Gå til innhold

Hvem hjelper meg med lav boevne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått psykisk hjelp og jeg har fått hjelp med fysisk sykdom. 
Jeg lever i et evig kaos av rot, søppel og manglende rutiner. Hvem hjelper sånne som meg? 

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Liker 1
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du gjøre selv. Har du ikke lært å rydde og vaske? Følg «vaskmedmeg» «ryddhjemme», «ryddetips» og «ordenogsystem» på instagram. Søppel plukker du opp, sorterer og kaster i dunker beregner på formålet. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg vaskehjelp ett par ganger i måneden om du ikke klarer det selv! Spørs om rydding inngår, men da får du et push til å rydde dagen før hen kommer 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trenger du hjelp til? 

Det vanlige er jo å betale noen for å kaste ut søppel, men du må jo gjøre mye av jobben selv. 

Her hvor jeg bor så gjør russen slike småoppdrag mot betaling. 

Anonymkode: 15b80...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (1 minutt siden):

Det må du gjøre selv. Har du ikke lært å rydde og vaske? Følg «vaskmedmeg» «ryddhjemme», «ryddetips» og «ordenogsystem» på instagram. Søppel plukker du opp, sorterer og kaster i dunker beregner på formålet. 

Jeg klarer det ikke. Jeg får ikke til, jeg kan å vaske og jeg kan å rydde. Jeg klarer ikke holde det ved like over tid og nå er alt så rotete igjen at jeg klarer ikke hanskes med det. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Liker 3
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg klarer det ikke. Jeg får ikke til, jeg kan å vaske og jeg kan å rydde. Jeg klarer ikke holde det ved like over tid og nå er alt så rotete igjen at jeg klarer ikke hanskes med det. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Vaskehjelp kan jo hjelpe.

Men du må først som sist innse at dette vil ikke være gratis for deg. Så god er ikke velferdsordningen

Anonymkode: 15b80...4be

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva trenger du hjelp til? 

Det vanlige er jo å betale noen for å kaste ut søppel, men du må jo gjøre mye av jobben selv. 

Her hvor jeg bor så gjør russen slike småoppdrag mot betaling. 

Anonymkode: 15b80...4be

Jeg tror jeg må ha noen hos meg ukentlig få laget meg noe fornuftig måltiderog  holde leilighet vedlike. 
Huseier ville komme inn til meg etter sommerferien for å ordne med et sikringsskap.  Jeg har fullstendig panikk for han kommer til å kaste meg ut slik det er her nå. 
 

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får aap og kan ikke betale noen for å vaske. Problemet er større enn at en vanlig vaskehjelp kan komme og vaske slik det er nå. 
Jeg er helt desperat. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg klarer det ikke. Jeg får ikke til, jeg kan å vaske og jeg kan å rydde. Jeg klarer ikke holde det ved like over tid og nå er alt så rotete igjen at jeg klarer ikke hanskes med det. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Ta kontakt med kommunen. Miljøtjenesten hjelper deg.

Anonymkode: 5dd3d...391

  • Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en regel: 

5 min hver dag til en fast tid. 

Anonymkode: c235f...c88

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg får aap og kan ikke betale noen for å vaske. Problemet er større enn at en vanlig vaskehjelp kan komme og vaske slik det er nå. 
Jeg er helt desperat. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Legg en plan. Lag struktur over oppgaver du har hjemme. Fredag: kjøkkenet. Lørdag: badet søndag: stua. Søppel skal ut hver dag klokka 19.

Anonymkode: 094a0...3f9

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har fått psykisk hjelp og jeg har fått hjelp med fysisk sykdom. 
Jeg lever i et evig kaos av rot, søppel og manglende rutiner. Hvem hjelper sånne som meg? 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Du snakker med enten fastlegen din eller der hvor du har hjelp for psyken din. Synes syndet er vanskelig å ta opp, så viser du dem enten itråden her eller skriver en melding til den du ber om hjelp. 
Synes veldig enkelt, men dog svært uvitende, å be folk rydde og organisere i kurver M.m. Er det så enkelt s hadde vel ts for lengst vært ferdig med å rydde?

Har du noen du kan be om hjelp? Venner? Familie? Vil du rent psykisk klare å ha det rent og ryddig rundt deg, og å holde det ryddig? Mulig du bør få hjelp utenfra, hjemmehjelp, støttekontakt el for å klare å øke boevnen din, dersom det er problemet. 

Anonymkode: 507e3...179

  • Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen er rette instans. Noen slektninger av meg bodde i en svinesti og der måtte de inn med heldrakt og pustemaske for det var rett og slett farlig å puste inn lufta. Kontakt kommunen asap. Kanskje du skulle bodd i tilrettelagt bolig? Er det vurdert? 

Anonymkode: 97f5a...542

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg får aap og kan ikke betale noen for å vaske. Problemet er større enn at en vanlig vaskehjelp kan komme og vaske slik det er nå. 
Jeg er helt desperat. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Hvorfor ikke en vanlig vaskehjelp, forklar situasjonen så går det kanskje bra? Hvis du var min kunde hadde det vært null problem. Angående pengene er det et større problem. Du kan jo kanskje søke hos NAV, for økonomisk stønad til spesielle tilfeller etter sosialtjenesteloven § 19. Aldri hørt at noen har gjort det før, men det er går an å prøve. Det handler jo om å overkomme en særlig vanskelig livssituasjon. 

Du sier du ikke klarer, er det av fysiske eller psykiske grunner? Da er kanskje løsningen å ta enda mer tak i det. Det er også mulig du kan søke om hjemmehjelp, selv om jeg er usikker på om de bidrar til slike store prosjekt hvis det har samlet seg opp mye. 

Anonymkode: ff40f...78b

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lag deg en regel: 

5 min hver dag til en fast tid. 

Anonymkode: c235f...c88

Det går ikke for meg, jeg har virkelig prøvd. Og det er dessverre mer enn 5 minutter om dagen slik det er her nå. Jeg har så angst at jeg kom meg ikke på butikken for å kjøpe mat i dag . Dessuten kan jeg ikke lage mat på kjøkkenet mitt og har ikke plass i kjøleskapet. 
 

Jeg skjønner ikke hvordan det skal gå. Jeg må ha hjelp. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakk med kommunen - dette får du hjelp til ❤️

Både psykisk helseteam har mulighet til å hjelpe folk som sliter og trenger hjelp med å ordne systemer og fungere i hverdagen, og de vanlige kommunale tjenestene som vaskehjelp ol.

Du må nok regne med å betale litt, er vanligvis satser etter inntekt.

Men du kan ta kontakt med Tildelingskontoret i kommunen du bor i, eller psykisk helse hos kommunen. Det er lavterskel og du kan ringe dem selv, de henter evt inn opplysninger fra fastlege og behandlere om nødvendig.

Synes du det er vanskelig, så snakker du med fastlegen din eller der du får psykisk helsehjelp.

De burde egentlig ha kartlagt hjemmesituasjonen din allerede, og om du klarer å ta vare på deg selv og hjemmet ditt.

Kommunen har gjerne ambulerende psykisk helseteam som kan komme hjem til deg og hjelpe.

Største skrittet er å stille seg sårbar og ærlig om hvordan ting egentlig står til ❤️

 

Anonymkode: f81c8...712

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det går ikke for meg, jeg har virkelig prøvd. Og det er dessverre mer enn 5 minutter om dagen slik det er her nå. Jeg har så angst at jeg kom meg ikke på butikken for å kjøpe mat i dag . Dessuten kan jeg ikke lage mat på kjøkkenet mitt og har ikke plass i kjøleskapet. 
 

Jeg skjønner ikke hvordan det skal gå. Jeg må ha hjelp. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

Hvor bor du, kanskje jeg kan hjelpe deg som en liten start. 

Anonymkode: ff40f...78b

  • Liker 2
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du snakker med enten fastlegen din eller der hvor du har hjelp for psyken din. Synes syndet er vanskelig å ta opp, så viser du dem enten itråden her eller skriver en melding til den du ber om hjelp. 
Synes veldig enkelt, men dog svært uvitende, å be folk rydde og organisere i kurver M.m. Er det så enkelt s hadde vel ts for lengst vært ferdig med å rydde?

Har du noen du kan be om hjelp? Venner? Familie? Vil du rent psykisk klare å ha det rent og ryddig rundt deg, og å holde det ryddig? Mulig du bør få hjelp utenfra, hjemmehjelp, støttekontakt el for å klare å øke boevnen din, dersom det er problemet. 

Anonymkode: 507e3...179

Jeg klarer ikke noen ting.
Leiligheta mi er sikkert ødelagt av søppel. Jeg har ikke penger. 
Jeg har ingenting og spise. Og kjøleskapet er for fullt til å kunne lagre noe i det. 

Anonymkode: 8d69a...2cb

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt kontakt med vaskefirma for å lufte det om det er noe de kan hjelpe med, om du har råd. Og så regelmessig rydde- og vaskehjelp en gang i mnd for å holde det vedlike, det siste her må ikke være en stor utgiftspost nødvendigvis, men den store jobben vil koste. Har du råd til det er det verdt det.

Kast ekstreme mengder, det er ikke mye du MÅ ha, jo mindre du har jo lettere å holde det ryddig og rent.

Har du ansvaret for dyr ville jeg skaffet langtidspass til du hadde fått ting mer på stell, også med tanken på at du kan bli meldt dersom vaskefirma for eks får greie på at du har dyr under svært dårlig hygieniske forhold. Dette er et velment råd.

Anonymkode: a9cd6...021

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...