AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #1 Skrevet 1. juli 2024 Jeg leier ut min leilighet. Akkurat nå står den tom før nye flytter inn. Men så hadde naboen vannlekkasje og jeg må bytte gulv i gangen. Han sier at min forsikring dekker dette og ikke hans forsikring. Stemmer det ? Anonymkode: d5a0a...d19
Traktor Skrevet 1. juli 2024 #2 Skrevet 1. juli 2024 Det er vel typisk forsikringen til sameiet/borettslaget som dekker dette. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #3 Skrevet 1. juli 2024 Nei, bruk naboens forsikring. Det er jo hans feil. Anonymkode: 78c8d...741
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #4 Skrevet 1. juli 2024 Det som skjer inni din bolig skal dekkes av din innboforsikring, men er det noen som påvirker dette utenfra/nabo skal de dekke dette. Snakk med ditt forsikringselskap, de avgjør dette. Anonymkode: 7e903...5d9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #5 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg leier ut min leilighet. Akkurat nå står den tom før nye flytter inn. Men så hadde naboen vannlekkasje og jeg må bytte gulv i gangen. Han sier at min forsikring dekker dette og ikke hans forsikring. Stemmer det ? Anonymkode: d5a0a...d19 Du melder dette til din forsikring. Din forsikring håndterer all innhenting av refusjon fra din nabo sin forsikring, dersom de mener det er riktig. Du forsøker aldri håndtere slikt direkte, fordi du har null juridiske muskler, mens din forsikring har tunge skyts. Anonymkode: 30522...c7c 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #6 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det som skjer inni din bolig skal dekkes av din innboforsikring, men er det noen som påvirker dette utenfra/nabo skal de dekke dette. Snakk med ditt forsikringselskap, de avgjør dette. Anonymkode: 7e903...5d9 Innboforsikring dekker ikke bytte av gulv. Anonymkode: 7debf...7ca 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #7 Skrevet 1. juli 2024 Det skal dekkes av naboens forsikring. Dersom du melder inn til din vil nok ditt forsikringsselskap uansett sende regresskrav. Anonymkode: 7c6b0...321 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #9 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Borettslag ? Anonymkode: 8b508...483 Ja Anonymkode: d5a0a...d19
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #10 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Innboforsikring dekker ikke bytte av gulv. Anonymkode: 7debf...7ca Var en kommode i gangen og ei eske med noen klær og ting som ble skadet også. Anonymkode: d5a0a...d19
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #11 Skrevet 1. juli 2024 Det er bygningsforsikring som dekker vannskader i gulv. Innbo dekker typisk det man tar med seg når man flytter, eller som mitt forsikringsselskap sa "alt som ramler ut om du snur boligen på hodet og rister". Anonymkode: 71b74...5da
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #12 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Var en kommode i gangen og ei eske med noen klær og ting som ble skadet også. Anonymkode: d5a0a...d19 Har du innboforsikring på boligen du leier ut? I tillegg til der du bor nå? Anonymkode: 71b74...5da
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #13 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du innboforsikring på boligen du leier ut? I tillegg til der du bor nå? Anonymkode: 71b74...5da Ja Anonymkode: d5a0a...d19
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #14 Skrevet 1. juli 2024 Hvis det er borettslag så går det på borettslagets forsikring. Du bør kontakte styreleder umiddelbart, og melde inn at naboens vannlekkasje har kommet inn i din leilighet. Og så tar de det derfra. Du skal ikke bruke din forsikring til dette, da får du egenandeler etc. Sannsynligvis er det langt mer skade under parkett/belegg enn du ser nå. Har det lekket gjennom vegg/tak så er det skadet bygningsmaterialer som må skiftes ut der også. Dette er grobunn for sopp om det ikke tas nøye nå. Anonymkode: bb58a...0bd 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #15 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis det er borettslag så går det på borettslagets forsikring. Du bør kontakte styreleder umiddelbart, og melde inn at naboens vannlekkasje har kommet inn i din leilighet. Og så tar de det derfra. Du skal ikke bruke din forsikring til dette, da får du egenandeler etc. Sannsynligvis er det langt mer skade under parkett/belegg enn du ser nå. Har det lekket gjennom vegg/tak så er det skadet bygningsmaterialer som må skiftes ut der også. Dette er grobunn for sopp om det ikke tas nøye nå. Anonymkode: bb58a...0bd Men hvorfor er det borettslagets forsikring når det ikke er borettslagets feil? Anonymkode: 78c8d...741
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #16 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg leier ut min leilighet. Akkurat nå står den tom før nye flytter inn. Men så hadde naboen vannlekkasje og jeg må bytte gulv i gangen. Han sier at min forsikring dekker dette og ikke hans forsikring. Stemmer det ? Anonymkode: d5a0a...d19 Den enkle saken her er at du kontakter ditt forsikringsselskap og forklarer situasjonen. Der får du bedre hjelp enn hos legfolk med hvordan du skal gå frem. Anonymkode: b5e00...dd2 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #17 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor er det borettslagets forsikring når det ikke er borettslagets feil? Anonymkode: 78c8d...741 Fordi de fleste borettslag står for bygningsforsikringen, fordi der er de som eier bygningsmassen. Forsikringspremien betales av de som er andelseiere, via månedlige kostnader. Anonymkode: 7debf...7ca 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #18 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var en kommode i gangen og ei eske med noen klær og ting som ble skadet også. Anonymkode: d5a0a...d19 Dette melder du til din forsikring. Mulig du slipper egenandel, fordi din forsikring krever regress fra naboen sin forsikring, evt borettslagets. Anonymkode: 7debf...7ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå