Carrot Skrevet 16. februar 2006 #21 Skrevet 16. februar 2006 (endret) Da er vi to, for jeg liker heller ikke unger.. så da blir det abort/bortadopsjon. Men det skal MYE til, for han steriliserte seg så fort han fant ut av uhellet (synd han ikke gjorde det før det skjedde..) ← Så bra han er steril da!!! Og så bra ungen ikke har kontakt med dere.. Og forresten - han har vel lov å tenke prevansjon og slikt selv når du kun er ute etter en ting...?? Endret 16. februar 2006 av Carrot
Floja Felíz Skrevet 16. februar 2006 #22 Skrevet 16. februar 2006 Hmm, jeg har lest de andre innleggene her inne nå..... Jeg tror dette må være en spøk. Hvis faren har lønn på 5000-10000 i mnd, så er ikke bidrag noe tema i det hele tatt. At han i tillegg har sterilisert seg fordi han ikke liker unger...... Veldig lite sannsynlig, da de fleste menn steiler ved tanken på sterilisering. Men men, godt forsøk på å få igang en diskusjon ← Hva vet du om hvordan et annet menneske ser på sterilisering?? Det er jo mange som velger å sterilisere seg etter å ha fått barn. Men for all del, det hadde jo vært rart om ikke alle har de samme meningene som du!! Jeg synes det er all grunn til å stille spørsmål når BT ikke vil ha samvær med ungen sin. Det sier litt om hvilke verdier og holdninger personen har. Men somsagt så skjønte jeg etterhvert at dette bare var en tulletråd, så jeg gidder ikke svare her mer nå! ← Det var et spørsmål om bidrag, ikke om hvorvidt mannen passet for henne. Det tror jeg trådstarter fint klarer å avgjøre selv. Skjønner ikke hvorfor folk må kritisere andres verdier og livsvalg når alt de ber om er et lite praktisk råd. Kan du ikke bare svare på spørsmålet, eller la være å skrive noe som helst hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med? Jeg tror ikke det er noen som sørger hvis ikke du "gidder" å svare mer nei... Til trådstarter: du skal ikke betale bidrag for dette barnet, men som sagt tidligere må kanskje din samboer betale mer fordi han ikke bor alene og da normalt har bedre betalingsevne. Snakk med trygdekontoret du, men jeg har selv erfaringer med at man må være kritiske i samtaler med dem, og sette seg litt inn i reglene selv. Dessverre er det ikke alle som kan jobben sin godt nok...
Floja Felíz Skrevet 16. februar 2006 #23 Skrevet 16. februar 2006 Så bra han er steril da!!! Og så bra ungen ikke har kontakt med dere.. Og forresten - han har vel lov å tenke prevansjon og slikt selv når du kun er ute etter en ting...?? ← Hva er den ene tingen hun er ute etter, og hva vet du egentlig om det?? Kan dere ikke stikke og ta dere en jus-utdannelse hvis dere absolutt vil dømme folk hele tiden???
Gjest regine Skrevet 16. februar 2006 #24 Skrevet 16. februar 2006 Til trådstarter: du skal ikke betale bidrag for dette barnet, men som sagt tidligere må kanskje din samboer betale mer fordi han ikke bor alene og da normalt har bedre betalingsevne. Snakk med trygdekontoret du, men jeg har selv erfaringer med at man må være kritiske i samtaler med dem, og sette seg litt inn i reglene selv. Dessverre er det ikke alle som kan jobben sin godt nok... ← Det du skriver der er feil og hvordan reglene er har faktisk blitt påpekt overfor deg i en annen tråd også. Trådstarter sier de har vært SAMBOERE i flere år allerede. Dermed blir det ingen endring i bidraget fordi om de gifter seg. Det blir heller ikke mer bidrag "bare" fordi man flytter sammen med noen. Det KAN bli det hvis bidragsyter før dette IKKE hadde full bidragsevne.
minienthe Skrevet 16. februar 2006 #25 Skrevet 16. februar 2006 Så bra han er steril da!!! Og så bra ungen ikke har kontakt med dere.. Og forresten - han har vel lov å tenke prevansjon og slikt selv når du kun er ute etter en ting...?? ← står litt i samme problemstilling selv, kommer til å sjekke trygdekontoret for å høre hva de sier. og det finnes faktisk jenter som ikke er innteressert i barn så istedet for å kritisere trådstarters valg av mann så kunne det vært greit å fått et skikkelig svar.
Carrot Skrevet 16. februar 2006 #26 Skrevet 16. februar 2006 Hva er den ene tingen hun er ute etter, og hva vet du egentlig om det?? Kan dere ikke stikke og ta dere en jus-utdannelse hvis dere absolutt vil dømme folk hele tiden??? ← ONE NIGHT STAND = UTE ETTER SEX - skjønner??? Likevel lov å tenke prevansjon for ikke å bli far... U see? Litt kjapp i avtrekkeren her kanskje?
Gjest regine Skrevet 16. februar 2006 #27 Skrevet 16. februar 2006 Det har da blitt gitt skikkelige svar?!? Vi kan jo oppsummere: - trådstarter skal ikke betale bidrag for sin samboers barn. - Hennes inntekt har ingen betydning verken for nåværende eller framtidig bidrag. - Endring av BYs sivilstatus fra samboer til gift har ingen betydning for bidragets størrelse. - Bidraget KUNNE blitt påvirket dersom 1) BY fram til nå hadde bodd alene og 2) BY fram til nå ikke har hatt full bidragsevne og dermed vært fritatt fra økonomisk forsørgelse av sitt barn. Verre er det ikke......
Carrot Skrevet 16. februar 2006 #28 Skrevet 16. februar 2006 står litt i samme problemstilling selv, kommer til å sjekke trygdekontoret for å høre hva de sier. og det finnes faktisk jenter som ikke er innteressert i barn så istedet for å kritisere trådstarters valg av mann så kunne det vært greit å fått et skikkelig svar. ← Du skal få et svar som ikke kan diskuteres fra meg = Lovdata.no søk på bidrag og les selv hva som er reglene... der finner du BÅDE lovene OG forskriftene som trygdekontoret og bidragsfogden (hvis det fortsatt heter det da) må forholde seg til.. Lykke til..
Floja Felíz Skrevet 16. februar 2006 #29 Skrevet 16. februar 2006 Til trådstarter: du skal ikke betale bidrag for dette barnet, men som sagt tidligere må kanskje din samboer betale mer fordi han ikke bor alene og da normalt har bedre betalingsevne. Snakk med trygdekontoret du, men jeg har selv erfaringer med at man må være kritiske i samtaler med dem, og sette seg litt inn i reglene selv. Dessverre er det ikke alle som kan jobben sin godt nok... ← Det du skriver der er feil og hvordan reglene er har faktisk blitt påpekt overfor deg i en annen tråd også. Trådstarter sier de har vært SAMBOERE i flere år allerede. Dermed blir det ingen endring i bidraget fordi om de gifter seg. Det blir heller ikke mer bidrag "bare" fordi man flytter sammen med noen. Det KAN bli det hvis bidragsyter før dette IKKE hadde full bidragsevne. ← Det var da vitterlig det jeg skrev. Flere som er "raske i avtrekkeren!"
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #30 Skrevet 16. februar 2006 litt på siden men...hvorfor er dere irriterte på menn som ikke vil se ungen sin,mens kvinner som er lei er" tøffe som står fram"?(jmfr. tråden på kg for litt siden) Er ikke meninga å dømme altså,ble bare litt nyskjerrig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå