Dojakitty Skrevet 5. juli 2024 #21 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tull! Åpenbart at du ikke jobber i bhg Anonymkode: ad8d1...061 🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #22 Skrevet 5. juli 2024 Det går nok bra, min begynte på magisk vis å sovne i stillestående vogn rundt barnehagestart. Men så trengte hun litt vugging igjen ut over høsten og da gjorde de ansatte det. De trillet også litt på barna i starten om de trengte det (frem og tilbake). Ville ikke stresset for mye med det At hun er vant til å sove i vogn og skal sove i vogn i barnehagen er en god start. Anonymkode: 00469...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #23 Skrevet 5. juli 2024 Har sett de har trillet/vugget vogn (forskjellige vogner) i to ulike barnehager, så tipper de gjør det de må i starten for å få barnet til å sove. Så går det seg nok til etterhvert! Anonymkode: d6977...28e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #24 Skrevet 5. juli 2024 Ikke tenk på det, bhg ordner det selv, de er vant til dette. Anonymkode: ec7dc...e09 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #25 Skrevet 5. juli 2024 Hadde tilsvarende «problem» men bhg fiksa det på magisk vis! Tenker det ordner seg♥️ Anonymkode: c35c9...e0d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #26 Skrevet 5. juli 2024 Vi bedriver ikke skrikekurer i barnehagen som noen her initierer. I begynnelsen strekker vi oss langt for å møte barnas behov, og plutselig er barna som nevnt over nesten som en homogen masse som spiser og sover til samme tid. Det ordner seg, men fortsett å øv for barnets og deres del Anonymkode: 05043...b54 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #27 Skrevet 5. juli 2024 Du trenger ikke øve på noe. Personalet i barnehagen finner ut av hva som fungerer 😁 Anonymkode: d0157...65a 1
Lorieen Skrevet 5. juli 2024 #28 Skrevet 5. juli 2024 Null problem! Barnehagefolk er magiske, vi fikser alt sånt på noen få dager! Hilsen forhenværende barnehagestyrer/pedleder/småbarnspedagog. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #29 Skrevet 6. juli 2024 Takk for svar alle sammen, ble litt mindre stresset nå❤️ ts Anonymkode: d89c9...ba5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #30 Skrevet 6. juli 2024 Har et barn som begynte i fjor. Hun sov aldri i vogn men fra dag 1 i barnehagen så sov hun i vogna. De får til det meste i barnehagen. Nå skal hun begynne i ny barnehage der de skal sove på madrass inne. Hun er kun vant til vogn nå og ikke til å sovne på egen hånd i seng(ammes/drikker melk). Prøver endre vanene men hun bruker 1 time å sovne uten amming. Jeg bare regner med det også ordner seg😄 Anonymkode: 6f0e2...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #31 Skrevet 6. juli 2024 Jeg husker den første barnehagen jeg jobbet i. Det var ikke vognmulighet og alle barna sov på madrasser på gulvet inne på avdelingen. Ingen foreldre trodde at barna kom til å sovne og alle barna sovnet. 😅 Anonymkode: 4993b...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #32 Skrevet 6. juli 2024 Vi triller de som trenger det, men de fleste tilpasser seg ganske fort og sovner av seg selv. Vi har aldri måttet gi opp at noen skal sovne selv. Har aldri tatt noen kamp med noen barn heller på det. Det samme gjelder det meste; ligge stille på stellebordet, sitte stille ved bordet, drikke av glass, osv 😊 Anonymkode: a3db3...5a0
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #33 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 20.37): Datteren vår (12 mnd.) begynner snart i barnehagen og sover en dupp om dagen i vognen. Greia er at hun sovner ikke hvis den vogna står stille😅 da blir det bare gråting… og joda, vi øver og prøver men det ser ikke ut som at vi rekker å lære henne å sovne i stillestående vogn før barnehagestart. Hvis vognen triller tar det derimot 5-10 minutter før hun sover. Kan vi da forvente at de ansatte i bhg tar beina fatt og går noen runder rundt barnehagen? De må jo for all del prøve å bare stå i ro og vugge vogna men tror ikke det blir en hyggelig opplevelse for dem🙈 Anonymkode: d89c9...ba5 Nesten alle barna vi får i barnehagen har samme utfordring som dere har. Ikke tenk på det, vi fikser dette. Etter kort tid strekker de seg etter vogna for å sove, sovner ved matbordet og sovner 1 min etter de er lagt. høyt temp i bhg og de blir kjørt inn i rutiner Anonymkode: c94c9...77a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #34 Skrevet 6. juli 2024 Dere som snakker om magi er åpenbart ikke nabo med barnehagen. Anonymkode: 6f0e8...2d9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #35 Skrevet 6. juli 2024 De kommer nok til å rugge vogna frem og tilbake i starten, men barna skjønner fort at dem er er anner sted enn hjemme og da går ting fort mye lettere. Anonymkode: 1ba0d...e8e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #36 Skrevet 6. juli 2024 Husker min første. Sovnet ALDRI i rolig vogn hjemme, det gjorde han derimot i barnehagen. Barnehagen fortalte at han frivillig «klatret» opp i vognen (altså når han ble trett rundt leggetid), og sovnet av seg selv. Var ikke snakk om det i helgene hjemme 😅 i perioder hyling når vi skulle legge, vugging prøvde vi uten, men møtte vugge/trille helt til han sluttet med soving. Husker ikke med andre. Men sovnet der også med rolig vogn i barnehage. Mener vi måtte vugge i helgene der også, men at det ikke var like lenge som med første 😅 Anonymkode: 3a188...530
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #37 Skrevet 6. juli 2024 I barnehagen hvor jeg jobber hadde flere vognvugger i starten. Men nå er det slik at barn er tilpasningsdyktige og når de blir trygge sover de som regel godt 😊 Anonymkode: 092ca...52d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #38 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har et barn som begynte i fjor. Hun sov aldri i vogn men fra dag 1 i barnehagen så sov hun i vogna. De får til det meste i barnehagen. Nå skal hun begynne i ny barnehage der de skal sove på madrass inne. Hun er kun vant til vogn nå og ikke til å sovne på egen hånd i seng(ammes/drikker melk). Prøver endre vanene men hun bruker 1 time å sovne uten amming. Jeg bare regner med det også ordner seg😄 Anonymkode: 6f0e2...bd3 Sånn var min også, dessverre måtte de bære barnet i søvn og senere legge seg ned med det på madrassen til det sovnet i flere måneder. Veldig glad for at de strakk seg så langt for å møte barnets behov❤️ Anonymkode: e44de...ebb
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #39 Skrevet 7. juli 2024 selvfølgelig triller vi de barna som trenger det!! ❤️❤️ Anonymkode: 2dc90...cc8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #40 Skrevet 7. juli 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Dere som snakker om magi er åpenbart ikke nabo med barnehagen. Anonymkode: 6f0e8...2d9 Jeg har jobbet som assistent i barnehage der barna sov på madrass da jeg var ung. Alle sovnet fint og ingen gråt! Fikk sjokk da jeg fikk eget barn og det var s så himla vanskelig å legge til dupp, trodde det var vanlig å bare legge barna ned så sovnet de etter maks 10 minutter 😄 I min sin barnehage har jeg jo vært der rundt dupptid i tilvenning osv og har sett at de triller litt på barna + at de har sagt det selv når de må vugge litt i perioder. De har og fortalt at mitt barn ligger og roper litt men jeg tror ikke at de lar barna ligge og gråte alene lenge De har jo såklart flere barn som skal sove samtidig og kan ikke trille 10 vogner på en gang men de legger dem etter tur og gjør så godt de kan for å gi alle det de trenger! Men ja såklart må sikkert noen vente litt, mer enn hjemme. Om du bor ved en barnehage som driver noe form for gråtekur på barna som skal sove er det dumt. Men det er jo generelt mye gråt fra en bhg, jeg er nabo med en som jeg stadig hører unger som gråter i (ute) men de sover ikke ute så det er jo fordi de har falt osv. Ser jo at de får trøst. Anonymkode: 00469...b4d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå