AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:17 #21 Skrevet søndag kl. 07:17 Ts her! Vi flyttet til en flermannsbolig på Singsaker, men allerede etter noen uker kjente vi på at alt var feil. Øde lekeplasser, øde by, lite småbarnsfamilier i og rundt bykjernen. Vanskelig å bli kjent med folk, da de fleste er veldig etablerte med sine nettverk. Og ikke minst; elendig vær. Så om et halvt år flytter vi tilbake til Torshov i Oslo 😂❤️ Anonymkode: a19b4...6a0
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:22 #22 Skrevet søndag kl. 07:22 AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 21.49): Vi er en småbarnsfamile som bor sentralt i Oslo men planlegger å flytte nærmere familie i Trondheim. Vi er ikke sååå kjente i Trondheim lengre og lurer på hvor i byen vi burde bosette oss? Litt om oss og våre kriterier: - Ønsker å ha byen/matbutikker/vanlige fasiliteter i gå/sykkelavstand, ønsker ikke å bruke bil daglig. - Er opptatt av arkitektur og estetikk, og foretrekker bygårder og murvillaer fremfor rekkehus og eneboliger (har bodd på Ullevål hageby og Torshov i Oslo og liker lignende områder). - Budsjett mellom 6 - 8 000 000 m - Ser for oss størrelse mellom 85-100 kvm - Ikke et altfor hyblifisert område med nattebråk Det virker som om det er mindre vanlig å bo med små barn sentrumsnært i Trondheim? I forhold til Oslo? Har snust på Kalvskinnet, Singsaker, Ila Anonymkode: a19b4...6a0 Jeg tenkte umiddelbart Ila, men Kalvskinnet har jo også mange flotte bygårder. Kjenner noen som bor i Ila og som stortrives i området, men som har strevd litt med skolemiljøet på Ila skole. Man har jo imidlertid både Birralee og Steinerskolen i umiddelbar nærhet til Ila og Kalvskinnet, så det finnes jo alternativer. Kanskje Øya også kan være et alternativ? Møllenberg er veldig hyblifisert, så det ville jeg kanskje unngått, selv om du finner bygårder der også. Singsaker har mange vakre boliger, men ikke akkurat bygårder…. Anonymkode: 5016d...593 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:23 #23 Skrevet søndag kl. 07:23 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her! Vi flyttet til en flermannsbolig på Singsaker, men allerede etter noen uker kjente vi på at alt var feil. Øde lekeplasser, øde by, lite småbarnsfamilier i og rundt bykjernen. Vanskelig å bli kjent med folk, da de fleste er veldig etablerte med sine nettverk. Og ikke minst; elendig vær. Så om et halvt år flytter vi tilbake til Torshov i Oslo 😂❤️ Anonymkode: a19b4...6a0 Nå leste jeg svaret ditt. Synd dere ikke trivdes, men det er lov å snu (har gjort det selv). Oslo er fantastisk, så forstår godt at dere ville tilbake dit! Anonymkode: 5016d...593
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:53 #24 Skrevet søndag kl. 22:53 Jeg ville faktisk ha gått for Vanvikan. Det er på den andre siden av fjorden, men med hurtigbåtforbindelse til byen (20 min). Da får man store eneboliger til knapt 3-4 millioner, og ungene kan fortsatt både gå på videregående og studere i selve Trondheim. Selv har jeg bodd i Trondheim i flere år, fortrinnsvis på Lade, men etter at vi fikk barn flyttet vi ut, og har stortrivdes med det. Anonymkode: 01d09...195
AnonymBruker Skrevet i går, 17:20 #25 Skrevet i går, 17:20 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg ville faktisk ha gått for Vanvikan. Det er på den andre siden av fjorden, men med hurtigbåtforbindelse til byen (20 min). Da får man store eneboliger til knapt 3-4 millioner, og ungene kan fortsatt både gå på videregående og studere i selve Trondheim. Selv har jeg bodd i Trondheim i flere år, fortrinnsvis på Lade, men etter at vi fikk barn flyttet vi ut, og har stortrivdes med det. Anonymkode: 01d09...195 Nå har vel TS allerede tatt en beslutning, men Vanvikan har vel ikke akkurat noen flott arkitektur…. (Jeg er fra området). Anonymkode: 5016d...593 1 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Skrevet 7 timer siden Ville satset på Trondheims in tha hood, på Buran. Anonymkode: c6f4c...fb2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå