AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #1 Skrevet 1. juli 2024 Var til fastlegen med min sønn pga sengevæting om natten. Han er 8 år og det skjer uhel av og til, fastlegen sier spør en del spørsmål og spør min sønn om han jevnlig har avføring, min sønn sier den er normal og at han er på do hver dag, noe jeg som mor også vet. Fastlegen sier han må sjekke om det kan ha satt seg en bæsj fast , jeg sier han er på do hver dag, men legen protesterer å sier han må sjekke og gjør dette, min sønn synes dette er veldig ubehagelig. Fastlegen spøker det bort, er dette normal prosedyre? Anonymkode: fad86...47d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #2 Skrevet 1. juli 2024 Du sier selv at fastlegen spøkte det bort, så var det en spøk?? Anonymkode: 1ffb3...e9c
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #3 Skrevet 1. juli 2024 Nei, han lo mens han sa til min sønn, tenk hvilken jobb jeg har, som må gjøre dette. Anonymkode: fad86...47d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #4 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, han lo mens han sa til min sønn, tenk hvilken jobb jeg har, som må gjøre dette. Anonymkode: fad86...47d Han prøvde kanskje å ufarliggjøre det for sønnen din? Om du ikke ville at sønnen skulle bli undersøkt kunne du sagt nei. Legen var kanskje keitete, men ser ikke at en graverende feil har skjedd. Anonymkode: 020dc...8b2 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #5 Skrevet 1. juli 2024 Det har aldri vært snakk om noe sånt da min sønn ble utredet for sengevæting. Ja, vi fikk spørsmål om avføring var normal, men ikke noe mer rundt det. Synes det var en rar spøk. Anonymkode: a303b...6bb
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #6 Skrevet 1. juli 2024 Forstoppelse er en veldig vanlig årsak til enurese, men det er ikke så vanlig å rektaleksplorere lenger på første vurdering. Bør nok gjøres oftere, men det las ofte være nettopp pga både ungenes og foreldrenes reaksjon. Så ikke direkte feil. Anonymkode: c442a...44d 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #7 Skrevet 1. juli 2024 Gi microlax, så kommer det som evt er satt fast ut uansett. Men hvis sengevæting er et vedvarende problem, så er vel ikke akutt forstoppelse en årsak? Anonymkode: 39899...67e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå