Gå til innhold

Kontakte folk på Facebook?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er stor sjans for at meldingen du sender havner under forespørsler eller spam, og aldri vil bli fanget opp da…. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

TS her. 

Jeg har tenkt å bli "venn" først på FB, og hvis de så aksepterer det så vurderer jeg å spørre om date. Tinder er bare søppel, og få som bor i nærheten. 

Anonymkode: 15740...1e6

Vel, da hadde det blitt blankt nei herfra. Jeg legger ikke til folk jeg ikke kjenner som venner. Men er som nevnt positiv til henvendelser i innboksen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som en som er kjæreste med ei som av og til får sånne henvendelser på fb. Det er jævlig uhøflig å anta at damer er single og villige til å date hvem som helst og at du har en rett til å forstyrre folk du overhodet ikke kjenner med behovene dine. Det hadde vært hyggelig å kunne bruke sosiale medier i fred. 

Bli kjent med folk først eller hold deg til datingapper og arenaer ment for slikt!

(og ja, det har hendt jeg har fått sånne meldinger jeg også. Det er ikke noe bedre det.) 

Anonymkode: 89d27...ae2

• Liker 2
Skrevet

Jeg avviste brutalt en mann som ville bli kjent med meg på facebook. Det har skjedd flere ganger, og jeg har dårlig samvittighet for det. Men jeg lurer på om noen menn forstår hvordan man skal gå frem? Og jeg snakker om menn i alderen 40 år, altså voksne menn. Det er så mange som går frem sånn. "hei" "hallo?" "ignorerer du meg?" "ghoster du meg.." "å jeg vet hvordan det er.." 

Altså denne måten å kommunisere på er toxic. Da viser du at du at du er en umoden idiot og ingen kvinner vil ha en sånn amøbe. Og "jammen jeg er så dårlig på å kommunisere.." Vel sorry men det MÅ DU LÆRE DEG.

En annen klassiker er ":)" ... ";)" ":)" "Liker profilen din." 

Gjerne klokka 4 på natta. Jeg ble skikkelig sint på en slik mann. Han vil ingenting annet enn å chatte og sier ingenting om seg selv. Hvorfor skulle jeg være intressert? Tenk litt på det. 

Her er litt hjelp til deg som vil kontakte fremmede kvinner på facebook for dating: 

"Hei. Jeg heter ola Nordmann. Jeg beklager om jeg forstyrrer, eller om du synes dette er upassende, men jeg synes du virker som en veldig interessant person, og jeg synes du er veldig vakker. Jeg så posten din på x og tenkte at jeg har skikkelig lyst til å bli kjent med deg.

Jeg har merket at vi har felles interesser på x og y.  Jeg jobber med x og y og bor i y. Har 2 barn 50% av tiden ( oddetallsuker). Mine hobbyer er trening og x og y. Hører gjerne fra deg om du har lyst å bli kjent. Full forståelse for om det ikke passer! Med vennlig hilsen. Ola."

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er det innafor om jeg uoppfordret spør en singel dame jeg ser på FB om hun er interesser i en date? Og er det ok om jeg spør om de er single om det ikke står? 

Jeg hadde ihvertfall syntes det var hyggelig om noen gjorde det mot meg. 

Lovesick and lonely 

Jeg hadde ikke hatt noe imot det 😄 

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (48 minutter siden):

Jeg avviste brutalt en mann som ville bli kjent med meg på facebook. Det har skjedd flere ganger, og jeg har dårlig samvittighet for det. Men jeg lurer på om noen menn forstår hvordan man skal gå frem? Og jeg snakker om menn i alderen 40 år, altså voksne menn. Det er så mange som går frem sånn. "hei" "hallo?" "ignorerer du meg?" "ghoster du meg.." "å jeg vet hvordan det er.." 

Altså denne måten å kommunisere på er toxic. Da viser du at du at du er en umoden idiot og ingen kvinner vil ha en sånn amøbe. Og "jammen jeg er så dårlig på å kommunisere.." Vel sorry men det MÅ DU LÆRE DEG.

En annen klassiker er ":)" ... ";)" ":)" "Liker profilen din." 

Gjerne klokka 4 på natta. Jeg ble skikkelig sint på en slik mann. Han vil ingenting annet enn å chatte og sier ingenting om seg selv. Hvorfor skulle jeg være intressert? Tenk litt på det. 

Her er litt hjelp til deg som vil kontakte fremmede kvinner på facebook for dating: 

"Hei. Jeg heter ola Nordmann. Jeg beklager om jeg forstyrrer, eller om du synes dette er upassende, men jeg synes du virker som en veldig interessant person, og jeg synes du er veldig vakker. Jeg så posten din på x og tenkte at jeg har skikkelig lyst til å bli kjent med deg.

Jeg har merket at vi har felles interesser på x og y.  Jeg jobber med x og y og bor i y. Har 2 barn 50% av tiden ( oddetallsuker). Mine hobbyer er trening og x og y. Hører gjerne fra deg om du har lyst å bli kjent. Full forståelse for om det ikke passer! Med vennlig hilsen. Ola."

Så med andre ord ekskluderer du SYKT mange fordi de ikke henvender seg til deg etter din strenge norm. Å ta kontakt er vanskelig, det sliter både menn og kvinner med. Veldig mange kvinner tar konsekvent IKKE første kontakt (utifra hva de selv skriver på Tinder profilen sin). Ikke rart det er mange single i Norge. Hvordan vite om noen er interessert om man ikke spør? Å ville chatte er en måte å bli kjent på. Hva er galt med det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei, du kan ikke sende venneforespørsel til ukjente! 😳

Anonymkode: edc86...0e2

Selvsagt kan man det! Men man kan ikke forvente å få godkjenning av alle man spør. 

Anonymkode: 572f8...32d

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så med andre ord ekskluderer du SYKT mange fordi de ikke henvender seg til deg etter din strenge norm. Å ta kontakt er vanskelig, det sliter både menn og kvinner med. Veldig mange kvinner tar konsekvent IKKE første kontakt (utifra hva de selv skriver på Tinder profilen sin). Ikke rart det er mange single i Norge. Hvordan vite om noen er interessert om man ikke spør? Å ville chatte er en måte å bli kjent på. Hva er galt med det? 

Ja, jeg gjør det. 😆 På facebook altså, ikke tinder. Så du skiftet til tinder i posten din, men dette gjelder FB. 

Jeg er en voksen dame med en travel hverdag. Jeg orker ikke chatte med fremmede. Jeg har ikke tid og vilje. Hvorfor skal jeg det? Jeg orker knapt å chatte med veninner.

Endret av lillevill
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (19 minutter siden):

Ja, jeg gjør det. 😆 På facebook altså, ikke tinder. Så du skiftet til tinder i posten din, men dette gjelder FB. 

Jeg er en voksen dame med en travel hverdag. Jeg orker ikke chatte med fremmede. Jeg har ikke tid og vilje. Hvorfor skal jeg det? Jeg orker knapt å chatte med veninner.

Da er du ikke interessert i å finne en partner heller da. Da sjønner jeg at du ikke vil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da er du ikke interessert i å finne en partner heller da. Da sjønner jeg at du ikke vil. 

Har du glemt å lese? Dette handler om facebook ikke tinder. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...