Gå til innhold

Lange ben


Gjest Maikana

Anbefalte innlegg

Gjest Maikana

Jeg har lange ben, ligger vel et sted mellom 34 og 36 i lengde, og har hatt problemer med å finne bukser som er lange nok.

Kanskje vi kan dele tips om merker eller butikker som har lange bukser?

Her har jeg hatt suksess:

- Mango

- Zara

Og så har jeg en Versace bukse som sitter som et skudd og er lang nok. Kan nok finne Levis og Lee bukser i riktig lengde også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Esprit har fine lange bukser som i hvertfall sitter som et skudd på meg!

Seven buksene kan være lange nok. H&M har noen lange nå som de har begynt å satse på jeans. Ellers hjelper det å dra i buksene før man henger de til tørk, for da blir de lengre, det tipset fikk jeg av en venninne som har ennå lengre ben enn meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupi ii.

Jeg har veldig lange bein, men det er lenge siden jeg har hatt problemer med å finne bukser som er lange nok. de siste 2-3 årene synes jeg buksene har blitt lengre jeg. bukser som er lange nok til meg: fornarina, only og vero moda. ellers har jeg funnet masse lange bukser på JC, bik bok og cubus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel litt på hvilken str en er ellers, jeg er str.36-38 og 176cm høy. Jeg kan ikke huske sist jeg fikk lange nok bukser... Nå kan jeg jo også si at jeg hater flate sko og derfor er problemet enda større i og med at jeg vil helst at buksen skal være lang nok til å ha utenpå pumps eller høye støvletter.

Jeg har en dressbukse fra Esprit i str.38, den har jeg lagt ned for det var en god kant på. Ellers har Vero Moda hatt et par modeller som har hatt lange ben, men ikke denne sesongen...

Jeg prøvde en Diesel-bukse hos Carlings i helgen i str.28" 34", den var for kort på bena selv i lave sko, så jeg spurte om de hadde noen bukser med 36" i lengde, men da lo han nesten bare av meg i butikken for det hadde han ikke hørt om i jentebukser. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BagLady

Jeans i 36-lengde har jeg funnet fra C-girl (voice of europe) og Floyd. En av ekspeditrisene på Floyd fortalte at de snart skulle få inn smale jeans med 36-lengde også :hoppe:

Ellers så har jeg ei fin, lys dressbukse fra bik bok, men vet ikke om de har samme type bukser nå. Den "fineste" dressbuksa mi kommer fra Zara - den har vanvittig lange bein :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lupi ii.
Spørs vel litt på hvilken str en er ellers, jeg er str.36-38 og 176cm høy. Jeg kan ikke huske sist jeg fikk lange nok bukser... Nå kan jeg jo også si at jeg hater flate sko og derfor er problemet enda større i og med at jeg vil helst at buksen skal være lang nok til å ha utenpå pumps eller høye støvletter.

Jeg har en dressbukse fra Esprit i str.38, den har jeg lagt ned for det var en god kant på. Ellers har Vero Moda hatt et par modeller som har hatt lange ben, men ikke denne sesongen...

Jeg prøvde en Diesel-bukse hos Carlings i helgen i str.28" 34", den var for kort på bena selv i lave sko, så jeg spurte om de hadde noen bukser med 36" i lengde, men da lo han nesten bare av meg i butikken for det hadde han ikke hørt om i jentebukser.  :overrasket:

Jeg er 175 og bruker 36-38. bena mine er like lange som sambos, han er 185. Jeg har ikke problemer i det hele tatt med å få lange nok bukser lenger, men før hadde jeg store problemer med det, for 3-4 år siden. Jeg kan kjøpe 38 i enkelte modeller på vero moda jeg, men noen av modellene blir plutselig alt for korte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana
Jeg prøvde en Diesel-bukse hos Carlings i helgen i str.28" 34", den var for kort på bena selv i lave sko, så jeg spurte om de hadde noen bukser med 36" i lengde, men da lo han nesten bare av meg i butikken for det hadde han ikke hørt om i jentebukser.  :overrasket:

Jeg har også opplevd dette. Da har ikke selgeren mye peiling å bukser iallefall. ;)

Jeans i 36-lengde har jeg funnet fra C-girl (voice of europe) og Floyd. En av ekspeditrisene på Floyd fortalte at de snart skulle få inn smale jeans med 36-lengde også :hoppe:

Ellers så har jeg ei fin, lys dressbukse fra bik bok, men vet ikke om de har samme type bukser nå. Den "fineste" dressbuksa mi kommer fra Zara - den har vanvittig lange bein :sjarmor:

C-girl hadde jeg helt glemt, jeg husker jeg hadde en bukse derfra for mange år siden. De selges på Pop In, ikke sant?

Zara har fint snitt på klærne, lange og smale stort sett. Veldig bra! Og nå åpner de snart i Oslo hvis de ikke allerede har gjort det (sitter på andre siden av jorden så jeg er ikke alltid helt oppdatert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg er 178 og str S. Jeg pleier å kjøpe jeans fra Vila.

Når det gjelder andre bukser, er problemet litt større, men jeg finner da noen. Det kan være på alle mulige slags butikker, men jeg handler ofte på LeneV og B Young.

Som oftes går jeg i skjørt. Da kan jeg fint kjøpe str 34/36 uten at lengden er noe problem. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lupii ii.

Maikana, nøyaktig hvor lange ben har du? jeg ble bare litt nysgjerrig... måtte måle mine :ler: , det ble 102 cm fra bukselinningen og ned til gulvet. har du mye lenger enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av de olabuksene Only/Vero moda fører er lengre enn vanlig. der har jeg funnet flere bukser som passer. Har ikke så veldig lange ben men vanlige 34" i lengen blir ofte for kort.. :)

P.S: de har 36 i lengde også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av de olabuksene Only/Vero moda fører er lengre enn vanlig. der har jeg funnet flere bukser som passer. Har ikke så veldig lange ben men vanlige 34" i lengen blir ofte for kort.. :)

P.S: de har 36 i lengde også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Gjest Gjest_Stine_*

Jeg har veldig korte ben. Men lee har en del lange bukser. De må jeg alltid brette opp veldig mye. Når jeg da bretter de opp, bretter jeg de inn, så de ser korte ut.. Hvertfall er sagge buksene veldig lange, ihvertfall noen modeller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har samme lengde på ben som sambo, og han er 1.83 og jeg 1,72, hihi...

Men nå, i 2008(tråen er gammel ser jeg) er det bare helvete å finne bukser, og de krymper!!!

Jeg vasker aldri jeansbukser med tøymykner, ansatt på UTRO i Grensen sa det hjalp mot krymping, men allikevel holder billige bukser (under 1300kr) seg skjeldent mer enn ett år...HÅPLØST! Kanskje jeg skal STÅ på dem oxo etter vask...Godt skjørt er enn igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubus har noen ganger inne bukser med ekstra benlengde, hender noen av dem passer. Finbukser er det vanskeligste å finne synes jeg, men har hatt hell med noen jeg har bestilt fra LaRedoute. Buksene fra longtallsally blir for høye i linningen :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Gammel tråd dette, men lange ben blir ikke borte på noen år vel?

Jeg fant frelse hos b-young hvor de selger ICHI bukser. Laaaaange bein, jeg fant benlengde 38 der (hurra!) samtidig som de er smale og pene og sitter godt på. Jeg har flere forskjellige par både med og uten stretch og det ser ut til at de holder seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei, i live in norge but i just wonder why life is so unfair for us with long legs i wish they could understard our problem and help us to fing jeans or trousers tha fits am sick and tied and embarassed too when i dont find my jeans size in oslo plssss who ever reads this i need helpbecause at times i feel like crying when i go for shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal til London en gang, så har de en egen avdeling på Top Shop for "Tall girls". Jeg trodde jeg hadde lange bein jeg, men de buksene nådde meg nesten til halsen, hehe.. Følte meg bitteliten der en stund.. Mulig de kan kjøpes på nettet, men bukser er jo alltids greit å prøve og se i virkeligheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lange ben selv og har ofte slitt med å finne lange nok bukser. Jeg har kjøpt flesteparten av buksene mine på Cubus og Bik Bok i det siste. Cubus har to benlengder, Regular og Long i alle størrelser. Bik Bok vet jeg skal begynne med noe liknende, men de synes jeg generelt har hatt ganske lange bukser.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...