Gå til innhold

Sosial intelligens

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja jeg forbinder manglende sosial intelligens med folk på autismespekteret (ja jeg er på spekteret selv så jeg vet hva jeg snakker om og har den manglende sosiale intelligensen selv). Nevrotypikere har som oftest ikke manglende sosial intelligens, de glir som oftest naturlig inn med folk. 

Anonymkode: e5583...eff

Og akkurat denne biten ved å være på spekteret er egentlig litt sårt, jeg får liksom ikke til dating etc som alle andre får til. Så jeg har nok infunnet meg med å forbli singel resten av livet (og det plager meg egentlig for å være ærlig, men sånn er det nå bare)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og akkurat denne biten ved å være på spekteret er egentlig litt sårt, jeg får liksom ikke til dating etc som alle andre får til. Så jeg har nok infunnet meg med å forbli singel resten av livet (og det plager meg egentlig for å være ærlig, men sånn er det nå bare)

Det er mange på spekteret som møter noen, det kan skje deg også 😊 

Anonymkode: f21e4...700

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du åpen om diagnosen?

Jeg tror at du vil motta større forståelse og raushet om folk vet grunnen til at du sliter litt sosialt. Nå er det også sånn at det er et bredt spekter, og mange nevrotypiske har trekk som ligner på dine problemer. Det er ikke alle som er like "flinke" sosialt, for eksempel de som er introverte.

Anonymkode: eb9b4...d4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...