Gå til innhold

Samordna opptak 2024: Dette blir spennende!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på barnevernspedagog studiet. Ligger godt ann snittmessig så håper virkelig at jeg kommer inn! Er det 20. juli svar kommer? Har lest at man pleier å få svar noen dager tidligere. 
 

Hva har dere andre søkt? 

Anonymkode: 07546...a8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke søkt noe i år, men har søkt diverse i perioden 2017 - 2022. Svarene har pleid å komme inne på Samordna Opptak den 17.-19.07. Og med varsel på mail den 18.-19.07. 

Siden ledige studieplasser legges ut den 19.07, er som regel hovedopptaket ferdig innen den tid. 

Anonymkode: 89254...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramedisin på mange forskjellige skoler. Håper og tror jeg kommer inn i Stavanger. 

Anonymkode: 1f09d...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har ikke søkt noe i år, men har søkt diverse i perioden 2017 - 2022. Svarene har pleid å komme inne på Samordna Opptak den 17.-19.07. Og med varsel på mail den 18.-19.07. 

Siden ledige studieplasser legges ut den 19.07, er som regel hovedopptaket ferdig innen den tid. 

Anonymkode: 89254...21b

Nærmer seg!

Anonymkode: 07546...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke søkt noe i år, men har søkt diverse i perioden 2017 - 2022. Svarene har pleid å komme inne på Samordna Opptak den 17.-19.07. Og med varsel på mail den 18.-19.07. 

Siden ledige studieplasser legges ut den 19.07, er som regel hovedopptaket ferdig innen den tid. 

Anonymkode: 89254...21b

Digg! Kommer svaret inne på den "meldinger"-fanen?

Har radiografi som førstevalg, og lektor (historie, norsk) og grunnskolelærer 5-10 (norsk, engelsk) på resten. 🤞

Anonymkode: 754c7...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også søkt meg til Stavanger! Virker så bra der!

Anonymkode: 819b3...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste frist i dag for å omprioritere søknaden! 

Anonymkode: 07546...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte opptak 1 februar. Hvis jeg omprioriterter søknaden nå før 00:00 så vil søknaden være gjort 1 juli istedet. Har dette noe å si for hvor stor sjanse det er at man kommer inn på studiet eller ikke? Håper ikke det, er vel karakterene som skal ha noe å si. Fristen for å omprioritere er jo tross alt i dag, har lyst å endre litt på andrevalget mitt.. 

Anonymkode: 07546...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt nettbasert studie i Ledelse på UIT (Alta). Rundt 1300 søkere til 800 plasser. Spent på om jeg kommer inn på realkompetanse, har forsåvidt mye diverse utdanning men ikke bachelorgrad, har en fagskolegrad og PPU pluss diverse små studiepoeng. 

Anonymkode: 4d582...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg søkte opptak 1 februar. Hvis jeg omprioriterter søknaden nå før 00:00 så vil søknaden være gjort 1 juli istedet. Har dette noe å si for hvor stor sjanse det er at man kommer inn på studiet eller ikke? Håper ikke det, er vel karakterene som skal ha noe å si. Fristen for å omprioritere er jo tross alt i dag, har lyst å endre litt på andrevalget mitt.. 

Anonymkode: 07546...a8a

Har nada å si.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg søkte opptak 1 februar. Hvis jeg omprioriterter søknaden nå før 00:00 så vil søknaden være gjort 1 juli istedet. Har dette noe å si for hvor stor sjanse det er at man kommer inn på studiet eller ikke? Håper ikke det, er vel karakterene som skal ha noe å si. Fristen for å omprioritere er jo tross alt i dag, har lyst å endre litt på andrevalget mitt.. 

Anonymkode: 07546...a8a

Har ingenting å si. Kun poengene dine spiller en rolle (og selvfølgelig andre krav studiet måtte kreve).

Anonymkode: 1f09d...7c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettstudium i engelsk. Vet at jeg kommer inn. Blir bare noe å gjøre ved siden av jobben :) 

Anonymkode: 631b9...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kreftsykepleier. Kom inn. Men er usikker på om jeg har det i meg. 3 barn (der to er under 3, og en tenåring) og 65% nattstilling. Det er 100% studie i 1.5 år + 6 mnd til om jeg tar master. 

Jobben tilrettelegger, jeg kan få lønn under praksis.  

Men det er 17 år siden jeg var ferdig på skolen, og det er mye som har endret seg, husker jeg slet med bachelor og det skriftlige. Hatet gruppearbeid og ser det er mye oppgaver, hjemmeeksamen og innleveringer. Tenker det er dut og ikke starte på friskt mot og "negativ" innstilling. Men jeg har takket ja. Jeg er 40ish så det er på tide dersom jeg skal videre. 

Jeg heier på meg selv, jeg skal prøve!

Anonymkode: e2012...7aa

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 4.09):

kreftsykepleier. Kom inn. Men er usikker på om jeg har det i meg. 3 barn (der to er under 3, og en tenåring) og 65% nattstilling. Det er 100% studie i 1.5 år + 6 mnd til om jeg tar master. 

Jobben tilrettelegger, jeg kan få lønn under praksis.  

Men det er 17 år siden jeg var ferdig på skolen, og det er mye som har endret seg, husker jeg slet med bachelor og det skriftlige. Hatet gruppearbeid og ser det er mye oppgaver, hjemmeeksamen og innleveringer. Tenker det er dut og ikke starte på friskt mot og "negativ" innstilling. Men jeg har takket ja. Jeg er 40ish så det er på tide dersom jeg skal videre. 

Jeg heier på meg selv, jeg skal prøve!

Anonymkode: e2012...7aa

Lykke til! 

Anonymkode: 07546...a8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 4.09):

kreftsykepleier. Kom inn. Men er usikker på om jeg har det i meg. 3 barn (der to er under 3, og en tenåring) og 65% nattstilling. Det er 100% studie i 1.5 år + 6 mnd til om jeg tar master. 

Jobben tilrettelegger, jeg kan få lønn under praksis.  

Men det er 17 år siden jeg var ferdig på skolen, og det er mye som har endret seg, husker jeg slet med bachelor og det skriftlige. Hatet gruppearbeid og ser det er mye oppgaver, hjemmeeksamen og innleveringer. Tenker det er dut og ikke starte på friskt mot og "negativ" innstilling. Men jeg har takket ja. Jeg er 40ish så det er på tide dersom jeg skal videre. 

Jeg heier på meg selv, jeg skal prøve!

Anonymkode: e2012...7aa

Det kommer til å gå bra! Jeg var i 40-årene da jeg ble spesialsykepleier. 

Anonymkode: e2c39...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har kommet inn på bachelor maskiningeniør deltid med tresemesterordning ved NTNU. Tanken er å gjøre unna mesteparten av førsteåret mens jeg har mammapermisjon, resten skal gjøres ved siden av full stilling 😅 Har en teknisk utdannelse fra før og mye praksis, så håper det kan hjelpe meg litt.

Anonymkode: 5e42b...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer svar rundt den 17 juli tror dere? 

Anonymkode: 07546...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kommer svar rundt den 17 juli tror dere? 

Anonymkode: 07546...a8a

Tror svaret kommer 17. juli, da 20. juli er en lørdag… men man får ikke varsel på e-post/sms før 18-19 tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...