Gå til innhold

Kontakte folk på Facebook?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det innafor om jeg uoppfordret spør en singel dame jeg ser på FB om hun er interesser i en date? Og er det ok om jeg spør om de er single om det ikke står? 

Jeg hadde ihvertfall syntes det var hyggelig om noen gjorde det mot meg. 

Lovesick and lonely 

Anonymkode: 15740...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, meld deg heller inn i noen av gruppene på Facebook som er for single. Der er det riktig arena å ta kontakt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hvorfor ikke. Jeg har fått sånne forespørsel og synes det er helt ok!

Anonymkode: edf61...b71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun om du er villig til å akseptere svaret hennes. Helt uten diskusjon eller noe som helst annen drittslenging dersom hun sier nei.

Anonymkode: 09460...d27

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noen slike henvendelser, det har bare vært hyggelig. Så lenge du aksepterer svaret du får, synes jeg du kan gjøre det :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får det ganske ofte, tenker det bare er hyggelig selv om jeg ikke nødvendigvis er interessert. Syns det faktisk er bedre enn tinder som er så useriøst og samlebånd. 

Anonymkode: f2eab...1ef

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det innafor om jeg uoppfordret spør en singel dame jeg ser på FB om hun er interesser i en date? Og er det ok om jeg spør om de er single om det ikke står? 

Lovesick and lonely 

Dette skjer nok med mange, og jeg opplever det et par tre ganger i året. Jeg synes det er litt vanskelig, fordi 1. De sender ofte på natta når de drikker og er modige, og 2. Det passer ikke, jeg vil ikke date. 3. stranger Danger, flere av dem er skikkelig rare. 

De fleste gangene blir de blokkert, for om jeg avviser hyggelig, så gir de seg ikke. Noen ganger er de sure over å bli avvist og er frekke mot meg. "HErregud, jeg ville bare ha noen å gå tur med bikkja med, ikke innbill deg ting osv" De er som regel sånne raringer.

Det skjedde meg nylig, og fyren som kontaktet meg introduserte seg ikke. Jeg visste ingenting om personen. Det var bare "hei, hvordan går det? Jeg er singel og ser etter en date bla bla. "

JEg svarte hei, men hvem er du ? kanskje du kan introdusere deg selv, Det var veldig vanskelig og han sa veldig lite, og så bare sluttet han å svare helt. Jeg ble kjempe irritert, hvorfor sender han meg beskjed da liksom..

Anonymkode: a7915...917

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere felles interesser/venner eller noe annet som knytter dere sammen så synes jeg det er innafor.

Jeg har gått på date med menn som har tatt kontakt på Facebook 😄

Uansett, vær høflig og forberedt på at du ikke nødvendigvis får svar eller ett avslag uten sure miner så kjør på😊👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Lovesick and lonely 

Tenker det er helt i orden. Jeg fikk et par sånne da jeg var singel og det var helt i orden. Men, dere bør jo være ca. samme alder, blir feil om hun er 25 og du er 50. 

Anonymkode: 07c01...1ed

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. 

Jeg har tenkt å bli "venn" først på FB, og hvis de så aksepterer det så vurderer jeg å spørre om date. Tinder er bare søppel, og få som bor i nærheten. 

Selvsagt aksepterer jeg er nei og lager ikke noe bråk av det ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Generelt synes menn det er flatterende, og kvinner synes det er et grovt overtramp. Det kan funke, men vær forberedt på brutal avvisning.

Anonymkode: 5d70d...574

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er profilen din en som virker ordentlig? For hun info om deg på den? 

Anonymkode: 7ad9a...5c7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt poenget og tanken bak sånne henvendelser. Hvorfor skal jeg i det hele tatt vurdere å gå på en date med en ukjent mann jeg ikke vet noe om og som ikke vet noe om meg, uten kjente sammenfallende interesser eller andre grunner til å tro at vi har noe felles? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS her. 

Jeg har tenkt å bli "venn" først på FB, og hvis de så aksepterer det så vurderer jeg å spørre om date. Tinder er bare søppel, og få som bor i nærheten. 

Nei, du kan ikke sende venneforespørsel til ukjente! 😳

Anonymkode: edc86...0e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da får du heller bruke dating funksjonen til Facebook.

Anonymkode: 10fd7...ef7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel lov det, så lenge man klarer å ta nei for et nei om det skulle gå skeis.

Anonymkode: f38e3...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

TS her. 

Jeg hadde ikke godkjent deg som venn. Men jeg hadde svart deg på mld, viss det stod noe vettug. Fått mange mld slik. Og synes det er helt ok. Men jeg er 49 og raus😂

Anonymkode: 3e689...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke helt poenget og tanken bak sånne henvendelser. Hvorfor skal jeg i det hele tatt vurdere å gå på en date med en ukjent mann jeg ikke vet noe om og som ikke vet noe om meg, uten kjente sammenfallende interesser eller andre grunner til å tro at vi har noe felles? 

Det er derfor man går på date, for å se om man har noe til felles og det kan bli noe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er derfor man går på date, for å se om man har noe til felles og det kan bli noe

Men man går ikke på date med hvemsomhelst som man aldri har hørt om eller har noen forbindelse med - som regel har man et minimum av grunnlag for å tro at det kan ha potensiale. At jeg er singel betyr ikke at jeg er desperat eller ikke har bedre ting å bruke tiden min på enn å gå på date med enhver mann som er villig - jeg trenger en bedre grunn.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (3 minutter siden):

Men man går ikke på date med hvemsomhelst som man aldri har hørt om eller har noen forbindelse med - som regel har man et minimum av grunnlag for å tro at det kan ha potensiale. At jeg er singel betyr ikke at jeg er desperat eller ikke har bedre ting å bruke tiden min på enn å gå på date med enhver mann som er villig - jeg trenger en bedre grunn.

Korrekt. Jeg ønsket ikke date en gang.

Om man skriver til en fremmed på Facebook, så må man gi vedkommende en grunn til å ønske å bli interessert. Så det som må på plass da, er nysgjerrighet ( hva vil den andre parten først og fremst. ønsker de å date i det hele tatt? det kan være et fint start spørsmål..og vise at man ikke bare tenker på det man selv vil, men hva den andre vil.

Når man finner ut om personen har lyst å bli kjent, så kan man tenke på: introduksjon? har du et bilde? hvorfor tar du kontakt, så må man jo egentlig skrive med vedkommende og ikke bare fordufte da. 😅

Anonymkode: a7915...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...