AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #21 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 18.44): 10-åringen min har ME. Jeg er så bekymret for henne, det har gått et år. Legene finner ikke noe galt utover utmattelse, ledd- og hoftesmerter og hovne lymfeknuter i magen. Jeg ender opp med å tilrettelegge hele livet hennes, kjøre og hente henne på skolen og gjøre alt for at hun skal kunne leve normalt. Jeg er så enormt sliten, alt faller på meg og det er langt utover det en forelder vanligvis gjør. I tillegg er jeg i full jobb. Jeg har ingen avlastning, og det er ingenting legene faktisk gjør. Anonymkode: 7cbad...f5b https://www.norli.no/boker/skjonnlitteratur/romaner/lovetann-i-morket Jeg kjenner damen privat. Kanskje denne boken hadde vært noe å lese? Vet hun har stilt opp i lokalavisen også. Anonymkode: 54d3e...1e5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #22 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 9.17): Hun er sjekket for absolutt alt? Vurdert å gå privat og få full sjekk? Hovne lufeknuter er jo tegn på infeksjon. Høy crp og senkning? Ligger det mer bak? Psykisk, traumer, mobbing (ting dere muligens ikke vet om)? Jeg må innrømme at jet har vansker med å forstå at skole uten hjelp er ok, men ikke hjemme? Blir hun mye vartet opp hjemme? Forstår hun må klare seg selv på skolen? Forsøkt ulike typer behandling? Psykolog, trening, antidepressiva (vet ikke om så unge får). Problemer med mensen? Endometriose? Tenker på om hovne lymfeknuter er noe annet? Anonymkode: 724cb...9e0 Øh… Det skal svært mye til for og få ME diagnose. Så har hun fått det så er alt dette utelukket. At hun ikke har energi resten av dagen etter skole er jo nettopp det ME handler om. Svært begrenset energi, som en mobil som aldri når 100% batteri og når hun har full skole så bruker hun selvsagt opp energien sin der. Enig med de som sier hun er for dårlig til (så mye) skole. Anonymkode: 78bb2...7b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå