Even Tuell Skrevet 7. juli 2024 #21 Skrevet 7. juli 2024 30 minutter siden, Solanum said: At du lister opp har ikke et klimaks. Og selve aktiviteten kan en bruke en god del tid på. En kan strikke til en hel film. Eller sykle mange mil. Bake mange forskjellige kaker. Så hvordan blir det da med sex? Blir det som å sykle mange mil og så er orgasmen målstreken? Og så er tidsbruken før sex som å stelle sykkelen og kanskje motivere seg med å se Tour de France først? Jeg skjønner fortsatt ikke helt. Er det ikke kjedelig å ha sex som hobby? Klimakset for en strikkehobby er å prøve votten, genseren eller skjerfet på. #DenFølelsen når genseren sitter helt perfekt. Klimaks for en mathobby er smakingen... du har prøvd noe nytt, tweaket oppskriften og nå smaker kaka, gryta, brødet amazeballs fantastisk. Klimaks for treningen er kanskje når du endelig klarer 100kg i benken. Massevis av ulike former for klimaks i de hobbyene der. Og ja, all tidsbruken teller med. En sykkelhobby er ikke bare timene man sitter på sykkelsetet. Det er tiden man bruker på å planlegge ruter, vedlikehold på sykkelen, lese om sykler og sykling, trene seg opp til ritt. Man trives rett og slett med å holde på med sykkel og sykling. Man koser seg med å vaske, dulle og dalle med sykkelen, man koser seg når man legger ut på tur og ikke minst koser seg når man kommer sliten tilbake. I mitt hodet er det helt tilsvarende med sex som hobby. Man kan lese om sex, diskutere sex med andre (f.eks her), prøve nye ting, sexleketøy, dra på sex-festivaler, se på sex og ikke minst -ha- sex. Som alle andre hobbyer kan den fint utøves alene eller med andre. En hobby er aldri kjedelig for den som har den. Det er jo en grunn til at man har den hobbyen; man liker å holde på med det ... uansett om det er sykkel, strikking eller sex. Du har selvsagt andre preferanser enn andre ... sex er kanskje ikke din greie, men å samle frimerker eller spille fotball er for eksempel ikke min greie... og jeg vil ikke kritisere andre personers glede ved å samle frimerker eller spille fotball. Hvis det bringer dem glede så er det bare fantastisk. At du synes sex er kjedelig er selvsagt helt innafor. Men din mening er nettopp det; din mening. Andre synes kanskje sex er veldig gøy, godt, interessant og spennende... og det er bare topp at de har funnet seg noe de virkelig liker. Jeg håper at du en gang finner noe du liker også. 3
Gjest Solanum Skrevet 8. juli 2024 #22 Skrevet 8. juli 2024 Even Tuell skrev (24 minutter siden): Klimakset for en strikkehobby er å prøve votten, genseren eller skjerfet på. #DenFølelsen når genseren sitter helt perfekt. Klimaks for en mathobby er smakingen... du har prøvd noe nytt, tweaket oppskriften og nå smaker kaka, gryta, brødet amazeballs fantastisk. Klimaks for treningen er kanskje når du endelig klarer 100kg i benken. Massevis av ulike former for klimaks i de hobbyene der. Og ja, all tidsbruken teller med. En sykkelhobby er ikke bare timene man sitter på sykkelsetet. Det er tiden man bruker på å planlegge ruter, vedlikehold på sykkelen, lese om sykler og sykling, trene seg opp til ritt. Man trives rett og slett med å holde på med sykkel og sykling. Man koser seg med å vaske, dulle og dalle med sykkelen, man koser seg når man legger ut på tur og ikke minst koser seg når man kommer sliten tilbake. I mitt hodet er det helt tilsvarende med sex som hobby. Man kan lese om sex, diskutere sex med andre (f.eks her), prøve nye ting, sexleketøy, dra på sex-festivaler, se på sex og ikke minst -ha- sex. Som alle andre hobbyer kan den fint utøves alene eller med andre. En hobby er aldri kjedelig for den som har den. Det er jo en grunn til at man har den hobbyen; man liker å holde på med det ... uansett om det er sykkel, strikking eller sex. Du har selvsagt andre preferanser enn andre ... sex er kanskje ikke din greie, men å samle frimerker eller spille fotball er for eksempel ikke min greie... og jeg vil ikke kritisere andre personers glede ved å samle frimerker eller spille fotball. Hvis det bringer dem glede så er det bare fantastisk. At du synes sex er kjedelig er selvsagt helt innafor. Men din mening er nettopp det; din mening. Andre synes kanskje sex er veldig gøy, godt, interessant og spennende... og det er bare topp at de har funnet seg noe de virkelig liker. Jeg håper at du en gang finner noe du liker også. Det er ikke nødvendig å gå i forsvar. Jeg sa i fra i HI hva mine hensikter var. Jeg er ikke ute etter å kritisere, dømme eller se ned på noen. Men du har kanskje opplevd negativitet rettet mot dine interesser? Men takk for godt og utfyllende svar. Jeg lærte og fikk ny innsikt. Det var akkurat det jeg ønsket. Jeg håper du kan ta tilbake spydigheten mot meg på slutten av ditt innlegg.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #23 Skrevet 8. juli 2024 Når en bruker store deler av fritiden på å planlegge sex, bestille og utforske sexleketøy, planlegge, sjekke ut og forsøke sexklubber, swingers osv osv. Med eller uten partner. Ja da kan vi gå over i å kalle sex hobbyen sin. Man har ikke bare vanlig sex i hverdagen eller jevnlig. Man dyrker sexen på en måte. Anonymkode: 9e236...dd7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #24 Skrevet 8. juli 2024 Nei... Det syns jeg virkelig ikke. Anonymkode: a5426...8bc
Bamseklemmer Skrevet 8. juli 2024 #25 Skrevet 8. juli 2024 Solanum skrev (13 timer siden): Jeg har et rart spørsmål. No shame, bare nysgjerrig. Jeg leser her inne at en del bruker sexfora for chatt og treff som de kaller det, og drar på sexklubb. Er det fordi sex er en hobby og en livsstil? Hvordan arter det seg? Bruker dere mye tid på den? Personlig synes jeg dette forumet er det kjedeligste. Så opplys meg hvordan det er å være ekstra interessert i sex. Det finnes ikke rare spørsmål i seksualitet eller i senga🤭 for alle seksuelle diskusjoner skal føles muntert, positivt og trygt. Men det er fordi jeg er meget munter og sexpositiv selv, og er svært nysgjærrig på seksualitet. Så livstilen min er munterhet og positivitet, og min "hobby" er å få kunnskap for å maksimere nytelsen i sexen. Med "hobby" mener jeg på fritiden når jeg ikke har noe annet å gjøre, så lider ikke av avhengighet😅 Men når jeg sitter alene glir ofte tankene over på sex pga sexlyst, det tror jeg absolutt kommer av munterhet og sexpositivitet. Sum sumarium: Min lidenskap og kunnskap til sex.. er jo å forbedre nytelsen i sexen, og få til en flott totalopplevelse. Det har gledet mange hjerter🥰farken meg ikke så rart jeg er munter og positiv.. og det kommer jeg aldri til å slutte med😅 Hva skal til for at forumet ikke skal være kjedelig mener du?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #26 Skrevet 8. juli 2024 Jeg har også en faglig interesse angående å forstå mer om sex, kropp og seksuelt samspill (samt falskspill og frustrert feilspill/bomspill), men regner med at jeg ikke bryter noen forumregler ved å skrive det, siden jeg er den desidert verste sexolog som noen gang har eksistert, og derfor ikke jobber som det mer. Den dype interesse for sex på godt og vondt som engang fikk meg til å tro at jeg kunne bli en dyktig sexolog har jeg imidlertid beholdt. Av ren nysgjerrighet på hvorfor dette som kan og burde være så fint, og til felles glede, så ofte er til stor frustrasjon og splittelse både mellom par og kjønnene. Ja jeg får vel si det slik at det mest er nysgjerrighet som opprettholder min interesse for temaet, for jeg hadde ikke orket å jobbe mer som sexolog uansett hvilken lønn jeg fikk tilbud om. Men nei det er ikke en hobby, det er bare en stor interesse for å lære mer og utvikle min forståelse for ulike faktorer ved det seksuelle, fra rent kroppslige muligheter (og begrensninger) til hvordan man får og opprettholder et godt sexliv. Dette er selvsagt også nyttig kunnskap for mitt/vårt sexliv, men slik privat og i praksis anser jeg det å ha (tilfredsstillende!) sex mest som et naturlig behov. Siden jeg anser det å ha ikke- tilfredsstillende sex som totalt meningsløst er det likevel veldig nyttig å ha lært seg mye om sex og hvordan man opprettholder et deilig sexliv. Det er jo mange par som går veien fra veldig tilfredsstillende sex til lite tilfredsstillende sex til ingen sexliv å snakke om lenger. Min nysgjerrighet og interesse for temaet bidrar nok veldig til at vi ikke har gått den ruta. En hobby er det likevel ikke. Mer en helt naturlig del av livet for min del. En del av livet som jeg ikke vil miste gleden ved. Anonymkode: 146a7...ec5 1
Gjest Solanum Skrevet 8. juli 2024 #27 Skrevet 8. juli 2024 Bamseklemmer skrev (57 minutter siden): Hva skal til for at forumet ikke skal være kjedelig mener du? Denne diskusjonen er fin da. Så det må være noe i den duren. At seksualitet diskuteres som en større helhet. Og så kunne jeg ønsket meg mer om kvinnehelse og seksualitet. Jeg tror nok hun i tråden som er utdannet innen sex og samliv har flere tema jeg kunne vært interessert i.
Hans Tore Lem Skrevet 8. juli 2024 #28 Skrevet 8. juli 2024 Solanum skrev (19 timer siden): Jeg har et rart spørsmål. No shame, bare nysgjerrig. Jeg leser her inne at en del bruker sexfora for chatt og treff som de kaller det, og drar på sexklubb. Er det fordi sex er en hobby og en livsstil? Hvordan arter det seg? Bruker dere mye tid på den? Personlig synes jeg dette forumet er det kjedeligste. Så opplys meg hvordan det er å være ekstra interessert i sex. Kan gjerne kalle det en slags hobby ja. Jakter hele tida nye sexpartnere. Før gikk jeg for kvantitet, men har gått mer over på kvalitet. Det handler vel mest om at kvalitet må være bedre for at lysten skal bli like sterk som før. Sånn er det nå man blir eldre. Før når jeg var ung, var den så stiv og hard at jeg kunne bøye en jernstang over den. Nå er ikke armene sterke nok lenger. 😜
Janina1 Skrevet 8. juli 2024 #29 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er lite interessert i sex og kan fortelle litt hvordan jeg opplever det. Jeg tenker nesten aldri på sex med mindre jeg har det. Jeg er aldri kåt med mindre jeg faktisk skal ha sex. Sex er litt som trening. Det er som oftest gøy når man kommer igang. Noen ganger er det litt ork. Mann 30 Anonymkode: 6b024...a9d Dette 🤩
Gjest Solanum Skrevet 8. juli 2024 #30 Skrevet 8. juli 2024 Hans Tore Lem skrev (35 minutter siden): Kan gjerne kalle det en slags hobby ja. Jakter hele tida nye sexpartnere. Før gikk jeg for kvantitet, men har gått mer over på kvalitet. Det handler vel mest om at kvalitet må være bedre for at lysten skal bli like sterk som før. Sånn er det nå man blir eldre. Før når jeg var ung, var den så stiv og hard at jeg kunne bøye en jernstang over den. Nå er ikke armene sterke nok lenger. 😜 Nettopp! Det ser jeg jo av brukernavnet ditt🤣 Hva tenker du er kvalitet?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #31 Skrevet 8. juli 2024 Solanum skrev (9 timer siden): Så hvordan blir det da med sex? Blir det som å sykle mange mil og så er orgasmen målstreken? Og så er tidsbruken før sex som å stelle sykkelen og kanskje motivere seg med å se Tour de France først? Jeg skjønner fortsatt ikke helt. Er det ikke kjedelig å ha sex som hobby? Ikke meg du spør, men din undring trigger et svar fra meg også. Sex har for meg en del fellestrekk med en hobby, men hovedinteressen er kvinner. Kvinnekroppen først og fremst, men også kvinners seksualitet, og personlighet. Hele kvinnen altså. Det høres litt klinisk ut, det er bare en stor nysgjerrighet til kvinnekroppen, selvsagt fordi jeg synes den er ufattelig vakker, men også for hvor viktig den kan være for min egen trivsel. Det er en medfødt avhengighet og beundring. Jeg husker når jeg var liten gutt var kroppen til jenter så komplisert og vanskelig, så annerledes. Jeg tenkte at de måtte sikkert bruke langt tid på å kle av og på, mye lenger tid enn oss gutter. Og at de måtte være forsiktige når de dusjet og vasket seg, det var sikkert veldig komplisert😂 (tenkte jeg, som liten gutt altså...). Etter hvert som kunnskapen vokste om kvinner og anatomi, ble bare beundringen større og større, og bare mer og mer skremmende og fjern som en drøm. Det fjellet jeg ønsket å bestige ble bare høyere og høyere. Fordi, med mitt utgangspunkt ble jeg ei skikkelig kløne med jenter. Men så ble jeg eldre, voksen, og heldigvis litt klokere også. "Hobbyen" endret seg, men beundringen er der fremdeles. Kvinnekroppen er helt fantastisk i dag også. Å ha sex med en kvinne er bare en naturlig konsekvens, og selvsagt den ultimate opplevelsen, og noe ekstremt intimt og fint. Jeg elsker fremdeles å utforske kvinnekroppen. Og nå som voksen, tryggere og forhåpentligvis mer normal i mitt syn på kvinner, får jeg også oftere anledning til å utforske min store interesse. Og nå har jeg oppdaget at kvinner kan være veldig forskjellige, ut over det de har til felles, som alltid er like beundringsverdig for meg. Så denne hobbyen er ikke kjedelig nei. Det er kvinner overalt, og de er alle forskjellige. Selv om andre kvinner enn kjæresten selvsagt bare kan gi meg overfladisk informasjon, så er de også spennende. Men aller mest spennende er kjæresten, fordi hun er den som gir meg muligheten til å utforske alt ved henne, på et nivå jeg aldri trodde kunne være mulig som ung gutt. Å forsøke å forstå hva som gjør kvinner glade, og seksuelt, hva som gir dem størst nytelse, er et livslangt prosjekt, og veldig spennende, selv om mitt fokus begrenser seg til bare en kvinne. Heldigvis har jeg funnet en kjæreste som er ekshibisjonistisk av seg, og liker å vise meg, og ser verdien i å lære meg opp. Det har vi glede av begge to. Anonymkode: 5dd16...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #32 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): jeg er den desidert verste sexolog som noen gang har eksistert, og derfor ikke jobber som det mer. Den dype interesse for sex på godt og vondt som engang fikk meg til å tro at jeg kunne bli en dyktig sexolog har jeg imidlertid beholdt. Av ren nysgjerrighet på hvorfor dette som kan og burde være så fint, og til felles glede, så ofte er til stor frustrasjon og splittelse både mellom par og kjønnene. Ja jeg får vel si det slik at det mest er nysgjerrighet som opprettholder min interesse for temaet, for jeg hadde ikke orket å jobbe mer som sexolog uansett hvilken lønn jeg fikk tilbud om. Jeg ble veldig og oppriktig nysgjerrig på hva som skjedde som gav deg en tilsynelatende avsmak for yrket? (Jeg kan ta det på pm eventuelt. Bare si fra, så kan jeg sende et svar med nick.) Beklager til ts for avsporing av tema. (Selv om jeg på en måte tenker at dette er innenfor tema likevel, med tanke på interessen for sex/seksualitet.) Anonymkode: bb6ae...a8b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #33 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ble veldig og oppriktig nysgjerrig på hva som skjedde som gav deg en tilsynelatende avsmak for yrket? (Jeg kan ta det på pm eventuelt. Bare si fra, så kan jeg sende et svar med nick.) Beklager til ts for avsporing av tema. (Selv om jeg på en måte tenker at dette er innenfor tema likevel, med tanke på interessen for sex/seksualitet.) Anonymkode: bb6ae...a8b Jeg kan svare, men tenker at det er en viss fare for å bli kalt mannehater, så da må jeg først påpeke at jeg ikke orket å fortsette fordi jeg merket at det påvirket meg negativt, og jeg sluttet fordi jeg var redd for å bli veldig negativ til menns holdninger angående det seksuelle. Jeg sluttet rett og slett for å ikke ende opp som desillusjonert angående menns handlinger og holdninger angående det seksuelle. Jeg sluttet heldigvis tidlig nok til å fremdeles klare å tenke at de individer som oppsøkte sexolog, og da havnet hos meg, litt tilfeldig var individer som absolutt ikke ønsket hjelp til å endre seg, egentlig, men kun støtte/bekreftelse for at deres handlinger og holdninger var ok. Selv om de var sin egen (og partners) verste fiende, og deres handlinger og holdninger var destruktive. Noe de burde jobbe hardt med å endre seg angående. For eksempel bifil mann som over år hadde utsatt både seg selv og sin partner for stor risiko ved å oppsøke tilfeldig og ubeskyttet sex med fremmede menn. Partner var i sjokk etter å ha fått greie på dette, men elsket sin mann, og foreslo at de sammen kunne treffe menn. Hun trengte ikke engang å delta, men trengte å ha kontroll på at det ble brukt kondom. Veldig raus partner, med flere konstruktive løsninger som viste aksept for hans tenning/legning, men selvfølgelig hadde et behov for å ikke bli utsatt for sykdommer. Mannens holdning; Jeg har lyst til det jeg har lyst til, dette begrenser meg, sant hun må akseptere min seksualitet?! Ingen rause forslag fra henne eller meg angående å gi henne den trygghet hun (selvfølgelig!) trengte angående sin helse ble akseptert. Meg meg meg! (Jeg hadde lyst til å be henne forlate den selvopptatte idioten, men det kunne jeg ikke.) Fantastisk raus kvinne, Mannen derimot...! Kvinner som hadde opplevd forferdelige overgrep i både ord og handlinger, men likevel var sexpositive og veldig innstilt på å få og ha et godt sexliv. Jobbet hardt med sine utfordringer. Menn som hadde opplevd at en kvinne for 10-20 år siden hadde sagt noe litt negativt om ham som elsker eller hans penis, og derfor var ødelagt for livet, uten noe vilje til å jobbe med problemet. Ønsket bare bekreftelse på at de var urimelig behandlet, aksept for at de var ødelagt av kvinnen som hadde sagt noe ufint og aksept for at kvinner er fæle dyr. Var ikke interessert i å jobbe med å endre seg, og å få et positivt forhold til sex igjen. Par der hun hadde opplevd incest i årevis, og de oppsøkte hjelp fordi hun fremdeles hadde et "problem" med at hun låste seg litt dersom han hoppet på henne veldig brått, og ville ha sex innen hun ble kåt. Helt naturlig løsning; Han tok såpass hensyn at han ikke hoppet på henne for brått og lot henne få anledning til å bli kåt innen sex. (Da hadde de alltid god sex.) Men neida, såpass måtte hun jo tåle mente han. Altså å bli hoppet på veldig uventet og spre bena før hun var kåt. (Helt alvorlig, dette er feil selv om kvinner ikke har opplevd overgrep, men han mente oppriktig at dette var en feil ved henne som hun burde få fikset, så han ikke ble belastet for hennes dårlige erfaringer tidligere i livet. Han hadde ingen problemer. 🙄 ) Dette bare noen eksempler, og jeg bryter ingen regler ved å nevne eksemplene, siden jeg var i praksis og de faktisk underskrev på at jeg kunne bruke erfaringene til diskusjoner og refleksjoner, anonymisert selvfølgelig. Uansett, dette var gjennomgående. Kvinner som oppsøkte hjelp for å faktisk jobbe med sine utfordringer, og menn som absolutt ikke ville endre seg, men kun få bekreftelse på at deres seksualitet var som den var. Ferdig med det! Så ja jeg holdt på å bli veldig desillusjonert av dette, og veldig oppgitt av å føle meg brukt som et slags våpen mot kvinner som faktisk var interessert i å løse utfordringer som hadde ført til å oppsøke hjelp. Menn som ikke bare var ugreie og manipulerende ovenfor sin partner, men også snudde og vridde på mine ord så det skulle virke som jeg ga dem støtte i at de burde få lov til å utøve egoisme i sexlivet. Mennene som kom alene var heller ingen opptur i forhold til dette, siden de i hovedsak også kun søkte aksept og bekreftelse på at de skulle fortsette med å være som de var. Jeg ble sexolog fordi jeg selv fikk en tøff start på litt seksuelle liv, med overgrep, overvant utfordringene i kjølvannet av det, og trodde jeg hadde mye å bidra med angående å gi andre samme mulighet til å få et godt forhold til det seksuelle igjen, selv om noe hadde gått galt for dem. Noe jeg fremdeles føler at jeg har mye å bidra angående, men jeg var nok ikke mentalt innstilt på at menn som møtte opp ikke egentlig ønsket hjelp, men bekreftelse på at de hadde rett til å fortsette med å være destruktive ovenfor seg selv og sin eventuelle partner. Skulle jeg jobbe videre som sexolog ville jeg ikke jobbe med menn eller par lenger, fordi det gjorde meg så frustrert at menn som kom ganske konsekvent hadde slike holdninger. Jeg så ikke helt muligheten til å begrense mitt tilbud slik, så derfor valgte jeg å slutte. Dette frustrerte meg slik at jeg var redd for å ende opp med at det skulle begynne å påvirke mitt syn på menn generelt. Jeg sluttet derfor mens jeg ennå klarte å tenke at jeg hadde vært noe uheldig med de menn jeg hadde hatt som klienter. Jeg sluttet imidlertid ikke fort nok til at mitt syn på hva som er det sterke kjønn, og hvem som har den mest livsdyktige seksualitet (tåler mest utfordringer uten å bli ruinert for bestandig) har satt seg. Det er imponerende hva kvinner kan oppleve, og likevel reise seg fra. Så helt uten men ble ikke mine erfaringer, men det stoppet iallefall med at jeg har innsett at kvinner ofte er fantastiske sterke angående evner til å reise seg og sin seksualitet fra forferdelige erfaringer, uten at jeg kom til å tenke at absolutt alle menn er forferdelig selvopptatte og egoistiske. Jeg klarer å beundre hvor mange kvinner som greier å reise seg fra helt grusomme opplevelser uten å tenke at absolutt alle menn generelt er som dem jeg ble sjokkert og frustrert over. Jeg er likevel ikke fristet til å få flere slike erfaringer. Differansen mellom hvordan kvinner og menn takler slike utfordringer ble noe jeg ikke taklet godt. Jeg hadde mest lyst å riste vett inn i mine mannlige klienter, og det passer seg ikke. 😉🤣 Jeg har ikke nok dilldall- vilje og forståelse i meg til å orke slikt. Jeg var ikke egnet til dette når alt kom til alt. Jeg er for løsningsorientert til slikt, og var ikke forberedt på at folk som oppsøkte slik hjelp ikke egentlig ønsket hjelp, men aksept for å fortsette å være nøyaktig som de var, uansett hvor destruktive de var. Anonymkode: 146a7...ec5 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #34 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kan svare, men tenker at det er en viss fare for å bli kalt mannehater, så da må jeg først påpeke at jeg ikke orket å fortsette fordi jeg merket at det påvirket meg negativt, og jeg sluttet fordi jeg var redd for å bli veldig negativ til menns holdninger angående det seksuelle. Jeg sluttet rett og slett for å ikke ende opp som desillusjonert angående menns handlinger og holdninger angående det seksuelle. Jeg sluttet heldigvis tidlig nok til å fremdeles klare å tenke at de individer som oppsøkte sexolog, og da havnet hos meg, litt tilfeldig var individer som absolutt ikke ønsket hjelp til å endre seg, egentlig, men kun støtte/bekreftelse for at deres handlinger og holdninger var ok. Selv om de var sin egen (og partners) verste fiende, og deres handlinger og holdninger var destruktive. Noe de burde jobbe hardt med å endre seg angående. For eksempel bifil mann som over år hadde utsatt både seg selv og sin partner for stor risiko ved å oppsøke tilfeldig og ubeskyttet sex med fremmede menn. Partner var i sjokk etter å ha fått greie på dette, men elsket sin mann, og foreslo at de sammen kunne treffe menn. Hun trengte ikke engang å delta, men trengte å ha kontroll på at det ble brukt kondom. Veldig raus partner, med flere konstruktive løsninger som viste aksept for hans tenning/legning, men selvfølgelig hadde et behov for å ikke bli utsatt for sykdommer. Mannens holdning; Jeg har lyst til det jeg har lyst til, dette begrenser meg, sant hun må akseptere min seksualitet?! Ingen rause forslag fra henne eller meg angående å gi henne den trygghet hun (selvfølgelig!) trengte angående sin helse ble akseptert. Meg meg meg! (Jeg hadde lyst til å be henne forlate den selvopptatte idioten, men det kunne jeg ikke.) Fantastisk raus kvinne, Mannen derimot...! Kvinner som hadde opplevd forferdelige overgrep i både ord og handlinger, men likevel var sexpositive og veldig innstilt på å få og ha et godt sexliv. Jobbet hardt med sine utfordringer. Menn som hadde opplevd at en kvinne for 10-20 år siden hadde sagt noe litt negativt om ham som elsker eller hans penis, og derfor var ødelagt for livet, uten noe vilje til å jobbe med problemet. Ønsket bare bekreftelse på at de var urimelig behandlet, aksept for at de var ødelagt av kvinnen som hadde sagt noe ufint og aksept for at kvinner er fæle dyr. Var ikke interessert i å jobbe med å endre seg, og å få et positivt forhold til sex igjen. Par der hun hadde opplevd incest i årevis, og de oppsøkte hjelp fordi hun fremdeles hadde et "problem" med at hun låste seg litt dersom han hoppet på henne veldig brått, og ville ha sex innen hun ble kåt. Helt naturlig løsning; Han tok såpass hensyn at han ikke hoppet på henne for brått og lot henne få anledning til å bli kåt innen sex. (Da hadde de alltid god sex.) Men neida, såpass måtte hun jo tåle mente han. Altså å bli hoppet på veldig uventet og spre bena før hun var kåt. (Helt alvorlig, dette er feil selv om kvinner ikke har opplevd overgrep, men han mente oppriktig at dette var en feil ved henne som hun burde få fikset, så han ikke ble belastet for hennes dårlige erfaringer tidligere i livet. Han hadde ingen problemer. 🙄 ) Dette bare noen eksempler, og jeg bryter ingen regler ved å nevne eksemplene, siden jeg var i praksis og de faktisk underskrev på at jeg kunne bruke erfaringene til diskusjoner og refleksjoner, anonymisert selvfølgelig. Uansett, dette var gjennomgående. Kvinner som oppsøkte hjelp for å faktisk jobbe med sine utfordringer, og menn som absolutt ikke ville endre seg, men kun få bekreftelse på at deres seksualitet var som den var. Ferdig med det! Så ja jeg holdt på å bli veldig desillusjonert av dette, og veldig oppgitt av å føle meg brukt som et slags våpen mot kvinner som faktisk var interessert i å løse utfordringer som hadde ført til å oppsøke hjelp. Menn som ikke bare var ugreie og manipulerende ovenfor sin partner, men også snudde og vridde på mine ord så det skulle virke som jeg ga dem støtte i at de burde få lov til å utøve egoisme i sexlivet. Mennene som kom alene var heller ingen opptur i forhold til dette, siden de i hovedsak også kun søkte aksept og bekreftelse på at de skulle fortsette med å være som de var. Jeg ble sexolog fordi jeg selv fikk en tøff start på litt seksuelle liv, med overgrep, overvant utfordringene i kjølvannet av det, og trodde jeg hadde mye å bidra med angående å gi andre samme mulighet til å få et godt forhold til det seksuelle igjen, selv om noe hadde gått galt for dem. Noe jeg fremdeles føler at jeg har mye å bidra angående, men jeg var nok ikke mentalt innstilt på at menn som møtte opp ikke egentlig ønsket hjelp, men bekreftelse på at de hadde rett til å fortsette med å være destruktive ovenfor seg selv og sin eventuelle partner. Skulle jeg jobbe videre som sexolog ville jeg ikke jobbe med menn eller par lenger, fordi det gjorde meg så frustrert at menn som kom ganske konsekvent hadde slike holdninger. Jeg så ikke helt muligheten til å begrense mitt tilbud slik, så derfor valgte jeg å slutte. Dette frustrerte meg slik at jeg var redd for å ende opp med at det skulle begynne å påvirke mitt syn på menn generelt. Jeg sluttet derfor mens jeg ennå klarte å tenke at jeg hadde vært noe uheldig med de menn jeg hadde hatt som klienter. Jeg sluttet imidlertid ikke fort nok til at mitt syn på hva som er det sterke kjønn, og hvem som har den mest livsdyktige seksualitet (tåler mest utfordringer uten å bli ruinert for bestandig) har satt seg. Det er imponerende hva kvinner kan oppleve, og likevel reise seg fra. Så helt uten men ble ikke mine erfaringer, men det stoppet iallefall med at jeg har innsett at kvinner ofte er fantastiske sterke angående evner til å reise seg og sin seksualitet fra forferdelige erfaringer, uten at jeg kom til å tenke at absolutt alle menn er forferdelig selvopptatte og egoistiske. Jeg klarer å beundre hvor mange kvinner som greier å reise seg fra helt grusomme opplevelser uten å tenke at absolutt alle menn generelt er som dem jeg ble sjokkert og frustrert over. Jeg er likevel ikke fristet til å få flere slike erfaringer. Differansen mellom hvordan kvinner og menn takler slike utfordringer ble noe jeg ikke taklet godt. Jeg hadde mest lyst å riste vett inn i mine mannlige klienter, og det passer seg ikke. 😉🤣 Jeg har ikke nok dilldall- vilje og forståelse i meg til å orke slikt. Jeg var ikke egnet til dette når alt kom til alt. Jeg er for løsningsorientert til slikt, og var ikke forberedt på at folk som oppsøkte slik hjelp ikke egentlig ønsket hjelp, men aksept for å fortsette å være nøyaktig som de var, uansett hvor destruktive de var. Anonymkode: 146a7...ec5 Jøsses ...! Dette var heftig lesning. Tusen takk for utfyllende og veldig lærerikt svar. Jeg skjønner veldig godt at du valgte å slutte i en sånn situasjon. Anonymkode: bb6ae...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #35 Skrevet 9. juli 2024 Er sex plutselig en hobby? Jeg mener nå som vi har alle blitt fóra med Tinder, kjøttmarked på byen, ONS etc så skjønner jeg at sex har blitt en slags syssel for både menn og kvinner. Kan ikke sex bare være noe godt to stykker har sammen og ferdig med det? Anonymkode: bb175...ec2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #36 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er sex plutselig en hobby? Jeg mener nå som vi har alle blitt fóra med Tinder, kjøttmarked på byen, ONS etc så skjønner jeg at sex har blitt en slags syssel for både menn og kvinner. Kan ikke sex bare være noe godt to stykker har sammen og ferdig med det? Anonymkode: bb175...ec2 Dette er historieløst. Det er ikke nytt at noen har en bredere interesse av seksualitet, og bruker mye tid på det. Jeg sammenligner det litt med mat. Hvorfor kan vi ikke bare spise og bli mette? Hvorfor lage gourmetmat, og skrive bøker om det, TV-Program, fordype seg i det, snakke med fremmede om det? Anonymkode: 75e29...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #37 Skrevet 9. juli 2024 Solanum skrev (På 7.7.2024 den 23.52): Interessant. Har det alltid vært slik for deg? Når startet interessen? Det er nok en fin hobby da. Jeg har make-up hårpleie, hudpleie og generell velvære som hobby. Kan det ligne litt tenker du? At du føler ekstra velvære og kanskje får god mental helse? Solanum skrev (På 8.7.2024 den 0.52): At du lister opp har ikke et klimaks. Og selve aktiviteten kan en bruke en god del tid på. En kan strikke til en hel film. Eller sykle mange mil. Bake mange forskjellige kaker. Så hvordan blir det da med sex? Blir det som å sykle mange mil og så er orgasmen målstreken? Og så er tidsbruken før sex som å stelle sykkelen og kanskje motivere seg med å se Tour de France først? Jeg skjønner fortsatt ikke helt. Er det ikke kjedelig å ha sex som hobby? Sammenligning med hud og hårpleie kan nok være god. Det er velvære, egenpleie, noen ganger er det nesten som meditasjon. Det skaper kontakt med egen kropp. Tilstedeværelse. Å gå på tur uten undertøy og være mindfull på egen kropp og følelser er like god meditasjon som noe annet. Å utnytte naturen, luft, solstrålene på kroppen når det er vær til slikt er en mediterende opplevelse. Å ha noe å se frem til, glede seg til - er jo likt ved alle typer hobbyer. Å ta vare på seg selv og særegen kropp, barbere deg, krem, dufter, klær, det kan være mye egenpleie i å interessere seg for sex. Sammenligningen med strikking er jo egentlig god, men også sykling. For begge to er feks planlegging av neste prosjekt viktig. Man kikker rundt på oppskrifter eller nye turer man vil teste ut. Man leser om teknikk, lærer seg og leser om andres erfaring. Strikkere ser mye på video-opplæring nå til dags og syklere søker gjerne sammen i felleskap med andre med samme hobby. Snakker om det, og planlegger utstyr, polerer og mekker. Alle hobbyer handler om mer enn tiden man legger inn i å utføre aktiviteten. I de fleste hobbyer har man kanskje et mål, neste tur, neste prosjekt. For de med matlaging som hobby - neste rett eller ingrediens en vil prøve. Osv osv. Man blir ikke lei av å stikke, lage mat, sykle, meditere osv selv om man gjør det samme gang på gang. Men man finner litt variasjon av og til. Hvordan kan sex bli kjedelig? Det finnes utallige varianter, fetisjer, kink og teknikker man vil feks forbedre knyttet til kinken, utfordringer man kan mått overkomme med seg selv, meninger man kan lese om, tabuer og skam som skal utfordres, faglitteratur, forum, steder man kan praktisere sammen med andre, fantasier om hva man ønsker å bestige eller erfare osv. Det finnes også masse tabuer og "ekstremsport" man kan inngå i og man kan kan hele tiden jobbe med egne rutiner, vaner, utstyr og drømmer eller i motsatt ende bruke det som meditasjon, stressmestring og tilstedeværelse i egen kropp. Temaet finnes igjen i alt omkring oss, litteratur og filmer, kunst, historie osv osv osv. Så det kan utforskes på mange områder. Sex er et enormt felt. Det er likevell noe litt "mytisk" man snakker kanskje om tema men lite om egen seksualitet med andre. Den er noe som for mange er veldig fint, likevel skjules det. At noen ikke tenker på sex mer enn når man har den blir for meg veldig rart. Det blir som å ikke tenke på mat før man spiser. Man trenger ikke en gang være sulten for at tanken på mat er godt. Jeg kan ikke se noen større aktiviteter som jeg gjør hvor jeg ikke i tillegg tenker på det utenom. Man tenker på mat, vin, ferier, vasking, hva man skal finne på i helgen. At noen ikke tenker på sex utenom når man har det er for meg utrolig fremmed. Noen aspekter med god og spennende sex kan jo kreve litt forberedelse. At noen finner sex kjedelig som hobby kan feks sammenlignes med at noen er matentusiaster og dypdykker i det på alle mulige vis mens andre har det fint med en enkel pizza på fredagskvelden uke etter uke. Kjedelig ville noen sagt. Men for de som spiser pizzaen kan den personen tidligere den uken ha hatt oppvarming, stemning, meditasjon, drømming osv om det man skal ha til helgen. Bare for å gjøre bildet enkelt. Syntes man sex som hobby høres kjedelig ut vil et kanskje tro man også har litt kjedelig sex. Seksuell spenning krever litt tankevirksomhet. Jeg vet at mange ikke ser på sex som dette. Selv fyller jeg på absoludt ingen måte alle tematikkene beskrevet over. Men jeg bruker det for å vise det store bildet. Hvor altomfattende sex faktisk er. Lite har preget historie og kunst over flere 1000 år på samme måte som sex, med unntak av krig. Det er jo et av de største temaene som finnes. Det er ikke et problem å ha dette som hobby, en aktivitet som tar opp en del tid. Kanskje går man litt lei i perioder, det gjør man jo av strikking også. Men så plutselig er interessen der igjen seinere. Anonymkode: 452b9...dff 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå