lady90 Skrevet 5. juli 2024 Forfatter #41 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Også blir de sure fordi de ikke lenger får kjøpe på kreditt eller ordrene blir kansellert 🤪 Anonymkode: b5e53...d82 Jeg har returnert mye på ZALANDO uten problemer. Det er da ingen max grense på returer vel?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #42 Skrevet 5. juli 2024 lady90 skrev (16 timer siden): Joda men så godt som alle butikker lar deg få pengene tilbake med kvittering og 99% skriver det nederst på kvitteringen. Man kan da angre seg selvom man har kjøpt noe i butikken. Ikke juridisk sett. Det er det du ikke skjønner. Det hjelper ikke om 99% av andre butikker gjør det. Det er en grunn til at mange butikker reklamerer med 30 dagers åpent kjøp - det er fordi det ikke er gitt av seg selv, du har ikke angrerett på kjøp i fysisk butikk. Du drar inn Zalando, det er nettbutikk, ikke fysisk butikk. Der har man angrerett etter norsk lov. Men altså ikke i fysisk butikk. Så kan man kalle det dårlig service, det er jeg forsåvidt helt enig i. Men de bryter ikke noe lov, de kan bestemme selv om de vil ta brillene tilbake eller ikke. Anonymkode: c2831...26a 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #43 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har ingen planlagte returer. Da ville jeg jo ikke bestilt det i utgangspunktet. Men jeg ønsker meg 4-5 nye sommerkjoler. Og erfaringsmessig vet jeg at det er 50-50 treff når jeg først prøver det på. Du da? Hvor handler du? Kun brukt? Hvorfor bor du i det hele tatt i Norge om du er opptatt av miljø - skulle alle levd slik du gjør ville ikke verden vart i mange uker. Anonymkode: b502f...110 Behøver du virkelig 4-5 nye kjoler? Litt rart å nevne miljø i forrige innlegg og så mene at mange nye kjoler er bærekraftig forbruk. Med mindre du har drastisk endret vekt det siste året er vel ikke 4-5 nye kjoler nødvendig å kjøpe? Anonymkode: 89d37...794 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #44 Skrevet 5. juli 2024 lady90 skrev (4 minutter siden): Jeg har returnert mye på ZALANDO uten problemer. Det er da ingen max grense på returer vel? Jo, de utestenger folk om de returnerer for mye. De kaster en del av klærne, sender dem rundt halve jorda til svære søppelhauger. Det er skikkelig miljøsvineri, så du bør prøve å satse på å treffe riktig størrelse og så heller bytte om det ble feil. Anonymkode: c2831...26a 3 1
Grüner Skrevet 5. juli 2024 #45 Skrevet 5. juli 2024 lady90 skrev (17 timer siden): Kjøpte et par sportsbriller på synsam igår, men angret meg da jeg tok de på idag. Ringte og spurte om jeg kan få pengene tilbake men de sa jeg egentlig måtte ha byttelapp. Jeg har bare kvitteringen. Merkelappen (ikke mulig å ta av uten å klkpp den av) henger fremdeles på brillen. De ba meg ta det med inn så de kunne vurdere. Men har aldri hørt om en slik praksis? De nevnte byttelapp igår men tenkte at siden jeg skal ha de selv trengte jeg ikke det. Det ble ikke sagt at jeg MÅ ha byttelapp i tillegg til kvitteringen. Har de lov til dette i det hele tatt? Det har blitt mye strengere overalt nå mht å få pengene tilbake. Har opplevd det samme.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #46 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har ingen planlagte returer. Da ville jeg jo ikke bestilt det i utgangspunktet. Men jeg ønsker meg 4-5 nye sommerkjoler. Og erfaringsmessig vet jeg at det er 50-50 treff når jeg først prøver det på. Du da? Hvor handler du? Kun brukt? Hvorfor bor du i det hele tatt i Norge om du er opptatt av miljø - skulle alle levd slik du gjør ville ikke verden vart i mange uker. Anonymkode: b502f...110 Verden ville ikke vart mange uker om folk ikke handlet 10 sommerkjoler på Zalando? Anonymkode: ec237...8d5 1
lady90 Skrevet 5. juli 2024 Forfatter #47 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke juridisk sett. Det er det du ikke skjønner. Det hjelper ikke om 99% av andre butikker gjør det. Det er en grunn til at mange butikker reklamerer med 30 dagers åpent kjøp - det er fordi det ikke er gitt av seg selv, du har ikke angrerett på kjøp i fysisk butikk. Du drar inn Zalando, det er nettbutikk, ikke fysisk butikk. Der har man angrerett etter norsk lov. Men altså ikke i fysisk butikk. Så kan man kalle det dårlig service, det er jeg forsåvidt helt enig i. Men de bryter ikke noe lov, de kan bestemme selv om de vil ta brillene tilbake eller ikke. Anonymkode: c2831...26a Nei sier ikke imot deg på det juridiske men det er fremdeles 99% som lar deg bytte så mente mer at da er man isåfall en av de få som ikke lar deg bytte og det gir dårlig omdømme. Kjøper heller på xxl enn en liten uavhengig sportsbutikk også av erfaring pga alt med bytte og reklamasjoner er enkelt
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #48 Skrevet 5. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har ingen planlagte returer. Da ville jeg jo ikke bestilt det i utgangspunktet. Men jeg ønsker meg 4-5 nye sommerkjoler. Og erfaringsmessig vet jeg at det er 50-50 treff når jeg først prøver det på. Du da? Hvor handler du? Kun brukt? Hvorfor bor du i det hele tatt i Norge om du er opptatt av miljø - skulle alle levd slik du gjør ville ikke verden vart i mange uker. Anonymkode: b502f...110 Om alle levde miljøvennlig ville verden gått under? Jeg tror du mener at verden ville vart MER ENN to uker, kjære deg. Verden er på ingen måte avhengig av at gigantiske firma type zalando ikke går konkurs. Verden - og du og jeg - er faktisk tjent med at de går dundrende konkurs. Du trenger dessuten ikke 4-5 nye kjoler i året. Du trenger en hvert 5.-6. år. Anonymkode: 6a364...a58
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #49 Skrevet 5. juli 2024 lady90 skrev (4 minutter siden): Nei sier ikke imot deg på det juridiske men det er fremdeles 99% som lar deg bytte så mente mer at da er man isåfall en av de få som ikke lar deg bytte og det gir dårlig omdømme. Kjøper heller på xxl enn en liten uavhengig sportsbutikk også av erfaring pga alt med bytte og reklamasjoner er enkelt Enig i det, jeg handler bare på butikker hvor det er gode bytte/returordninger. Anonymkode: c2831...26a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå