Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har akkurat tatt inn mye oregano. Tidligere har jeg bare tørket og brukt i løpet av året, men i år tror jeg det blir mer enn vi bruker i løpet av året. Noen forslag til hva jeg kan gjøre med oregano bortsett fra å tørke den?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Urtebrød, pizzasnurrer for fryser, urtesalt, lage opp pastasauser og pizzasauser

Anonymkode: 5a153...e30

Skrevet

Oregano er jo også brukt i tacokrydder. Ikke alle som gjør det, men er i mange oppskrifter. Tipper du kan lage pesto av det, evt blandet med noe annet. Ellers som alt nevnt er jo urtebrød, urtesalt osv. Du kan også lage urtesalt, eller bare tørket oregano i seg selv, og gi bort til jul, eller ellers til venner og bekjente. 

Her er en tilfeldig valgt oppskrift på pesto med oregano: https://www.mylittlekitchen.no/2020/08/01/hjemmelaget-oreganopesto/

Skrevet

Frys ned.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fryser krydder i olje, og så bruker jeg det ila året når jeg lager pizzasaus, suppe, ovnsbakte grønnsaker, salatdressing ect. Fryser både enkeltvis og i ferdige blandinger. Har f.eks en blanding som passer som topping på focaccia, en som passer i pizza/pastasaus, en som passer til fiskegryte, en som passer grønnsaker, i tillegg lager jeg ulike pestovarianter og fryser ned. Fryser i isterningsbrett, og når det fryst pupper jeg det over i en større beholder og har i frysen. Da er det lett å bare ta opp det som trengs utover høsten/vinteren, og det tiner veldig fort. 

Anonymkode: 9abdf...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...