AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #1 Skrevet 30. juni 2024 Ømt og vondt når stryker over med hånden, det føles "klumpete" også. Har tenkt på lipødem men har ikke stor rumpe/lår osv. Kan cellulitter gjøre vondt? Noe som kan gjøres for å øke blodsirkulasjonen? Anonymkode: 91e60...367
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #2 Skrevet 1. juli 2024 Jeg hadde litt av det før, ikke så voldsom, men litt. Etter at jeg begynner å trene benstyrke forsvant det. Jeg er genetisk disponert for mye cellulitter på tross av ganske lav vekt (men med hovedvekten av fettet på underkroppen). Jeg fikk strammere hud og mindre cellulitter av å trene styrke, så det er nok en sammenheng der. Det er sammenheng mellom cellulitter og dårlig blodsirkulasjon i huden og nedsatt sirkulasjon kan gi litt smerter/ømhet ved berøring, slik du beskriver. For å bli kvitt smerter/ømhet må du få i gang blodsirkulasjon, og da kan du trene benstyrke og/eller stimulere huden jevnlig. Med "stimulere" mener jeg ting som å massere/kna huden, bruke massasjeapparat på den eller drive med tørrbørsting. Anonymkode: 7925c...c91 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #3 Skrevet 2. juli 2024 Å øke blodsirkulasjonen, hva med å trene? Styrketrening kan vel være effektivt, men husk å tøye ut. Evt yoga eller noe kan være en annen form for trening. Yoga er faktisk pustetrening, men det hjelper å ha balanse på kropp og sinn. Anonymkode: 1c0ba...568
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå