Gå til innhold

helbredende kristne


Anbefalte innlegg

Så du synes det er greit at Gud tar betaling for sine mirakler? For det er jo tross alt Gud som arbeider gjennom disse predikantene. Tror du Jesus tok betaling for slikt? Hadde det vært greit om han gjorde det? Føler du ikke at den fullkommene Gud blir litt mindre fullkommen når han gjør noe så verdslig som å ta betaling? Husker du Jesus furore i tempelet? Hva var det han tok oppgjør med der?

Jeg tror at Gud har sans for en som jobber for ham på heltid, og Gud har såpass forstand at han forstår at både han og hans medhjelpere (de som også jobber på heltid) trenger noe å leve av.

Ellers så finnes det hundrevis av sannferdige historier om mennesker som har fått beskjed av Gud om å levere et bestemt beløp til en spesiell person som trengte akkurat dette beløpet. Lise Karlsen i Evangeliesenteret kan sikkert fortelle om mange slike hendelser.

Det Jesus ikke tålte, var at noen drev handelsvirksomhet i Guds hus.

Du husker vel også hva Jesus sa om en denar som noen fariseere og herodianere kom med og spurte Jesus om det var tillatt å betale keiseren skatt?

Markus 12,17: Da sa han til dem: Gi keiseren hva keiserens er, og Gud hva Guds er. Her var det ikke noe snakk om at det var noe galt med penger. Han sa heller aldri at handel i seg selv var galt.

Det Gud ikke liker, er en overdreven higen etter penger.

Mangemillionæren John D. Rockefeller, senior sa en gang:

Hvis jeg ikke hadde begynt å gi 10 % (tienden) av min inntekt til Gud av min første dollar jeg tjente, ville jeg heller ikke ha gitt tienden av min første million heller.

Slik kan altså penger bli til velsignelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første så vet jeg ikke om noen har lagt ut noen info om det, og for det andre så har jeg ikke satt meg inn i hvordan man legger inn en link her.

Så det du egentlig sier er at du ikke kan dokumentere at mirakuløse helbredelser faktisk finner sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og for det andre så har jeg ikke satt meg inn i hvordan man legger inn en link her.

Hittar du en sida med information kan du enklast bara kopiera adressen från din webbläsare/browser och klistra in den i texten.

Eller klicka på knappen "http://" och klistra in den för att sedan skriva en länktext.

/Furstina (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du egentlig sier er at du ikke kan dokumentere at mirakuløse helbredelser faktisk finner sted?

Han henviste vel egentlig til et sted du kan få info og noe dokumentasjon, men som ikke kan linkes til. Gjorde han ikke? jeg forstod det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han henviste vel egentlig til et sted du kan få info og noe dokumentasjon, men som ikke kan linkes til. Gjorde han ikke? jeg forstod det sånn...

mysan, jeg har ikke noe å dokumentere i denne tråden. Mener du at jeg skal innhente dokumentasjon så KR-øst kan dokumentere det han hevder? Neppe. Jeg mener at dokumentasjonskravet påhviler den som hevder at noe er fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

De fleste kristne tror det som står i bibelen, jeg er en simpel og enkel person som tror, og har selv opplevd helbredelse, både av venner og av meg selv. Troen er en gave, de som tror og ber, skal få. den som leter skal finne, den som ikke tror skal ikke få annet en jona-tegnet. tegnet er Jesus som døde på korset som offerlammet, for våres synder, og sykdommer.

Uten å få tro ifra Gud kan vi ikke tro. Troen blir da sterkere til mer gaver vi får, ikke pengegaver men sterke opplevelser i å kjenne Gud. Det er en del falske forkynnere like mye som Jesus advarte oss om falske profeter. Jeg vil ikke påstå hvem som er falske, men hva de får ut av det vet Gud best. Ønsker dere som ikke ser Gud, at dere får gaver til å tro Ham. Det har snudd mitt liv fra meningsløst til meningsfullt. Gud virker i alt og alle, Han har skapt himmel og jord. Kjenner du noen i din omgangskrets som tror, spør ham hvorfor han er overbevist. Gud er mest synlig i troen. Jesus helbredet fordi i Ham var det liv, og ikke død. for at helbredelser skal skje, må det døde i kroppen bli til liv så det fungerer. Gud som skaper, skaper dette livet i de som blir helbredet. Det er en gave. Takk Gud, Du er kjærlig og nådefull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er forkastelig å tro på en gud som helbreder klumpfot hos ei middelaldrene dame her i norge mens hundrevis av spebarn dør av aids i Afrika. Hvor er logikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sier Bibelens Gud: La det bli aids i Afrika. ?

Hvorfor er det aids i afrika, Hvorfor er det tørt, hvorfor er det borgerkrig, sa Jesus at sånn skal dere være. Man kan gjør noe med tørken, krigen, aidsen, men mennesker vil ikke. Kan du gi svar på hva som gjøres. Og få folk til å gjøre det.

Tiden vi lever i, ligner ekstremt på det bibelen referer til endetiden. Ville bare legge til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier Bibelens Gud: La det bli aids i Afrika.  ?

Hvorfor er det aids i afrika, Hvorfor er det tørt, hvorfor er det borgerkrig, sa Jesus at sånn skal dere være. Man kan gjør noe med tørken, krigen, aidsen, men mennesker vil ikke. Kan du gi svar på hva som gjøres. Og få folk til å gjøre det.

Tiden vi lever i, ligner ekstremt på det bibelen referer til endetiden. Ville bare legge til det.

Man kan også gjøre noe med "lidelsene" her hjemme også. Hvorfor skulle en "gud" bry seg mer om de lidelsene vi har her enn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier Bibelens Gud: La det bli aids i Afrika.  ?

Hvorfor er det aids i afrika, Hvorfor er det tørt, hvorfor er det borgerkrig, sa Jesus at sånn skal dere være. Man kan gjør noe med tørken, krigen, aidsen, men mennesker vil ikke. Kan du gi svar på hva som gjøres. Og få folk til å gjøre det.

Tiden vi lever i, ligner ekstremt på det bibelen referer til endetiden. Ville bare legge til det.

Verden har sett slik ut siden folk startet å få våte drømmer om endetiden for 2000 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I Norge skjer det minimalt med helbredelser i forhold til Afrika og andre fattige verdensdeler. Mens i de rike matrialistiske landene er det få tegn og under på grunn av vantro og skepsis siden de har fornektet den tre dimensjonale virkelighets oppfatningen av mennesket Gud og djevelen. De fornekter jordens skapelse og den åndelige virkelighet i det de forkynner mennesket alene. I afrika blir mennesker helbredet hele tiden for de tror på Jesus og helbredelser. Evangeliet møter svært vanskelige kår her i Europa fordi mennesker lager sin egen lære som de tilber og opphøyer. I stedet for Bibelen har de opphøyet sin egen Gudsfornektelse og lære i det de uhøflig og diskriminerende bespotter Gud og bibelen og alle som tror på Jesus. Dette på grunn av de rike landenes stolthet og arroganse. I stedet har de trykket filosofiens lære til sitt bryst som alle hadde til felles å fornekte Gud og opphøye mennesket alene. Så jeg spør deg: Hvis mennesket alene har svaret, hvorfor har vi aldri sett mer kaos, krig og selviskhet enn vi har i dette århundre som kommer til å nå et klimaks i menneskehetens historie og nærme seg et fremskyndet ragnarok, det man kaller harmageddon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge skjer det minimalt med helbredelser i forhold til Afrika og andre fattige verdensdeler. Mens i de rike matrialistiske landene er det få tegn og under på grunn av vantro og skepsis siden de har fornektet den tre dimensjonale virkelighets oppfatningen av mennesket Gud og djevelen. De fornekter jordens skapelse og den åndelige virkelighet i det de forkynner mennesket alene. I afrika blir mennesker helbredet hele tiden for de tror på Jesus og helbredelser. Evangeliet møter svært vanskelige kår her i Europa fordi mennesker lager sin egen lære som de tilber og opphøyer. I stedet for Bibelen har de opphøyet sin egen Gudsfornektelse og lære i det de uhøflig og diskriminerende bespotter Gud og bibelen og alle som tror på Jesus. Dette på grunn av de rike landenes stolthet og arroganse. I stedet har de trykket filosofiens lære til sitt bryst som alle hadde til felles å fornekte Gud og opphøye mennesket alene. Så jeg spør deg: Hvis mennesket alene har svaret, hvorfor har vi aldri sett mer kaos, krig og selviskhet enn vi har i dette århundre som kommer til å nå et klimaks i menneskehetens historie og nærme seg et fremskyndet ragnarok, det man kaller harmageddon?

Religionen har nå en mer blodig historie enn noe annet så ikke kom med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva med verdens historie? 40 mill i 2 verdens krig. I dag er det Jesus som gjelder. Det er nådens evangelium. Jesus gav seg selv for å gi oss evig liv. Dette var hans evige plan. For så høyt elsket Gud verden, at Han gav sin Sønn Den Enbårne. Det er ikke å ta liv, men å gi liv. Menneskene har en fri vije. Om noen vil drepe folk i Jesu navn er det et misbruk som tilregnes den som uriktig og i egen vinning bruker Guds Sønns navn i vanry, og skal få sin egen dom. Hadde du lest det nye testamentet hadde du ikke vært så uforbredt og komt med denne anklagen. Horfor ikke gå til kilden for å se, istedenfor å dømme uten å kjenne innholdet selv? Hvorfor falle under et bedrag når kilden er så tilgjengelig? Ønsker folk å bli bedradd? Tror du alt du hører, det er vel naivt, for det forventer ikke Gud at du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med verdens historie? 40 mill i 2 verdens krig. I dag er det Jesus som gjelder. Det er nådens evangelium. Jesus gav seg selv for å gi oss evig liv. Dette var hans evige plan. For så høyt elsket Gud verden, at Han gav sin Sønn Den Enbårne. Det er ikke å ta liv, men å gi liv. Menneskene har en fri vije. Om noen vil drepe folk i Jesu navn er det et misbruk som tilregnes den som uriktig og i egen vinning bruker Guds Sønns navn i vanry, og skal få sin egen dom. Hadde du lest det nye testamentet hadde du ikke vært så uforbredt og komt med denne anklagen. Horfor ikke gå til kilden for å se, istedenfor å dømme uten å kjenne innholdet selv? Hvorfor falle under et bedrag når kilden er så tilgjengelig? Ønsker folk å bli bedradd? Tror du alt du hører, det er vel naivt, for det forventer ikke Gud at du skal.

Så du innrømmer selv at kristendom har en skadelig effekt på endel mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Spontan helbredelse, helbredelse gjennom forbønn, helbredelse formidlet gjennom en healer. Jeg tror dette er mulig. Jeg er ikke personlig kristen. Men jeg tror at hjernen vår rommer mye mer enn vi bruker. Jeg tror også at vi alle har muligheten til å koble oss på energier der ute, livskraft. Jeg kan ikke få meg til å tro at vi bare er det vi ser. Et menneskeskall som blir fyllt opp med de eller de egenskapene alt ettersom hva slags miljø vi vokser opp i. En døgnfluetilværelse uten mening som tar alt for snart slutt. Jeg tror ikke livet er så enkelt. Jeg tror ikke at mennesket er alfa og omega i universet. Universets navle. Det synes jeg at det er arrogant å gå rundt og tro. Jeg tror at vi alle en dag vil få svaret. Men i mellomtiden mener jeg at enhver får være salig i sinn tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du linke til noe av denne dokumentasjonen? Og så må det selvfølgelig bevises at artikkelforfatterne ikke farer med løgn.

Nå har jeg funnet en link som du kan kikke litt på.

Men sannhetsgehalten må du finne ut av selv. Du kan jo spørre hver enkelt av de det gjelder.

http://www.mjl.no/vitnesbyrd.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg funnet en link som du kan kikke litt på.

Men sannhetsgehalten må du finne ut av selv. Du kan jo spørre hver enkelt av de det gjelder.

http://www.mjl.no/vitnesbyrd.php

Nei, absolutt ikke. Først må det bevises at artikkelforfatteren ikke farer med løgn.

Dette holder ikke. Først må du bevise at hver enkelt ikke farer med løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette holder ikke. Først må du bevise at hver enkelt ikke farer med løgn.

Det tror jeg ikke hadde hatt noe som helst å si i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå har ikke jeg lest linken. Men argumentet som følger....? Dersom et visst antall mennesker som ikke kjenner hverandre gir uttrykk for en tro eller mening jeg ikke deler, er det da naturlig å gå ut i fra at alle andre lyver? Våre følelser og opplevelser er subjektive, det kan i blant være veldig vanskelig å videreformiddle disse opplevelsene på en objektiv måte.

Ettersom jeg ikke lyver selv går jeg ut fra at det samme gjelder for andre mennesker. Inntil de gir meg grunn til å mistenke det motsatte. Det holder ikke som grunn at de har en annen oppfatning enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest linken. Men argumentet som følger....? Dersom et visst antall mennesker som ikke kjenner hverandre gir uttrykk for en tro eller mening jeg ikke deler, er det da naturlig å gå ut i fra at alle andre lyver? Våre følelser og opplevelser er subjektive, det kan i blant være veldig vanskelig å videreformiddle disse opplevelsene på en objektiv måte.

Ettersom jeg ikke lyver selv går jeg ut fra at det samme gjelder for andre mennesker. Inntil de gir meg grunn til å mistenke det motsatte. Det holder ikke som grunn at de har en annen oppfatning enn meg.

Og den mistanken får du når de gir uttrykk for noe du ikke tror på?

Ta en kikk på linken og bestem deg for om du tror at alle disse menneskene lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...