5 år har jeg hatt en date jeg husker som en skikkelig bra en, og det holdt på å bli noe seriøst der, noe det dessverre ikke ble. 
Typisk har jeg måtte være den som driver samtalen. Damene har virket veldig reserverte og sjenerte, og noen har vært veldig frekke ved å klage og kommentere spørsmålene jeg stiller uten å kunne bidra med noe annet selv. Eller så til de grader bare ute etter et ligg. Likevel er det som regel jeg som må si takk for meg. Har prøvd mange ulike typer dater. 
Likevel, hvorfor bli skeptisk eller gi opp? Jeg vet jo jeg vil ha en av dere der ute

Anonymkode: b3516...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg er skeptisk på dating i og for seg, men dating krever absolutt tid og mye energi, så for tiden har jeg valgt bort det å aktivt gå inn for å date. Jeg har ikke noen ønsker eller milepæler i livet mitt som krever en partner per dags dato, så da tror jeg ikke det er verdt tiden min. Såklart, om det skulle dukke opp en mann som virkelig begeistrer meg, så avfeier jeg ikke det, da det virker veldig fint å ha noen å dele livet og hverdagen med, men jeg liker livet mitt veldig godt og jeg er ganske kompromissløs av meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg vet at man ikke skal tro alt man leser. Og spesielt etter covid har jeg blitt mer og mer skeptisk til alt jeg leser på nett. Jeg har valgt logge mer av, og leve mer utenfor internett.

Anonymkode: 722ea...42b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dating sånn som det er nå, massedating og samlebånd, er noe som passer de veldig ekstroverte godt. De elsker jo å omgås andre mennesker,vog finner alltid noe å prate om, og klarer alltid å by på seg selv. Selv er jeg introvert av typen ekstrem, og kjenner jeg får smått pusteproblemer bare å tanken på å skulle møte nye, fremmede mennesker jevnlig, og klare å holde en interessant samtale med dem. Det bare kjennes fullstendig uoverkommelig. 

Så skal jeg innrømme at jeg nok ikke gjør situasjonen bedre eller mer avslappende, ved å alltid være skeptisk og anta at ingen er interessert, uansett. Og at jeg ikke fremstår som verdens mest spennende menneske å være sammen med heller, når jeg går inn i situasjonen med den holdningen. Jeg bare er på et sted akkurat nå der jeg er blitt så vant til avvisning, at jeg har sluttet å tro at jeg har noe som helst å tilby en mann. Så for å spare meg selv, så dater jeg ikke. Og jeg kan ikke se for meg at jeg noen gang kommer til å gjøre det igjen heller. Det betyr sannsynligvis at jeg kommer til å være alene resten av livet, og det må jeg bare leve med når jeg ikke orker tanken på å gjøre det som kreves.

Selvutvikling driver jeg for så vidt med hele tiden, helt uavhengig av dating og menn.

Anonymkode: 78454...fe3

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt opp å finne en bra dame. Er bare trash der ute. Da er det ingenting å hente i et "forhold". Like greit å bare holde det uforpliktende.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, KallePils said:

Har gitt opp å finne en bra dame. Er bare trash der ute. Da er det ingenting å hente i et "forhold". Like greit å bare holde det uforpliktende.

På hvilken måte er de "trash"?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg vil ikke si at det bare er trash å velge utifra. Men en kan vel si at jo mer desensibilisert og bortskjemt
en blir av apper og dagens tech, jo større sjangs er det for at en begynner å utvikle
uønsket mentalitet som gir negativ effekt på datingen. Men det er min armchair therapist teori.
Derfor har jeg valgt å slutte å bruke apper og ikke tvinge meg til å date.
Det skal heller komme naturlig i sosiale settinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke på dating som et verktøy til å møte nye mennesker uten noen forventninger. 

I en travel verden der teknologien overtar mer og mer har det blitt vanskeligere å møte noen IRL. 

Da jeg startet nettdating etter å ha vært gift mens nettdating enda var i et sped test stadie var jeg lost😅

Men etter noen uker begynte det å løsne og jeg traff noen hyggelige menn som jeg vet jeg ikke ville møtt sånn livet mitt er. Det var en fin erfaring å lære seg å bruke chat for å raskt sile ut om jeg følte en form for kjemi.

Det tok meg ca et halvt år å møte han som ble kjæresten min. Han ville jeg heller aldri møtt under andre omstendigheter pga hvor han bor og jobber. Nå planlegger vi en fremtid sammen.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martelè skrev (7 timer siden):

Haha jeg vil ikke si at det bare er trash å velge utifra. Men en kan vel si at jo mer desensibilisert og bortskjemt
en blir av apper og dagens tech, jo større sjangs er det for at en begynner å utvikle
uønsket mentalitet som gir negativ effekt på datingen. Men det er min armchair therapist teori.
Derfor har jeg valgt å slutte å bruke apper og ikke tvinge meg til å date.
Det skal heller komme naturlig i sosiale settinger.

God idé. Hva med kurs? Var det du som så etter kunstneriske kvinner? 

Anonymkode: 37b56...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

God idé. Hva med kurs? Var det du som så etter kunstneriske kvinner? 

Det er meg ja. Litt usikker på kurs, men nå har det seg slik at jeg kanskje skal bli student etter
sommeren, så kanskje jeg får utvidet det sosiale nettverket på skolen haha.
Ideelt hadde jeg allerede vært der om det ikke hadde vært for uforutsette omstendigheter.
Men alt er bra nå

Endret av Martelè
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å svare deg skikkelig. Jeg lurer på om du har tenkt på hva du kan tilby de kvinnene på din alder? Har du ting på stell med jobb, bolig og fremtidsplaner? Jeg tenker jo at de som virkelig ikke liker dating egentlig ikke er komfortable fordi de føler at de ikke finner noen som har lyst å satse.

Det var en annen som skrev her på fora også, og han hadde store sosiale problemer. Bare det å gå på et shoppingsenter var krise. Og lappen var krise og å hjelpe en person var krise. Han var lei seg fordi han ikke hadde barn og familie, men å ta tak i lappen og den psykiske helsen man må ha for å kunne ivareta et barn.. Det er for mye. Det går jo ikke! 

Da må man se på seg selv med et litt kritisk blikk og tenke ok, Kansje det er jeg som må jobbe med meg selv sånn at jeg kan bli en ettertraktet og trygg person å satse på. Vi damer vil være trygge på at du 1. Plutselig ikke sier at du har alkohol problemer 2. Psykiske sykdommer. 3. Økonomiske problemer ( har ikke jobb, utdanning) 

Du skriver at du nå skal studere. Det gjør at du vil gå arbeidsledig en stund og fokuserer på studiet. Om du ønsker å date damer på 40+ så er vi gjerne etablerte og ønsker en mann som vi ikke trenger å bekymre oss over ( greier han regningene i denne mnd og drikker han sævekk bekymringene) vi orker ikke det. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (På 8.7.2024 den 0.11):

Om du synes at alt er trash der ute, så er det mest sannsynlig deg det er noe som skorter på. 

Anonymkode: 4031d...d1e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Om du synes at alt er trash der ute, så er det mest sannsynlig deg det er noe som skorter på. 

Anonymkode: 4031d...d1e

Nei, nå får du gi deg. 🫢

Anonymkode: f78ff...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere overtenker. Det går ut på å finne noen man liker å prate med og ha sex med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, nå får du gi deg. 🫢

Anonymkode: f78ff...8b6

Han gnåler for evig.

Anonymkode: 4ec20...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (På 7.7.2024 den 23.11):

kan du definere trash for meg? 

har fått med meg at bodynumber er en stor greie, men hvor går grensa? har også fått med meg at barn for oss kvinner er no-go, betyr dette at alt håp er ute for kvinner som tilfeldigvis har barn? bare lurer. 

hilsen dame som er oppriktig nysgjerrig på hva som gjør «oss» til konemateriale vs trash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...