AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #1 Skrevet 5. juli 2024 Datteren vår (12 mnd.) begynner snart i barnehagen og sover en dupp om dagen i vognen. Greia er at hun sovner ikke hvis den vogna står stille😅 da blir det bare gråting… og joda, vi øver og prøver men det ser ikke ut som at vi rekker å lære henne å sovne i stillestående vogn før barnehagestart. Hvis vognen triller tar det derimot 5-10 minutter før hun sover. Kan vi da forvente at de ansatte i bhg tar beina fatt og går noen runder rundt barnehagen? De må jo for all del prøve å bare stå i ro og vugge vogna men tror ikke det blir en hyggelig opplevelse for dem🙈 Anonymkode: d89c9...ba5
Dojakitty Skrevet 5. juli 2024 #2 Skrevet 5. juli 2024 Nei det kan dere ikke forvente. Derimot kan dere forvente at barnet sovner når det er trøtt nok og skjønner at her skal man sove når vogna er i ro. De finner seg som regel i det meste i barnehagen. Dog,regn med en overgangsperiode på noen uker. Gjerne mnd 5 2
lajlaj Skrevet 5. juli 2024 #3 Skrevet 5. juli 2024 Barnehagen får det alltid til. Trenger ikke stresse med det der. 27 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #4 Skrevet 5. juli 2024 Dojakitty skrev (1 minutt siden): Nei det kan dere ikke forvente. Derimot kan dere forvente at barnet sovner når det er trøtt nok og skjønner at her skal man sove når vogna er i ro. De finner seg som regel i det meste i barnehagen. Dog,regn med en overgangsperiode på noen uker. Gjerne mnd Men hun kommer til å vekke hele avdelingen med den hylingen sin🙈 det blir noen laaange uker Anonymkode: d89c9...ba5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #5 Skrevet 5. juli 2024 Dette ville jeg ikke bekymret meg for, det går seg nemlig til for så og si alle. Plutselig sover de pent og pyntelig bortover i vognene sine ☺️ barnehagen ordner dette. På min eldstes avdeling skulle de sove inne på madrass, trodde aldri han kom til å sovne slik, det hadde ikke skjedd hjemme. Da måtte vi ut og trille. Men i barnehagen sov han helt fint sammen med de andre. Anonymkode: 04b80...392 3
Dojakitty Skrevet 5. juli 2024 #6 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hun kommer til å vekke hele avdelingen med den hylingen sin🙈 det blir noen laaange uker Anonymkode: d89c9...ba5 Da blir hun satt et annet sted, bort ifra de andre til skrikingen opphører 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #7 Skrevet 5. juli 2024 Null stress, vi gir det et par uker så er (stort sett) alle barna i samme rutine. Anonymkode: 802b7...b48 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #8 Skrevet 5. juli 2024 lajlaj skrev (2 minutter siden): Barnehagen får det alltid til. Trenger ikke stresse med det der. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette ville jeg ikke bekymret meg for, det går seg nemlig til for så og si alle. Plutselig sover de pent og pyntelig bortover i vognene sine ☺️ barnehagen ordner dette. På min eldstes avdeling skulle de sove inne på madrass, trodde aldri han kom til å sovne slik, det hadde ikke skjedd hjemme. Da måtte vi ut og trille. Men i barnehagen sov han helt fint sammen med de andre. Anonymkode: 04b80...392 Ts her! De er sikkert rutinerte på dette, ja jeg sammenligner henne med storebroren som var så enkel å ha med å gjøre når det gjaldt søvn. Men når jeg tenker meg om med han så har vi trøbbel med å få han til å sitte i ro og spise ved matbordet hjemme, men i barnehagen er visst måltidene høydepunktene og han er som regel sistemann til å gå fra bordet😅 så det stemmer nok at barna oppfører seg litt annerledes i bhg🥰 Anonymkode: d89c9...ba5
Anononyma Skrevet 5. juli 2024 #9 Skrevet 5. juli 2024 Jeg vet ikke hva slags svart magi de driver med i bhg, men det der er et ikke-problem. De løser det 9 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #10 Skrevet 5. juli 2024 Anononyma skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke hva slags svart magi de driver med i bhg, men det der er et ikke-problem. De løser det Det er ganske gøy å se hva som skjer med enkelte barn så fort de ser en forelder 😅 Anonymkode: 802b7...b48 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #11 Skrevet 5. juli 2024 Barnehagen fikser det, ikke tenk på det 😉 De er magiske! Anonymkode: 2fd3d...660 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #12 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Datteren vår (12 mnd.) begynner snart i barnehagen og sover en dupp om dagen i vognen. Greia er at hun sovner ikke hvis den vogna står stille😅 da blir det bare gråting… og joda, vi øver og prøver men det ser ikke ut som at vi rekker å lære henne å sovne i stillestående vogn før barnehagestart. Hvis vognen triller tar det derimot 5-10 minutter før hun sover. Kan vi da forvente at de ansatte i bhg tar beina fatt og går noen runder rundt barnehagen? De må jo for all del prøve å bare stå i ro og vugge vogna men tror ikke det blir en hyggelig opplevelse for dem🙈 Anonymkode: d89c9...ba5 Jeg også bekymret meg for akkurat det samme - men det gikk så fint! Til og med sovna han i en seng med mange andre barn der. Anonymkode: 963f6...a6d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #13 Skrevet 5. juli 2024 Jeg var også nervøs for dette, og mitt barn har i ettertid vist seg å ha ADHD (= ekstra krevende på mange måter) men i barnehagen sovnet han altså uten at de trengte å trille. De vugget litt på vognen de første dagene, men så gikk det av seg selv. Tror det er en kombinasjon av at de blir mer utslitt i barnehagen og at de innfinner seg mye mer med rutiner når de er i en gruppe med andre. Anonymkode: 43684...ed8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #15 Skrevet 5. juli 2024 De gjør nok det som trengs for å få henne til å sove. min eldste klarte aldri å sovne i stillestående vogn, men etter ei stund holdt det å stå å rugge i bhg(gikk aldri hjemme). ei på avdelingen til yngste må de fremdeles trille for å få til å sovne(etter snart 2 år i bhg) men alle de andre settes bare ut, så tror det går seg til med de fleste, selv om jeg husker at det var mange stressa foreldre på forhånd Anonymkode: 0cb78...6dc
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #16 Skrevet 5. juli 2024 Barnehage er magisk, ungene blir en mystisk homogen masse som gjør det samme 🤭 Anonymkode: 43ce7...94e 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #17 Skrevet 5. juli 2024 Var det samme med min, sov kun dupp i vogn i bevegelse hjemme, sov i stillestående vogn i barnehagen på dag 3. Barnehagemagi! Anonymkode: e80be...db4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #18 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Datteren vår (12 mnd.) begynner snart i barnehagen og sover en dupp om dagen i vognen. Greia er at hun sovner ikke hvis den vogna står stille😅 da blir det bare gråting… og joda, vi øver og prøver men det ser ikke ut som at vi rekker å lære henne å sovne i stillestående vogn før barnehagestart. Hvis vognen triller tar det derimot 5-10 minutter før hun sover. Kan vi da forvente at de ansatte i bhg tar beina fatt og går noen runder rundt barnehagen? De må jo for all del prøve å bare stå i ro og vugge vogna men tror ikke det blir en hyggelig opplevelse for dem🙈 Anonymkode: d89c9...ba5 Jada i starten gjør vi det, selvsagt Anonymkode: ad8d1...061
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #19 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Datteren vår (12 mnd.) begynner snart i barnehagen og sover en dupp om dagen i vognen. Greia er at hun sovner ikke hvis den vogna står stille😅 da blir det bare gråting… og joda, vi øver og prøver men det ser ikke ut som at vi rekker å lære henne å sovne i stillestående vogn før barnehagestart. Hvis vognen triller tar det derimot 5-10 minutter før hun sover. Kan vi da forvente at de ansatte i bhg tar beina fatt og går noen runder rundt barnehagen? De må jo for all del prøve å bare stå i ro og vugge vogna men tror ikke det blir en hyggelig opplevelse for dem🙈 Anonymkode: d89c9...ba5 Ikke stress ❤️ vi får det til for det meste, noen trenger litt bevegelse i vogna i begynnelsen, men det går seg til etterhvert 😊 barn er veldig tilpasningsdyktig😍 Sønnen min klarte seg visst helt uten smokk i barnehagen under dupp. Han ble lagt på sofaen og bom så sovna han. Hjemme er det ikke så enkelt. Skal sies han var et år eldre, men ja.. Anonymkode: 86d2f...77e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #20 Skrevet 5. juli 2024 Dojakitty skrev (42 minutter siden): Da blir hun satt et annet sted, bort ifra de andre til skrikingen opphører Tull! Åpenbart at du ikke jobber i bhg Anonymkode: ad8d1...061 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå