Gå til innhold

royal canin til hund og katt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takker for svar.

Hvilket tørrfor vil dere anbefale da?

Anonymkode: 3679f...1c5

Les innholdsfortegnelsen. Både hunder og katter er hovedsakelig kjøttetere, og har lite bruk for maismel, hvete, ris ol. 

Anonymkode: a394c...8d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 23.16):

Etter min erfaring er RC et veldig dårlig fôr, særlig allergifôret (selges hos veterinær) som inneholder mange ingredienser (herunder korn/mais) som er den vanligste årsaken til allergi!

Det burde ikke være lov å selge et allergifôr som absolutt ikke skjermer dyr fra allergi. 

Anonymkode: 883bf...6b6

Korn/mais er en av de mer sjeldne former for allergi hunder kan ha. Allergi mot visse typer animalsk protein, som kylling, er det aller vanligste.

Pilleville skrev (På 8.7.2024 den 23.23):

Eg bruker kingsmore. Er det eigentligbeit bra for? Kjøper på dyrebutikken. Men brukte eit anna før som begynner på o men glømt kva det heitte. Det var lite korn og masse kjøtt

Kingsmoor skryter av at de er kornfrie, men istedet består 1/3 av fôret av erter og ertemel. Aldri hatt så rævva mage på hunden min som på Kingsmoor.

Pilleville skrev (15 timer siden):

Har en venninne som har satt seg grundig inn i dette. Til hund er Orjen det beste og Kingsmoor nr to

Orijen er definitivt ikke det beste til hund universalt. Orijen har skyhøyt protein- og fettnivå sammenlignet med andre fôrtyper, og det er dessuten brukt belgerfrukter som erstatning for korn - som har vist seg å kunne medvirke til hjerteproblemer. 

Anonymkode: 32df5...105

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mim hund fungerer definitivt best på for som har litt lavere protein og mer karbohydrat. Orijen er ikke bra for alle. Jeg styrer unna for basert på erter. Vil heller gi ris eller potet. 

Anonymkode: 7c3b6...fa5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Korn/mais er en av de mer sjeldne former for allergi hunder kan ha. Allergi mot visse typer animalsk protein, som kylling, er det aller vanligste.

Kingsmoor skryter av at de er kornfrie, men istedet består 1/3 av fôret av erter og ertemel. Aldri hatt så rævva mage på hunden min som på Kingsmoor.

Orijen er definitivt ikke det beste til hund universalt. Orijen har skyhøyt protein- og fettnivå sammenlignet med andre fôrtyper, og det er dessuten brukt belgerfrukter som erstatning for korn - som har vist seg å kunne medvirke til hjerteproblemer. 

Anonymkode: 32df5...105

Kva er beste foret da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte RC gastro intestinal veterinær - Men kun som for sammen med hvit fisk,våt ris  når min hadde diarè - vetten prøvde å selge meg 12 kg sekk men jeg tok den på 2.kg😁  Gikk selvsagt tilbake til det foret den hadde før etterpå: Norsk og kortreist Appetitt Maintenance som jeg har god erfaring med i maange år. Men med den hunden jeg har nå får den Vom hundemat - rått kjøtt - og halvparten med Appetitt. Det fungerer bra. Ble litt for hard avføring med kun Vom synes jeg.

Anonymkode: 04106...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...