Gå til innhold

Hvordan endre ip?


Gjest gjest 0

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Jeg får ofte beskjed om at det finnes en adressekonflikt på nettverket, hvordan fikser jeg opp i dette? (sitter på trådløst nett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på at alle maskiner i nettet får en dynamisk tilordet IP-adresse (bruk DHCP) så bør det gå av seg selv. Bruk av DHCP må innstilles på hver maskin. Har du ikke DHCP-støtte på "serveren" så må du sette opp fast (statisk) IP-adresse på hver maskin. Kan det tenkes at det er noen andre som bruker ditt nett og som bruker en fast IP-adresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Pass på at alle maskiner i nettet får en dynamisk tilordet IP-adresse (bruk DHCP) så bør det gå av seg selv. Bruk av DHCP må innstilles på hver maskin. Har du ikke DHCP-støtte på "serveren" så må du sette opp fast (statisk) IP-adresse på hver maskin. Kan det tenkes at det er noen andre som bruker ditt nett og som bruker en fast IP-adresse?

Ja det er fullt mulig, jeg sitter på det største trådløse nettet i norge (mener det er det) Men flere hundre sendere i bygget og mulighet for flere tusen brukere... Det er umulig å kontrollere om alle brukerne har riktig innstillinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Det kan nettverksadministrator hjelpe til med.

Han kan se MAC-adressen til personen.. og "hvor" han er. :)

Ikke så lett å styre så mange brukere ;) Har snakket med it... Fikk en oppskrift på hvordan jeg kan endre ip, men har glemt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være denne?

Start->kjør

Skriv cmd [trykk enter]

Skriv ipconfig /release [trykk enter]

Skriv ipconfig /renew [trykk enter] ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...